printlogo


کد خبر: 195589تاریخ: 1397/4/27 00:00
اخبار

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی:  FATF خطرناک است
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار جمع کثیری از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه کنوانسیون FATF یک کنوانسیون استعماری است، چون 3 چیز در آن روشن نیست، گفت: اخیراً مجدداً این کنوانسیون را مطالعه کردم، دیدم 3 مطلب در آن روشن نیست؛ یکی اینکه می‌گویید منابع مالی تروریست‌ها باید مسدود شود اما مصداق را چه کسی تعیین می‌کند؟ اگر آنها مصداق را تعیین کنند حزب‌الله لبنان را تروریست می‌دانند اما داعش را نه! که قطعاً آنها می‌خواهند مصداق را تعیین کنند. این مرجع تقلید افزود: مطلب دومی که باید روشن شود این است که ارباب کنوانسیون می‌خواهند حساب‌های بانکی را تفحص کنند که مبادا به تروریست‌ها کمکی یا پولشویی شده باشد اما منظور از دیدن حساب‌ها چیست؟ آیا هیچ عاقلی این کار را می‌کند که تمام اسرار مالی‌اش را در اختیار دشمنانش بگذارد؟! وی اظهار داشت: نکته دیگر این است که باید شفاف‌سازی شود اگر کسی به تعهدات عمل نکرد چه می‌شود؟ آنچه می‌بینیم این است که اینها تصمیماتی برای تضعیف ما می‌گیرند و می‌خواهند به کشورهای مستقلی مانند ایران تحمیل کنند. آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه حرف اصلی آنها این است که ما تسلیم آنها باشیم، افزود: می‌خواهند تسلیم آنها باشیم و قدرتی در مقابل آنها نداشته باشیم، اگر کنوانسیون FATF را بپذیریم، نوبت حقوق بشر است، آن هم اگر پذیرفته شود، نوبت رسمیت اسرائیل است، سپس نوبت این است که ما باید برای همه چیز اجازه بگیریم. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: پذیرش چنین کنوانسیونی خطرناک است؛ هم مصداق را آنها تعیین کنند، هم تمام حساب‌های ما را بررسی کنند. در واقع همه کار یک طرفه باشد؛ آنها تصمیم بگیرند و ما قبول کنیم و ما تصمیم بگیریم آنها قبول نکنند. این غیر از ذلت چه می‌تواند باشد؟ بنابراین اگر ما ایراد و اشکالی داریم دلایل روشن و شفاف دارد.

تاکید بر تدریس مبانی انقلاب  در حوزه‌های علمیه
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه علما باید مبارزه با دشمن را با آگاهی و هوشیاری دنبال کنند، گفت: حوزه‌های ما باید انقلابی بوده و در آنها مبانی و ارکان انقلاب تدریس شود. وی روز گذشته در اولین اجلاس اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌ها تاکید دارند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه‌‌‌ باید پیشگام حرکت انقلابی بوده و علمای بسیجی باید پیشگام حرکت جامعه به سمت نور باشند.

دولت با برنامه فوری مانع آسیب‌دیدن زندگی مردم شود
تولیت آستان قدس رضوی از دولت خواست با اجرای یک برنامه فوری و عالمانه، جلوی آسیب‌رسیدن به زندگی مردم را بگیرد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به جلسه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای‌‌ هیأت دولت درباره مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: جلسه اقتصادی فوق‌العاده که با دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از اعضای‌‌ هیأت دولت برگزار شد، نشان‌دهنده آن است که ایشان از مشکلات زندگی مردم و نقاط ضعف اقتصاد کشور کاملاً آگاه هستند و برای حل آنها راهکارهای علمی و عملی و پیگیری جدی دارند. وی همچنین تدبیر عالی رهبری در تأسیس شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی با حضور رؤسای سه قوه و مسؤولان اقتصادی قوا را نشانه دیگری از کمک بی‌سابقه به دولت برای عبور از مشکلات دانست و اضافه کرد: مشکلات کنونی اقتصاد کشور ریشه در مسائلی چون فشار نقدینگی و نظام بانکی دارد و ربطی به فشارهای خارجی ندارد. این اشکالات که زندگی و کسب و کار مردم را مختل‌‌‌‌ می‌کند، از گذشته وجود داشته و منشأ مدیریتی دارد. رئیسی هشدارهای مهم در سال قبل درباره اثرات سوء نقدینگی کنترل‌نشده را یادآور شد و با بیان اینکه اگر در آن زمان این هشدارها جدی گرفته می‌شد، بازارهای سکه و ارز اینگونه مختل نمی‌شد، افزود: اکنون نیز نباید زمان را بیش از این از دست داد؛ دولت در نقشه راه اقتصاد کشور که بنا به دستور رهبر انقلاب موظف به تهیه آن است، علاج نقدینگی و اصلاح نظام بانکی را در اولویت قرار دهد و با اجرای یک برنامه فوری و البته عالمانه، جلوی آسیب دیدن بیشتر زندگی مردم را بگیرد.
 


Page Generated in 0/0071 sec