printlogo


کد خبر: 195548تاریخ: 1397/4/27 00:00
8 نکته که باید درباره دیدار ترامپ و پوتین بدانید

گروه بین‌الملل: دیدار پوتین و ترامپ در حالی برگزار شد که چالش‌‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل در ماراتن 120 دقیقه‌ای هلسینکی مطرح شده است. از پس پرده این ملاقات خبری منتشر نشده است و دیدار به طور کاملا محرمانه و با یک کنفرانس خبری به پایان رسید که بیش از هر چیز شبیه یک شعبده‌بازی با توپ فوتبال بود. در همین رابطه هافینگتون پست به 8 نکته مهمی که درباره دیدار روسای جمهوری روسیه و همتای آمریکایی‌‌‌‌اش باید آنها را دانست اشاره کرده است:
ترامپ در کنار روسیه است؛ «مسکو در انتخابات دخالت نکرده است»
رئیس‌جمهوری آمریکا زمانی که از او سوال شد آیا روسیه در انتخابات دخالت کرده است، گفت: پوتین قاطع به من گفته است آنها دخالتی نداشته‌‌‌اند. این مساله بدان معنی است که اتهام به 12 افسر روس به جرم دخالت در انتخابات آمریکا از سوی ترامپ رد شده است و به زبان ساده‌‌‌‌‌‌تر یعنی ترامپ در مقابل اف‌بی‌آی مقاومت می‌کند.
زمانی که ترامپ را درباره دخالت در انتخابات آمریکا تحت فشار قرار دادند، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: کار روس‌ها نبوده است!
نباید فراموش کرد افشای 33 هزار ایمیل هیلاری کلینتون تاثیرات مرگباری را روی انتخاب مجدد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گذاشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
پوتین از ریاست‌جمهوری ترامپ رضایت بیشتری دارد!
پوتین در میان خبرنگاران گفت از حضور ترامپ در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا رضایت بیشتری دارد و دلیل آن چیزی جز آن نیست که این مهم می‌تواند به عادی‌‌سازی روابط مسکو و واشنگتن کمک کند. نمونه عینی این ادعا را می‌توان دیدار روز دوشنبه روسای جمهور 2 کشور در فنلاند دانست.
ترامپ کمپین پاکی داشت
ترامپ پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت یک کمپین انتخاباتی بسیار پاک داشته است و ورود بازرسان فدرال به انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا یک فاجعه است.
انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا وقتی بیش از گذشته چالش‌بر‌انگیز شد که گمانه‌زنی‌ها برای دخالت روسیه در آن بالا گرفت. دموکرات‌ها بر این باورند روسیه با حمله به سامانه‌‌های سایبری این حزب عملا فضا را برای پیروزی ترامپ مهیا کرده‌‌‌ است.
ترامپ می‌گوید روابط روسیه و آمریکا در حال رشد است
ترامپ در دیدار با پوتین در هلسینکی گفت: روابط دوجانبه میان روسیه و آمریکا تاکنون به این بدی نبوده است ولی من باور دارم ظرف 4 ساعت گذشته ما برخی از این اختلافات را پشت‌سر گذاشتیم و اکنون در مسیر رشد هستیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. او همچنین تاکید کرد خواست او ورود به مذاکره به جای سکوت بوده است.
ترامپ می‌گوید روسیه و آمریکا هر دو مقصر روابط اندک‌شان هستند
«همه ما باید سرزنش شویم، چرا که پیش از این می‌توانستیم درباره مناسبات‌مان و بهبود آن گفت‌وگو کنیم. اکنون مقصر این روابط اندک هر دوی ما هستیم»‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
تفاوت دیدگاه 2 طرف درباره شبه‌جزیره کریمه
ترامپ تلاش کرد بگوید نظراتش درباره حضور روسیه در شبه‌جزیره کریمه با پوتین همسو نیست و پوتین اشاره کرد نظرات آنها می‌تواند در این‌باره با یکدیگر متفاوت باشد.
پوتین از اقدامات ترامپ در روسیه مطلع نبود
رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید از اقداماتی که ترامپ در روسیه پیش‌‌‌‌‌‌تر جهت تجارت انجام داده یا سفرهای که به این کشور داشته است مطلع نبوده است. رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید هرکسی را که به روسیه می‌‌‌‌‌‌‌‌آید به‌طور فردی دنبال نمی‌کند و پیگیر نتایج کار او نیز نیست.
ترامپ نظرات اف‌بی‌آی را نپذیرفت
رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید نظرات اف‌بی‌آی را درباره آنچه حمله به دموکراسی نامیده می‌شود، نمی‌پذیرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. رئیس سابق این سازمان امنیتی گفته است حمله روسیه به انتخابات ایالات متحده، حمله به دموکراسی بوده است.


Page Generated in 0/0072 sec