printlogo


کد خبر: 195464تاریخ: 1397/4/26 00:00
اخبار

تجلیل از بانوان فرهیخته ادیان توحیدی در جایزه جهانی گوهرشاد
نشست خبری سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد با حضور علی سروری‌مجد دبیر جایزه جهانی گوهرشاد و لیلی رکن‌آبادی عضو کمیته انتخاب جایزه جهانی گوهرشاد و مدیرکل زنان و امور اجتماعی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در کتابخانه و موزه ملک برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سروری‌مجد با اعلام تجلیل از ۸ بانوی نیکوکار داخلی و بین‌المللی در دوره جدید این جایزه که چهارشنبه ۲۷ تیرماه در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، گفت: جایزه جهانی گوهرشاد به‌ منظور جریان‌سازی فرهنگی مبتنی بر نیکوکاری برگزار می‌شود. دبیر جایزه جهانی گوهرشاد با اشاره به 2 معیار انتخاب بانوان با محوریت «فرهیختگی» و «نیکوکاری»، اظهار داشت: هدف از این جایزه، تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در سراسر جهان در لوای پرچم مبارک امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است که البته به یاد و نام یکی از خادمان آن حضرت یعنی بانو گوهرشاد برگزار می‌شود و بر اساس آن هر سال به ۸ بانوی نیکوکار که در داخل و خارج کشور اقدامات چشمگیری داشته‌اند، این جایزه جهانی اهدا می‌شود. این جایزه تنها مختص بانوان شیعه یا مسلمان نیست، بلکه تمام بانوان فرهیخته و نیکوکار ادیان توحیدی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. همچنین در تلاش هستیم در دوره سوم با شبکه‌سازی بانوان نیکوکار و فرهیخته زمینه معرفی آنان و انتقال تجارب‌شان در عرصه بین‌المللی را فراهم کنیم.


فروش 220 هزار جلدی «دختر شینا»
کتاب «دختر شینا» خاطرات قدم‌خیر محمدی‌کنعان از زندگی مشترک با همسر شهیدش حاج‌ستار ابراهیمی‌هژیر همچنان با استقبال مخاطبان روبه‌رو است به طوری که این روزها چاپ هشتاد و هشتم آن روانه بازار کتاب شده است. به گزارش فارس، 220 هزار جلد از «دختر شینا» تاکنون به فروش رسیده است. بهناز ضرابی‌زاده از دل خاطرات قدم‌خیر محمدی‌کنعان از همسر شهیدش، حاج‌ستار ابراهیمی‌هژیر کتابی نگاشت با عنوان دختر شینا که مورد تحسین خاص و عام قرار گرفته و می‌گیرد. دختر شینا روایت زندگی دختری است که پدر و مادرش به خاطر حفظ اعتقادات‌شان او را به کلاس‌های مختلط مدارس قبل از انقلاب نفرستادند. دختری که چون مدرسه نرفت، بی‌سواد بود اما باور و ایمان با ثباتی داشت. دختر شینا در ۱۹ فصل روایت شده است که از دوران کودکی قدم‌خیر آغاز می‌شود؛ از زمانی که نامش را به خاطر قدم خوشی که داشت «قدم‌خیر» گذاشتند تا زمانی که حماسه زندگی‌اش را در پشت جبهه‌ها رقم زد و نامش به عنوان همسر شهید حاج‌ستار ابراهیمی‌هژیر در تاریخ این کشور ماندگار شد.


فیلم‌های جدید اکران کدامند؟
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت فیلم‌های سینمایی«کاتیوشا»، «به دنیا آمدن» و «من دیوانه نیستم» از 3 مردادماه نمایش داده می‌شوند. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش، درباره تازه‌ترین جلسه این شورا اظهار داشت: در جلسه روز دوشنبه 25 تیرماه شورای صنفی نمایش اعلام کرد طبق نظام‌نامه اکران به علت نمایش بازی‌های جام‌جهانی در سینماهای کشور، فیلم‌های سینمایی «مرداد»، «خاله قورباغه»، «دلم می‌خواد»، «دشمن زن»، «به وقت خماری» و «دارکوب» به استثنای فیلم سینمایی «هزارپا»، یک هفته بیشتر در سینما‌های سرگروه خود اکران می‌شوند.  وی ادامه داد: فیلم سینمایی«کاتیوشا» در سرگروه زندگی، فیلم سینمایی«به دنیا آمدن» در سرگروه جوان و فیلم سینمایی «من دیوانه نیستم» در سرگروه ایران از چهارشنبه 3 مردادماه اکران خود را آغاز می‌کنند. همچنین فیلم سینمایی «دُم‌سرخ‌ها» از 17 مردادماه در سرگروه ماندانا نمایش داده می‌شود.  او در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس بند 4 ماده 22 نظام‌نامه اکران، شورای صنفی نمایش می‌‌تواند در شرایط ویژه، درباره محاسبه هفته اکران فیلم‌ها تصمیم‌گیری کند.
 


Page Generated in 0/0059 sec