printlogo


کد خبر: 195552تاریخ: 1397/4/27 00:00
چهارگوشه

روند درمان شیخ قاسم ادامه دارد
تیم پیگیر روند درمانی آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین، در لندن اعلام کرد، تیم پزشکی متخصص روز پنجشنبه به منظور تشخیص دقیق بیماری و تکمیل پیگیری پزشکی، عمل آندوسکوپی انجام داد. در بیانیه تیم پیگیر روند درمانی آیت‌الله عیسی قاسم آمده است، از محل دقیق بیماری وی نمونه‌برداری و برای تکمیل روند درمان به آزمایشگاه ارسال شده و همچنین محل بیماری به صورت دقیق مشخص شده است. رهبر شیعیان بحرین پس از 2 سال محاصره توسط نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه، بالاخره روز دوشنبه هفته گذشته برای درمان وارد لندن شد و بلافاصله به بیمارستان
انتقال یافت.

شلیک 161 فروند موشک  به عربستان
سخنگوی ائتلاف متجاوز علیه یمن، روز گذشته اعتراف کرد از ابتدای درگیری‌ها ۱۶۱ موشک بالستیک از داخل خاک یمن به عربستان شلیک شده است. سخنگوی ائتلاف عربی در این کنفرانس که تعدادی از شیوخ قبایل صعده در آن حضور داشتند، اعلام کرد: تعداد موشک‌های بالستیک شلیک شده از داخل خاک یمن به سوی عربستان از تاریخ نهم تا ۱۶ ژوئیه 3 موشک بود که همه آنها از استان صعده شلیک شده‌اند. وی در ادامه تعداد گلوله‌های شلیک شده را ۶۶ هزار و ۳۳۹ مورد اعلام کرد.

رسوایی تازه پادشاه اسپانیا
پادشاه پیشین اسپانیا که پس از رسوایی‌های پی‌درپی از مقام خود کناره گرفت، حال به پولشویی متهم شده است. رسانه‌های اسپانیا یک گفت‌وگوی صوتی منتشر کردند که گفته می‌شود معشوقه سابق او از رشوه‌خواری و پولشویی خوآن کارلوس می‌گوید. او می‌گوید که خوآن کارلوس مبلغ کلانی به حساب یکی از اقوامش در سوییس واریز کرده و به نام این زن املاکی در موناکو و مراکش خریده است. دولت اسپانیا در پاسخ به رسانه‌های این کشور که خواستار موضع‌گیری دولت درباره این اتهام‌ها شده‌اند، اعلام کرده در انتظار اطلاعات بیشتری در این زمینه است و ابتدا می‌خواهد نظر سازمان‌های امنیتی این کشور را بداند.

بازداشت یک زن روس در آمریکا
یک زن ۲۹ ساله روس به اتهام توطئه برای نفوذ در نهادهای سیاسی ایالات متحده در واشنگتن بازداشت شد. این زن متهم است که به دستور یک مقام ارشد کرملین برای روسیه در خاک آمریکا جاسوسی می‌کرده است. این مقام ارشد کرملین بعدها در بانک مرکزی روسیه مشغول به کار شده و نامش در فهرست افرادی است که مشمول تحریم‌های آمریکا علیه روسیه شده‌اند. در اسناد منتشره به نام این مقام ارشد کرملین اشاره‌ای نشده است. با این حال گفته می‌شود به احتمال بسیار زیاد این شخص سیاستمدار روس «الکساندر تورشینی» است که در حال حاضر یکی از پست‌های مهم در بانک مرکزی روسیه را بر عهده دارد. او پیش‌تر در زمره وکلای صاحب‌نام روسیه به شمار می‌رفت.

خیز ارتش سوریه برای آزادسازی روستاهای حومه قنیطره
ارتش سوریه با آزادسازی شهرک المال و تپه المال در حومه شمال غربی درعا برای آزادسازی روستاهای توابع استان قنیطره وارد عمل شده است. یک منبع نظامی در سوریه اعلام کرد، نیروهای ارتش این کشور موفق شدند شهرک و تپه «المال» واقع در حومه شمال غربی درعا را آزاد کنند. این امر پس از  کنترل نیروهای ارتش سوریه بر روستای «ام‌العوسج» واقع در شمال غربی «زمرین» در  حومه شمال غرب درعا  صورت گرفت. در همین حال ارتش سوریه تلاش می‌کند در راستای اجرای توافقنامه آشتی ملی میان ارتش سوریه و شورشیان که تحت نظارت روسیه است، وارد روستای «عقربا» شود. یک فرمانده میدانی پیش‌تر تاکید کرده بود، ارتش سوریه روستاهای سملین، زمرین، تلتیها الشمالیه و الغربیه و منطقه خربه الملیحه واقع در مسیر 2 روستای کفر شمس و عقربا در حومه شمالی درعا را پس گرفته است.


Page Generated in 0/0078 sec