printlogo


کد خبر: 195475تاریخ: 1397/4/26 00:00
اخبار

فعالیت‌های دانشکده انرژی دانشگاه شریف تحت نظارت آژانس است!
محمد میرزایی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به انتشار خبر بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این دانشگاه گفت: بنده از جزئیات این بازدید خبری ندارم ولی قبلا از مسؤولان دانشکده انرژی دانشگاه شنیده بودم که فعالیت‌های این دانشکده و آزمایشگاه‌ها، تحت نظارت آژانس است. وی ادامه داد: مسلما اگر قرار باشد همه اطلاعات فعالیت‌های علمی و بخش‌های علمی دانشگاه در اختیار بازرسان آژانس قرار بگیرد تبعاتی ایجاد خواهد کرد، احتمالا هم در تعهداتی که در مذاکرات داده شده ملاحظاتی صورت گرفته ولی اگر قرار باشد فعالیت‌های علمی ما مورد بازدید قرار گیرد حتما تبعاتی خواهد داشت. میرزایی تاکید کرد: ممکن است برخی فعالیت‌های علمی دانشگاه با مسائل امنیت ملی مرتبط باشد و لزومی ندارد چنین مسائلی در معرض دید بازرسان قرار گیرد.

سردار شریف: حساب کار دست آمریکایی‌ها آمده است
سخنگوی سپاه با بیان اینکه گشت‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس تغییر نکرده است، گفت: اگر رویارویی با آمریکایی‌ها کمتر شده به این علت است که آنها حساب کار دست‌شان آمده است. سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الکوثر، اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته که عملیات گشت و بازرسی و کنترل شناورهای بیگانه در منطقه خلیج‌فارس در دستور کار نیروی دریایی سپاه بوده مکررا اتفاق افتاده که شناورهای ما با شناورهای عبوری از تنگه هرمز و خلیج‌فارس گفت‌وگوهایی داشتند و بعضا تذکراتی برای عدم ورود به آب‌های سرزمینی ما دریافت کردند. وی افزود: رویارویی با شناورهای آمریکایی هم بارها و بارها اتفاق افتاده که آخرین مورد آن در واقع منجر به دستگیری تفنگداران آمریکایی شد و در نهایت با عذرخواهی آنها رها شدند. از آن به بعد ما شاهد رفتار قانونمندتری توسط آمریکایی‌ها درمنطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز بودیم بنابراین اگر این رویارویی کمتر شده به این علت است که آنها حساب کار دست‌شان آمده اگر نه در رفتار و گشت‌ها و کنترل‌های نیروی دریایی سپاه تغییری انجام نشده است.

وزیر دفاع: اقدامات دشمن در راستای تجزیه کشور خنثی شد
وزیر دفاع گفت: دشمن تمام تلاش و فشار خود را گذاشته تا مردم ما کمتر از زندگی خوب بهره‌مند شوند؛ دشمن دوست داشت امروز به ‌جای سوریه و عراق بودیم اما به لطف رهبری و کمک تمام مردم نتوانستند به هدف خود برسند. به گزارش فارس، امیر سرتیپ امیر حاتمی ظهر دیروز در جلسه هماهنگی طرح‌های وزارت دفاع در استان لرستان افزود: با وجود تحریم‌های مختلف دشمن نمی‌تواند به اهدافش برسد و ما با استفاده از ظرفیت‌های مختلف داخلی موفق خواهیم بود.

واکنش خرازی به خاطره امیرانتظام
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی خاطره منتشر شده از عباس امیرانتظام درباره جعل امضای قطب‌زاده یا دعوت ساختگی از وی را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا،‌ سیدکمال خرازی در واکنش به آنچه به نقل از خاطرات امیرانتظام در شبکه‌های اجتماعی منعکس شده مبنی بر اینکه زمانی که خرازی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه بود با جعل امضای قطب‌زاده یا در یک دعوت ساختگی وی را به تهران فراخوانده، گفت: این ادعا کذب است، زیرا اینجانب بنا بر دستور دادستان وقت انقلاب، مرحوم شهید قدوسی و بر اساس رویه معمول وزارت خارجه و مسؤولیتم به عنوان معاون سیاسی، ایشان را به مرکز فراخواندم و امضای کسی جعل نشده است.

سؤال از رئیس‌جمهور تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شد
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «سوال از رئیس‌جمهور در صورت داشتن نصاب لازم اعلام وصول می‌شود» گفت: استیضاح 5 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطرح است و تعیین تکلیف آنها به بعد از تعطیلات مجلس موکول می‌شود. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «سوال جمعی از نمایندگان از رئیس‌جمهور تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شده است»، اظهار کرد: این موضوع باید در هیات‌رئیسه مطرح شود و قاعدتا اعلام وصول خواهد شد مگر اینکه امضاهای آن از نصاب بیفتد.
 


Page Generated in 0/0061 sec