printlogo


کد خبر: 195636تاریخ: 1397/4/28 00:00
اخبار

سازمان حج و زیارت اعلام کرد
لیست کالاهای ممنوعه برای حجاج
 سازمان حج و زیارت لیست کالاهای ممنوعه برای حجاج را اعلام کرد. به گزارش مهر، طی روزهای اخیر انواع داروهای ممنوعه و غیرمجاز شامل آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و شربت متادون، هیدرومرفین، متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص و آمپول ترامادول، اکسپکتورانت کدیین و استامینوفن کدیین اعلام شده است. اما در میان انواع داروهای اعلامی، زائران نباید برخی کالاها و اجناس را در داخل هواپیما یا حتی جامه‌دان‌ها قرار دهند. برخی از این کالاها که نباید در ساک دستی یا جامه‌دان زائران باشد، شامل سلاح از هر قبیل، مواد محترقه، مواد مخدر و روانگردان از هر قبیل و پیش‌سازهای آنها، اسباب‌بازی‌های شبیه به سلاح و گاز اسپری فندک است. همچنین توصیه می‌شود زائران، داروهای گیاهی شبیه به مواد مخدر (شیرین‌بیان یا همانند آن) را در ساک دستی یا جامه‌دان‌ها همراه نداشته باشند. ضمنا اکیدا توصیه می‌شود که زائران از همراه آوردن ترشی، آبغوره، آبلیمو و مایعات اسیدی به داخل هواپیما پرهیز کنند. جامه‌دان‌های زائران ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از پرواز از زائران دریافت خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس انتقاد کرد
پرداخت نشدن سهم شهرداری ازدرآمد مالیاتی
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: مجلس لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را دوباره اصلاح می‌کند. ابوالفضل ابوترابی، با انتقاد از لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده درباره واریز عوارض شهری به حساب دولت، به خانه ملت گفت: یکی از بزرگ‌ترین ایرادات لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز عوارض شهری به حساب دولت و از دولت به حساب شهرداری‌هاست، به طور حتم تصویب این موضوع می‌تواند به ضرر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باشد. نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس ایراد لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده را باید با هدف توجه به تامین منابع مورد نیاز شهرداری‌ها اصلاح کند، افزود: در حال حاضر عوارض شهری به حساب شهرداری‌ها واریز و از همین حساب هم وصول می‌شود اما در این لایحه نام عوارض به مالیات تغییر کرده و به طور حتم مالیات به حساب خزانه واریز می‌شود؛ تجربه نشان داده که براساس این موضوع دیگر دولت اعتباری را به شهرداری از این محل اختصاص نمی‌دهد. وی با بیان اینکه دولت سهم شهرداری‌ها را از منابع دیگر از جمله 10 درصد فروش بنزین، اعتبارات در حوزه حمل‌ونقل عمومی مترو و اتوبوسرانی در هیچ سالی پرداخت نکرده است، تصریح کرد: دولت با دریافت عوارض شهری به نام مالیات هم سهم شهرداری‌ها را به طور کامل پرداخت نمی‌کند البته به لحاظ اینکه درآمد پایداری برای شهرداری‌ها وجود ندارد، این نهاد مجبور به فروش شهر است.

کودکان ایرانی  ۵ تا ۶ دندان پوسیده دارند
یک متخصص دندانپزشکی کودکان با اشاره به اینکه کودکان ایرانی حداقل ۵ تا ۶ دندان پوسیده دارند، گفت: والدین باید هر ۶ ماه یکبار کودکان خود را جهت معاینه دندانی نزد دندانپزشک ببرند. به گزارش مهر، ناهید عسکری‌زاده در حاشیه اولین همایش سراسری سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، اظهار داشت: پیشگیری از بیماری‌ها بویژه پوسیدگی‌های دندانی یکی از وظایف اصلی دندانپزشکان بوده و با توجه به آمار و ارقام گزارش‌شده در این زمینه نیاز به آموزش بهداشت دهان بسیار احساس می‌شود. عضو کمیته سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: طبق آمار وزارت بهداشت در سال ۹۳ شاخص DMF که همان میزان پوسیدگی دندانی است در کودکان ۵ ساله 84/5 بود که رقم بالایی به شمار می‌رود. عسکری‌زاده با اشاره به اینکه بر اساس این آمار هر کودک ایرانی حداقل ۵ تا ۶ دندان پوسیده دارد، عنوان کرد: درصد پوسیدگی دندانی در کودکان زیر ۳ سال افزایش یافته و علت آن عدم آگاهی والدین، نبود آموزش‌های بهداشتی و تغذیه در دوران شیرخوارگی است. این متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: بسیاری از والدین گمان می‌کنند دندان‌های شیری تا ۷ سالگی شروع به
ریزش می‌کنند، بنابراین نیاز به پر کردن و رسیدگی کامل ندارد، درحالی‌ که ریزش دندان‌های خلفی در کودکان تا ۱۲ سالگی به طول می‌انجامد و پوسیدگی‌های دندانی سبب آسیب به کودک می‌شود.


Page Generated in 0/0445 sec