printlogo


کد خبر: 195482تاریخ: 1397/4/26 00:00
اخبار

فرماندار رودبار اعلام کرد
آسیب زلزله به 700 واحد مسکونی در رودبار کرمان
فرماندار رودبار در جنوب استان کرمان گفت: زلزله 7/4 ریشتری یکشنبه گذشته در این شهرستان باعث آسیب زدن به 700 واحد مسکونی روستایی شد. ابوذر عطاپور به ایرنا گفت: طبق بررسی اعضای ستاد بحران به طور میانگین بین 20 تا 80 درصد واحدهای مسکونی روستایی دچار ترک‌خوردگی شده‌اند. وی تصریح کرد: خانه‌های آسیب‌دیده مربوط به روستاهای رضاآباد، علی‌آباد، ابسردوییه، مختارآباد، حیدرآباد، صولوییه، عبدل‌آباد، شهرک سلمانیه، دشت مهران و جمال‌آباد در بخش مرکزی و جزو بافت سنتی این بخش بوده است. فرماندار رودبار جنوب با اشاره به اینکه زلزله هیچگونه خسارت جانی در بر نداشته، افزود: برآورد ارزش ریالی خسارت در حال بررسی است که اعلام می‌شود. طبق بررسی‌های ستاد بحران این شهرستان، تعداد 3 هزار و 331 واحد فرسوده در روستاهای رودبار جنوب وجود دارد که نیاز به مقاوم‌سازی دارند. به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری، عصر روز یکشنبه زمین‌لرزه‌ای با قدرت 7/4ریشتر ساعت 16 و 18 دقیقه و 24 ثانیه در عمق 10 کیلومتری زمین شهرستان‌های کهنوج و رودبار در جنوب استان کرمان را لرزاند.

اعلام نحوه دریافت ارز همراه حجاج
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت توضیحات کاملی درباره نحوه دریافت ارز همراه زائران حج تمتع ۹۷ اعلام کرد. به گزارش مهر، محمد آزاد درباره موضوع ارز همراه زائران حج تمتع ۹۷ و نحوه دریافت آن اظهار داشت: حسب اعلام بانک ملی ایران به سازمان حج و زیارت مبنی بر دریافت ارز همراه از سوی زائران و هماهنگی‌‌های به عمل آمده در این‌باره، زائران حج تمتع ۹۷ می‌توانند از امروز به دریافت ارز همراه معادل ۲۰۰ دلار (با نرخ اعلامی بانک مرکزی برای ارز مسافرتی) اقدام کنند. وی افزود: زائران محترم باید برای تهیه ارز همراه با در دست داشتن کارت‌ملی و کپی آن به شعب ارزی بانک ملی سراسر کشور مراجعه کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان‌وبلوچستان اعلام کرد
20 هزار نفر فاقد هویت در سیستان
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان ‌و بلوچستان از وجود ۲۰ هزار فرد فاقد هویت در این استان خبر داد. علیم یارمحمدی با اشاره به وجود تعداد بسیاری از افراد فاقد هویت و شناسنامه در سیستان‌وبلوچستان، به خانه ملت گفت: استان سیستان‌وبلوچستان به دلیل داشتن مرز خاکی 1200 کیلومتری با کشور افغانستان و پاکستان افراد بسیاری در این منطقه در حال حاضر بی‌شناسنامه هستند، البته در کشور ما از سال 1307 در سیستان‌وبلوچستان مبحث شناسنامه‌ها و اسناد هویتی مورد توجه قرار گرفته و این مساله در حوزه سیستان تا حدودی حل شده است. نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه در حوزه بلوچستان به دلیل گستردگی و وجود نداشتن امکانات لازم در ثبت احوال برای پیگیری این موضوع متاسفانه  مشکلاتی همچنان وجود دارد، افزود: به عبارتی عشایر در این منطقه از گذشته تاکنون شناسنامه و هویت مشخصی ندارند؛ طبق آمار به دست آمده از 10 هزار نفر فرد بدون شناسنامه در ثبت‌نام اول در این استان بالغ بر 7 هزار نفر تعیین‌تکلیف شدند اما آمارها نشان از 20 هزار نفر فرد بدون هویت در این منطقه دارد. وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر تعداد بسیاری از افراد بدون هویت در سیستان‌وبلوچستان و سایر استان‌ها منع دریافت خدمات شدند، تصریح کرد: به طور حتم تعداد افراد فاقد شناسنامه در زاهدان از آمار کلی در سایر مناطق بیشتر است البته در رایزنی‌ها با رئیس سازمان ثبت احوال و معاون وزیر کشور این مساله واکاوی شده و نقاط ضعف در پوشش‌دهی جامعه هدف در این استان مورد توجه قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0069 sec