printlogo


کد خبر: 195372تاریخ: 1397/4/24 00:00
اخبار

یک مقام قضایی ادعا کرد
فیلترشکن کلاینت‌های تلگرام را وزارت ارتباطات می‌دهد
عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور در صفحه شخصی خود در پیام‌رسان سروش نوشت: بر اساس آماری که مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ نوزدهم تیرماه 1397 اعلام کرده، تعداد 30 میلیون و 100 هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می‌زنند و اینترنت بدون فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می‌کند. این مقام مسؤول در دادستانی کل کشور تاکید کرد: این در حالی است که فعالیت فیلترشکن‌های داخلی نظیر هاتگرام و تلگرام طلایی برخلاف اهداف و سیاست‌های تعیین شده در مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. مصوبه مربوط به «سیاست‌‍‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» حدود یک سال پیش (خرداد 1396) به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده و فراگیر شدن پیام‌رسان‌های داخلی و جلوگیری از دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور صراحتا جزو اهداف و سیاست‌های مذکور در این مصوبه است. خرم‌آبادی توضیح داد: از آنجا که فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی هم  مانع از  فراگیر شدن پیام‌رسان‌های داخلی و هم موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور خواهد شد، لذا فعالیت این دو نرم‌افزار برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی  است. اینکه نهادهای ذی‌ربط منتظر بمانند تا تلگرام و سایر پیام‌رسان‌های خارجی بستر ارتباطاتی مردم در فضای مجازی کشور را فراهم و شرکت‌های داخلی را به عمله تلگرام تبدیل کنند، نهایت تنبلی است. معاون دادستان کل کشور نوشت: باید ارتباط بین هاتگرام و تلگرام طلایی را با شبکه اجتماعی تلگرام قطع کرد و برای فراگیر کردن پیام‌رسان‌های مستقل داخلی باید کمر همت را محکم بست.


اختلاف حساب ۳۰۰ میلیون دلاری درآمد صندوق توسعه از فروش نفت!
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت:‌ حدود ۳۰۰ میلیون دلار اختلاف حساب درآمد صندوق و فروش نفت وجود دارد که درخواست حسابرسی ویژه کردیم. مرتضی شهیدزاده در گفت‌وگو با فارس درباره اینکه گفته می‌شود دولت سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفت را در سال 96 به طور کامل نداده است، گفت: اختلافی روی ارقامی که وزارت نفت به بانک مرکزی می‌دهد وجود دارد. اختلاف عدد کارشناسی است و برای حل مشکل تقاضا کردیم حسابرسی ویژه از سوی سازمان حسابرسی انجام شود تا حساب‌های بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی را مقایسه کنند. رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی درباره رقم اختلاف حساب‌ صندوق عنوان کرد: حدود 200 تا 300 میلیون دلار است. برخی معتقدند این اختلاف ناشی از تهاتر نفت با کالاهای مورد نیاز دولت است. وی تاکید کرد:‌ اگر نفت با کالا تهاتر هم شده باشد، باید سهم صندوق کامل واریز شود. بخش حقوقی دولت می‌گوید تهاتر برای جنسی بوده که ما فروش نداشتیم. کارهای مالی و فنی باید به شکل تخصصی خودش دنبال شود، به همین دلیل منتظر جواب و حسابرسی خواهیم ماند تا شبهات بررسی و جمع‌بندی شود. رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه هیأت نظارت صندوق متشکل از نمایندگان سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در جریان موضوع قرار گرفته‌اند، یادآور شد: رسیدگی‌ها حدود یک ماه زمان می‌برد. اینکه وزارت نفت سیاهه فروش نفت را به ما نمی‌دهد، جای خود دارد، چون تصمیم‌گیری با ما نیست. بخشی از نفت تهاتر می‌شود که احتمال دارد دیرتر پول آن را به ما بدهد یا اصلا ندهد.


موافقت با تأسیس شعبه یک بانک ایرانی در بمبئی
به‌رغم اینکه چند هفته تا آغاز اعمال برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران زمان باقی است، دولت هند با درخواست بانک پاسارگاد برای تاسیس شعبه در بمبئی موافقت کرد. به گزارش فارس به نقل از ایندیا اکسپرس، به‌رغم اینکه چند هفته دیگر اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران آغاز می‌شود دولت هند با درخواست بانک پاسارگاد ایران برای تاسیس شعبه در بمبئی موافقت کرد. وزارت اقتصاد هند به خزانه‌داری بانک مرکزی هند که مسؤول کنترل سیاست‌های پولی و روپیه هند است، اعلام کرده است با تایید درخواست بانک پاسارگاد برای تاسیس شعبه در هند مشکلی ندارد. منابع آگاه اعلام کردند:‌ در حال حاضر دو بانک پاسارگاد، سامان و پارسیان درخواست تاسیس شعبه در هند را ارائه داده‌اند که البته تاکنون درخواست بانک پاسارگاد تایید شده و 2 بانک دیگر هنوز منتظر تایید هستند.


Page Generated in 0/0069 sec