printlogo


کد خبر: 195385تاریخ: 1397/4/24 00:00
اخبار

علوی: تابع نظر رهبری هستم
تأیید تذکر رهبر انقلاب به وزیر اطلاعات
وزیر اطلاعات خبر تذکر رهبر انقلاب درباره اظهارات اخیرش را تایید کرد.
محمود علوی وزیر اطلاعات در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن تایید خبر تذکر رهبر انقلاب به وی درباره اظهارات اخیرش گفت: من تابع نظر رهبر انقلاب هستم.
علوی چندی پیش گفته بود که با متخلفان اقتصادی نباید برخورد قهرآمیز کرد.

ورود مجلس به ماجرای اظهارات اخیر علوی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از دعوت وزیر اطلاعات درباره اظهارات اخیرش مبنی بر عدم برخورد قهرآمیز با مفسدان اقتصادی به کمیسیون متبوع خود خبر داد. محمدرضا پورابراهیمی‌ در گفت‌وگو با مهر، درباره اظهارات اخیر علوی گفت: مجازات متخلفان اقتصادی باید به مراتب بالاتر از مجازات دشمنان خارجی انقلاب باشد و وزیر اطلاعات باید اظهارات خود را اصلاح کند و اگر واقعا مکنونات قلبی وزیر این است که در این شرایط نباید با مفسدان اقتصادی برخورد قهری صورت گیرد، روش وی اشتباه است و به هیچ عنوان این موضع در نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نیست. وی با بیان اینکه از وزیر اطلاعات دعوت می‌کنیم با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به این اظهارات پاسخگو باشد، گفت: اگر استنباط ما این باشد که وزارت اطلاعات می‌خواهد چنین مسیری را ادامه دهد و چنین رویکردی را اتخاذ کند و نگرانی مردم در زمینه برخورد با فساد تشدید شود، موضوع تعیین تکلیف وزیر اطلاعات یکی از موضوعات اصلی کمیسیون اقتصادی در هفته آینده خواهد بود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: خبرهایی که ما از واکنش مقام معظم رهبری به اظهارات وزیر اطلاعات داریم نشان‌دهنده نگرانی و انتقاد شدید ایشان است؛ این اظهارات از وزیر اطلاعات در رأس بزرگ‌ترین دستگاه نظارتی نگران‌کننده است.

سرلشکر باقری  به پاکستان سفر می‌کند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در صدر یک هیات عالی‌رتبه نظامی بزودی به پاکستان سفر می‌کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همراه جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به دعوت ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان بزودی به اسلام‌آباد سفر می‌کند.توسعه همکاری‌ها و مناسبات دفاعی تهران و اسلام آباد، همکاری‌های مرزی مشترک، مبارزه با تروریسم و تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام از محورهای گفت‌وگوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح با مقام‌های پاکستانی است. ارزیابی توافقات دفاعی ایران و پاکستان در سفر سال گذشته فرمانده ارتش پاکستان به تهران نیز از دیگر محورهای گفت‌‌و‌گوی سرلشکر باقری با قمر جاوید باجوا عنوان شده است.

زرشناس در سیزدهمین شنبه ‌انقلاب  با موضوع مشارکت عمومی:
در تاریخ 2500 ساله هیچ گاه فضای سیاسی مردمی نبوده است
دکتر شهریار زرشناس، مولف و نویسنده حوزه علوم انسانی روز گذشته در سیزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع مشارکت عمومی که به همت جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامی در خبرگزاری مهر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: مفهوم و تعبیر دموکراسی در یونان باستان ظهور کرد و این دموکراسی همواره در پیوند با حوزه ثروت و قدرت متنفذان فعال بوده است. به گزارش «وطن‌امروز»، مولف حوزه علوم انسانی با بیان اینکه دموکراسی مدرن امروزی غرب نیز بر پایه سرمایه‌داری شکل گرفته است، گفت: حاصل این دموکراسی که پایه‌های آن اومانیسم و دوری از دین است موجب انفعال و محدود شدن مشارکت مردمی می‌شود به طوری که بالاترین سطح مشارکت مردم در انتخابات غرب از پایین‌ترین سطح مشارکت مردم در ایران پایین‌تر است. وی اضافه کرد: سیطره سرمایه بر فضای دموکراسی غرب مردم را در انتخابات و رویدادهای سیاسی سرخورده می‌کند و آنان را در زندگی معاش‌محور غرق و ناامید می‌کند. زرشناس با اشاره به اینکه دموکراسی دینی در ایران بعد از انقلاب حیرت‌انگیز بوده است، گفت: اگر در تاریخ 2500 ساله مضبوط ایران بررسی شود هیچ‌گاه فضای سیاسی حاکم، مردمی نبوده است.
 


Page Generated in 0/0059 sec