printlogo


کد خبر: 195500تاریخ: 1397/4/26 00:00
چهارگوشه

ازسرگیری پروازهای فرودگاه نجف
پس از توقف چند ساعته پروازها در فرودگاه نجف به دلیل بروز ناآرامی در این شهر، از عصر یکشنبه بار دیگر پروازها در این فرودگاه از سر گرفته شده است. پروازهای فرودگاه نجف در حالی از سر گرفته شده که خطوط هوایی اردن، کویت و همچنین شرکت «فلای دوبی» اعلام کردند که پروازهای خود را تا اطلاع ثانوی به استان نجف عراق به حالت تعلیق درآورده‌اند. روند پروازها در فرودگاه نجف به خاطر حمله تظاهرات‌کنندگان مختل شده است. تظاهرات مردمی در چند استان جنوبی عراق در اعتراض به ضعف خدمات‌رسانی دولت، بیکاری و قطعی آب و برق و فساد اداری - دولتی از یکشنبه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اولتیماتوم رئیس‌جمهور تونس به دولت
رئیس‌جمهوری تونس بر ضرورت خروج کشور از وضعیت کنونی با دستیابی به اجماع سیاسی یا استعفای دولت تأکید کرد. الباجی قائدالسبسی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی تونس نباید استمرار یابد، تصریح کرد: «وضعیت به حدی رسیده که می‌توان گفت از وضعیت بد به سمت بدتر شدن پیش می‌رویم و لذا باید این وضعیت متوقف شود.» اخیرا چند گروه سیاسی معارض دولت یوسف الشاهد، دولت وی را به تلاش برای فراهم کردن فضای نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است سال ۲۰۱۹ برگزار شود، متهم کرده‌اند.

بن‌جاسم: دیگر شورای همکاری وجود ندارد
نخست‌وزیر و وزیر خارجه پیشین قطر یکشنبه‌شب در صفحه توئیتری خود نوشت، با شعله‌ور شدن آتش جنگ‌های تجاری، دیگر شورای همکاری خلیج‌فارس وجود ندارد. حمد بن‌جاسم گفت: در شرایطی که جنگ‌های تجاری ادامه می‌یابد و اروپا به شبه‌جزیره‌ای از آسیا و چین تبدیل شود، چه بلایی بر سر ما در شورای همکاری خلیج‌فارس خواهد آمد؟ وی در توئیت دیگری نوشت: در شرایطی که اختلافات اقتصادی و سیاسی میان قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و چین، واشنگتن و اروپا، کاخ سفید و تهران جریان دارد و با توجه به تحولات کنونی درباره کره‌جنوبی و کره‌شمالی، ما شاهد بی‌تفاوتی کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس نسبت به این مسائل و بی‌توجهی آنان به منافع عرب‌ها هستیم.

رسوایی اخلاقی در کابینه می
 رسانه‌های انگلیسی از استعفای یکی از اعضای بلندپایه دولت ترزا می، نخست‌وزیر این کشور به دلیل افشای ارسال پیامک‌های غیراخلاقی به 2 زن خبر دادند. آندرو گریفیتس، معاون وزیر تجارت، انرژی و راهبرد صنعتی در امور کسب‌وکارهای کوچک انگلیس روز شنبه بعد از برملا شدن این رسوایی اخلاقی، از سمت خود کناره‌گیری کرد. رسوایی اخلاقی در کابینه می ‌به حدی بالا گرفت که نخست‌وزیر در نامه‌ای به رئیس مجلس عوام، ضمن ابراز نگرانی نسبت به گزارش‌های منتشر شده در رابطه با اتهام‌های اخلاقی نمایندگان مجلس، خواستار رسیدگی به این مساله شد.

تأکید کابینه اسرائیل  بر بمباران مستمر غزه
کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه برای بررسی وضعیت غزه جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و در نهایت بدون اشاره به آتش‌بس، از ارتش این رژیم خواست به حملات به غزه ادامه دهد. به دنبال درگیری‌های روز شنبه با گروه‌های مقاومت در نوار غزه، دست‌کم ۱۷۰ فروند راکت، خمپاره و موشک به سمت شهرک‌های نزدیک منطقه در سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. بر اساس بیانیه رژیم صهیونیستی، سامانه گنبد آهنین این رژیم تنها توانست ۳۰ راکت‌ را هدف گیرد. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در حمله‌های رژیم صهیونیستی، 2 نوجوان فلسطینی شهید شدند.

تداوم اعتراضات خونین در نیکاراگوئه
یک انجمن مدافع حقوق بشر اعلام کرد، پلیس نیکاراگوئه و گروه‌های شبه‌نظامی وفادار به دنیل اورتگا در حمله به معترضان دست‌کم ۱۰ تن را کشتند. یکی از اعضای انجمن حقوق بشر نیکاراگوئه اظهار کرد، این افراد حین حمله نیروهای دولتی در مونیمبو و ماسایا کشته شده‌اند. نزدیک به 3 ماه است درگیری‌های نیکاراگوئه میان حامیان دنیل اورتگا، رئیس‌جمهور این کشور و معترضانی که خواستار برکناری وی هستند ادامه دارد. طی این اعتراضات بیش از ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این اعتراضات از زمانی آغاز شد که اورتگا طرح کاهش حقوق بازنشستگی را مطرح کرد تا از فشار تامین بودجه در این کشور کاسته شود.


Page Generated in 0/0451 sec