printlogo


کد خبر: 195617تاریخ: 1397/4/28 00:00
چهارگوشه

استعفای 4 عضو شورای مشورتی امنیت کشور آمریکا
4 تن از اعضای شورای مشورتی امنیت کشور آمریکا در پی سیاست‌های مهاجرتی دولت این کشور از سمت‌های‌شان کناره‌گیری کردند و جداسازی خانواده‌های مهاجر در مرز را یک تناقض اخلاقی دانستند. به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، ریچارد دانزیگ، رئیس امور نیروی دریایی دوران بیل کلینتون و الیزابت هولتزمن، یکی از اعضای سابق کنگره در میان این 4 فردی هستند که روز دوشنبه در نامه‌ای به کریستین نیلسن، وزیر امنیت کشور استعفای خود را اعلام کردند. این گروه اعلام کردند وزارت امنیت کشور پیش از اجرای این سیاست مهاجرتی از سوی دولت که باعث شد بیش از 2500 کودک از خانواده‌های مهاجر خود در مرز جدا شوند، با شورای مشاوران هیچ رایزنی نکرده است.

گمانه‌زنی‌های جدی درباره انتخابات زودهنگام انگلیس
ترزا می، ‌نخست‌وزیر انگلیس که از سوی هم‌حزبی‌هایش در حزب محافظه‌کار برای طرح منطقه آزاد تجاری تحت فشار شدید است گفت در صورتی که این مخالفت‌ها ادامه داشته باشد در تابستان 2018 دست به انتخابات زودهنگام خواهد زد. در این صورت این اعضا مجبور خواهند بود بار دیگر خود را برای حضور در پارلمان محک بزنند. هشدار ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس خطاب به قانونگذاران حامی اتحادیه اروپایی به رهبری استیون هاموند و نیکی مورگان، وزرای سابق دولت لندن اندکی پیش از یک رای‌گیری حساس مطرح شد که می‌تواند لندن را داخل یک اتحادیه گمرکی نگه ‌دارد.

2019؛ مذاکرات آلبانی و مقدونیه برای عضویت در اتحادیه اروپایی
اتحادیه اروپایی اعلام کرد تیرماه 2019 مذاکرات برای پیوستن 2 کشور آلبانی و مقدونیه آغاز خواهد شد. این در حالی است که این دو کشور بالکان غربی با چالش‌های جدی از جمله فساد اقتصادی، بحران‌هایی چون دولت‌های اقتدارگرا و مسائل قومیتی روبه‌رو هستند. در حال حاضر پیوستن این دو کشور به نظرات تکمیلی فرانسه و هلند وابسته است. فرانسه و هلند خواستار تکمیل و تنظیم قوانین ضدفساد در آلبانی و مقدونیه هستند.

مرگ مشکوک مأمور مخفی ترامپ در انگلیس
مردی که برای محافظت از ترامپ همراه او به تور اروپایی رئیس‌جمهوری آمریکا رفته بود به طور تصادفی در اسکاتلند احساس مریضی کرد و هفته گذشته در این کشور بستری شد. این در حالی است که خبر مرگ ناگهانی وی شوک خبری ایجاد کرده است. منابع آمریکایی از انتشار نام این مامور امنیتی که 19 ساله عنوان شده است، خودداری کردند و علت آن را مسائل امنیتی دانستند. در همین حال رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر یک هفته‌ای خود در قاره اروپا از بروکسل، لندن و هلسینکی دیدار کرد. وی در بخش نخست سفر خود در اجلاس ناتو شرکت کرد.

پوتین با رهبر کره‌شمالی ملاقات خواهد کرد
دیدار میان ولادیمیر پوتین و رهبر کره‌شمالی در دستور کار روسیه قرار گرفته است. این مطلب را آلکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در کره‌شمالی در حالی عنوان کرد که پیش از این خبر رویت هواپیمای اختصاصی رهبر کره‌شمالی در شرق روسیه در اخبار مخابره شده بود. روسیه از حامیان پشت پرده کره‌شمالی به شمار می‌رود که همراه چین، پیونگ‌یانگ را در منطقه شرق آسیا در مقابل رقبای منطقه‌ای‌اش تقویت می‌کند. قرار است در شهریور 2018 کنفرانس اقتصادی در شهر شرقی ولادی واستوک روسیه برگزار شود و به نظر می‌رسد دیدار پوتین و کیم نیز ماه آینده در این شهر برگزار خواهد شد.

مجارستان از طرح مهاجرتی سازمان ملل خارج می‌شود
بوداپست اعلام کرد پیش از آنکه طرح حمایت از مهاجران در سازمان ملل به تصویب برسد از این طرح خارج خواهد شد و آن را اجرایی نمی‌کند. مجارستان از کشورهای شرق اروپاست که مسیر و محور مهاجرانی است که بعضا از خاورمیانه قصد دارند خود را به آلمان و کشورهای اروپای غربی برسانند. ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان بارها گفته بود از طرح‌های اتحادیه اروپایی و سازمان ملل درباره پذیرش مهاجران استقبال نمی‌کند.


Page Generated in 0/0069 sec