printlogo


کد خبر: 195476تاریخ: 1397/4/26 00:00
10 ماه از حضور اصلاح‌طلبان در مدیریت شهری گذشت
بلاتکلیفی پروژه‌های بزرگراهی

گروه اجتماعی: عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هیچ تلاشی برای اتمام پروژه‌های بزرگراهی وجود ندارد، گفت: در حالی این اتفاق در ۱۰ ماه گذشته افتاده که مدیران شهری در این باره سکوت کرده‌اند. اقبال شاکری با اشاره به توجه نکردن مدیریت شهری برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بویژه پروژه‌های بزرگراهی به تسنیم اظهار داشت: هم‌اکنون تعدادی از این پروژه‌ها در شهر وجود دارد که رها شده‌ است. وی تصریح کرد: مدیریت شهری در دوره قبل توجه ویژه‌ای به مشکلات شهروندان داشت و به همین دلیل احداث بزرگراه‌ها و تونل‌ها را در دستور کار خود قرار داد و تا حدود 70 تا 90 درصد پروژه‌ها پیش رفت و انتظار می‌رفت در این دوره این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد. عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدی به کار کردن مدیریت شهری در این دوره نیست، گفت: بسیاری از پروژه‌ها روی زمین مانده و این در حالی است که حتی رئیس شورای شهر تهران نیز در این زمینه به معاونان شهردار تهران تذکر داد این پروژه‌ها را به پایان برسانند. شاکری با بیان اینکه خبری از اجرای پروژه‌های جدید هم در شهر نیست، بیان کرد: این نوع کار کردن از سوی مدیران شهری شرایط را سخت‌تر خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود در این دوره اتفاقات بدتری برای شهر بیفتد. وی تصریح کرد: آشنایی نداشتن مدیران شهری به مسائل و مشکلات شهر باعث شده شهر در خاموشی به سر ببرد به طوری که غیر از افتتاح دوباره خط 7 هیچ اتفاق دیگری در شهر نیفتاده است. عضو سابق شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری باید تغییری در روند فعالیت خود داشته باشد و در این زمینه تلاش کنند مشکلات شهروندان را حل کنند.
این در حالی است که تغییرات در سطح 2 معاونت عمرانی و شهرسازی توسط شهردار تهران نیز نتواسته است ضعف‌های این دوره از مدیریت شهری را برطرف کند و بسیاری از پروژه‌های شهری در حوزه‌های مختلف بلاتکلیف رها شده‌ است.
حدود 10 ماه از حضور مدیران اصلاح‌طلب شهری بر مسندکار گذشته است و در این مدت دیگر خبری از اتفاقات خوب در شهر نیست، اتفاقاتی که در دوره گذشته از مدیریت شهری رضایت شهروندان را در پی داشت. این روزها دیگر خبری از کارگاه‌های شهری برای احداث پروژه‌های عمرانی نیست و مدیران شهری تلاشی برای جلب رضایت شهروندان ندارند. شورای شهر تهران در این دوره و تا به اینجا نتواسته است انتظارات را برآورده کند و جلسات آنها کیفیت لازم را نداشته است و بیشتر زمان جلسات آنها صرف تذکرات حاشیه‌ای، سیاسی و حزبی شده است. شهروندان تهرانی انتظار دارند تیم جدید مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری بتوانند حداقل مسیری را که در دوره قبل طراحی شده بود ادامه دهند اما با گذشت حدود 10 ماه نه‌تنها این موضوع محقق نشده است بلکه بسیاری از پروژه‌های شهری بلاتکلیف رها شده است. نارضایتی مردمی به نحوه عملکرد مدیریت شهری همچنان ادامه دارد.


Page Generated in 0/0068 sec