printlogo


کد خبر: 195570تاریخ: 1397/4/27 00:00
اخبار

3 ستاره قهرمان در تیم منتخب جام
جاش رایت: جام‌جهانی 2018 فینالی پر از اتفاق داشت، از گل به خودی ماریو مانژوکیچ و دخالت دوباره وار گرفته تا اشتباه بزرگ هوگو لوریس و نمایش مقتدرانه دیگری از پل پوگبا. پوگبا، بهترین بازیکن جوان جام گذشته، در این دوره، بهترین نمایشش را برای بازی آخر داشت. ستاره منچستریونایتد که فصل پرفراز و نشیبی را در اولدترافورد پشت سر گذاشته بود، در مجموع تورنمنت، بویژه از بازی دوم به بعد بدل به یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های تیمش شد و در فینال، در روزی که انگولو کانته برعکس همیشه در اوج نبود، بر میانه زمین حکفرمایی کرد. هافبک فرانسوی‌ها با گلی که زد، روی حرکتی که خودش با پاس بیرون پای بی‌نظریش به کیلین امباپه شروع کرده بود، این نمایش عالی را تکمیل کرد و به همین خاطر با کسب نمره 42/8 از هواسکورد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و در قلب خط میانی تیم منتخب جام هم قرار گرفت. اما پوگبا تنها ستاره درخشان «له بلو» در جریان فتح دومین جام‌جهانی‌شان نبود؛ امباپه با سرعت خودش روی پاس پوگبا خط دفاعی خسته کرواسی را به هم ریخت و در نهایت پایه‌گذار گل سوم تیمش شد، گل چهارم را هم خودش زد تا بعد از پله دومین بازیکن جوانی باشد که در فینال جام‌جهانی موفق به باز کردن دروازه حریف شده است. امباپه پیش از این هم با 2 گلی که به آرژانتین زده بود، یک بار دیگر بعد از پله، بدل به دومین بازیکن جوانی شد که در یک بازی جام‌جهانی 2 گل می‌زند. ستاره 19 ساله پاریسی‌ها که به عنوان پدیده اول جام 2018 هم انتخاب شد در کل تورنمنت 5/87 درصد از ضرباتش درون چارچوب حریفان بود و با 32 دریبل موفق در جمع 3 بازیکن برتر جام از این منظر هم قرار گرفت. پس تعجبی ندارد که شماره 10 فرانسه هم به تیم منتخب ما اضافه شود. اما یکی از سورپرایزهای اصلی دیدیه دشان برای شروع جام‌جهانی نیمکت‌نشین کردن جبرئیل سیدیبه و بنجامین ‌مندی بود. سیدیبه و ‌مندی، کنار خود امباپه، عضوی از آن موناکوی شگفت‌انگیز 2 فصل پیش بودند که بالاخره قهرمانی لیگ یک را از چنگال پاری‌سن‌ژرمن درآورد و تا نیمه نهایی چمپیونز لیگ هم پیش رفت. با این وجود این دو فولبک باتجربه‌تر جای خودشان را به بنجامین پاوار و لوکاس هرناندز دادند. پاوار با گل فوق‌العاده‌ای که به آرژانتین زد نام خودش را سر زبان‌ها انداخت و در کتاب قصه‌های جام‌جهانی 2018 جاودانه شد. هرناندز اما با تمام درس‌هایی که از دیگو سیمئونه گرفته بود بازی به بازی بهتر شد و جواب اعتماد دشان، شاید حتی بیشتر از آنچه خودش انتظار داشت را داد. هرناندز عضوی از خط دفاعی‌ای بود که بیشتر از هر تیم دیگری در تورنمنت کلین‌شیت داشت (4). او در بعد دفاعی بیش از هر مدافع چپ دیگری در جام برنده جدال‌های هوایی (12) بود و بیشتر از همه هم‌پستی‌های خودش تکل زد (16) و توپ‌های حریفان را دفع کرد (18). در بعد هجومی هم هرناندز 2 پاس گل در جام داد اولی به خود پاوار مقابل آرژانتین و دومی در راه ثبت آخرین گل فرانسه در روسیه توسط امباپه. بدین ترتیب مدافع 22 ساله اتلتیکو مادرید هم به عنوان سومین فرانسوی در جمع بهترین‌های جام‌جهانی 2018 قرار می‌گیرد.


کدام داوران لیگ برتری مردود شدند؟
اسامی داورانی که در تست‌های آمادگی جسمانی داوران لیگ برتری مردود شدند، مشخص و اعلام شد. داوران لیگ برتری روز دوشنبه در تست‌های آمادگی جسمانی پیش‌فصل در رشت شرکت کردند که از میان آنها 2 داور لیگ برتری و 5 کمک‌داور مردود شدند. اشکان خورشیدی و محمدرضا اکبریان به‌عنوان داوران وسط و سجاد طوری، رضا قیم، حمیدرضا کنعانی، مرتضی کاظمیان و بابک داوری، 5 کمک داوری هستند که در تست‌ها رد شدند. این داوران نمی‌توانند تا پایان نیم‌فصل قضاوتی داشته باشند، مگر اینکه کمیته داوران تبصره‌ای قائل شود و دوباره از آنها تست بگیرد.

تیم‌ملی والیبال نشسته بانوان ایران از صعود به یک‌هشتم نهایی بازماند
تیم‌ملی والیبال نشسته بانوان ایران با شکست مقابل ایتالیا از صعود به یک‌هشتم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان بازماند. در پایان مرحله مقدماتی رقابت‌های جهانی والیبال نشسته که در هلند در حال برگزاری است، تیم‌ملی بانوان ایران با نتیجه 3 بر یک مغلوب ایتالیا شد و از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی بازماند.  بانوان ملی‌پوش کشورمان در سومین و آخرین دیدار مرحله مقدماتی، بازی را با امتیازات ۲۸ بر ۲۶، ۲۵ بر ۲۳، ۱۵ بر ۲۵ و ۲5 بر ۲2 به ایتالیا واگذار کردند.  تیم‌ملی والیبال نشسته کشورمان پیش از این، در رقابت‌های مرحله مقدماتی یک برد مقابل اسلوونی و یک باخت مقابل چین را در کارنامه خود ثبت کرده بود.


Page Generated in 0/0067 sec