printlogo


کد خبر: 195637تاریخ: 1397/4/28 00:00
آوای شهر

مدیر کل بهزیستی شهر تهران تشریح کرد
اعتیاد بیش از 350 هزار نفر به مواد مخدر در تهران
مدیر کل بهزیستی شهر تهران گفت: در حال حاضر ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از تهرانی‌ها معتاد هستند و ۱۵ تا ۲۰ هزار معتاد متجاهر و کارتنخواب در استان تهران شناسایی شده است. به گزارش فارس، سیدمحمدرحیم فاضلی‌نژاد گفت: در حال حاضر 350 تا 400 هزار نفر از تهرانی‌ها معتاد به موادمخدر هستند و خدمات درمانی و مداخله‌گرانه بهزیستی به این افراد ارائه می‌شود. وی ادامه داد: بر اساس آمار در حال حاضر 15 تا 20 هزار معتاد متجاهر و کارتنخواب در استان تهران وجود دارند. فاضلی‌نژاد گفت: اگر امروز شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی به عنوان دغدغه اول رهبر انقلاب در سطح شهر تهران هستیم و شرایط خاص و قابل تاملی را پیش رو داریم، یکی از دلایل آن، کمبود یا عدم وجود آموزش‌های مناسب و پیشگیری‌محورانه است. وی افزود: یکی از علل خلأ‌های فعلی، وجود ناهماهنگی‌های مورد نیاز در ساختار‌های سرمایه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف است و موضوع ترویج و توسعه مسؤولیت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، موجب رشد و افزایش این سرمایه‌های اجتماعی می‌شود. مدیر بهزیستی شهر تهران از ثبت 246 هزار و 709 تماس با خطوط مشاوره 1480 در سال گذشته خبر داد و گفت: مشاوره‌های خانوادگی، طلاق و اعتیاد با این خط انجام می‌شود که 86 درصد تماس‌گیرندگان، زن و مابقی مرد بوده‌اند. وی تصریح کرد: 5 هزار و 109 معتاد متجاهر در فاصله زمانی خرداد تا تیر سال جاری به مراکز اقامتی بهزیستی منتقل شده‌اند. فاضلی‌نژاد گفت: بر اساس آخرین آمار یکهزار و 252 نفر از افراد فوق پس از غربالگری به دلایلی چون عدم احراز اعتیاد یا نداشتن فاکتور‌های کارتنخوابی آزاد شدند و 400 نفر از این آمار را نیز زنان تشکیل می‌دادند.

تغییر ساعات کاری  مراکز تعویض پلاک
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از تغییر ساعات پذیرش در مراکز تعویض پلاک در پایتخت خبر داد. به گزارش تسنیم، سرهنگ علی محمدی با اشاره به تغییر ساعات کاری ادارات در پایتخت افزود: بر این اساس ساعت پذیرش مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در تهران از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6 تا 13 و پنجشنبه از ساعت 6 تا 11 خواهد بود. وی تاکید کرد: این ساعت، زمان پذیرش مراکز بوده و در صورتی که شهروندان در داخل مراکز پذیرش حضور داشته باشند تا هر ساعتی که کار آنها ادامه داشته باشد نسبت به ارائه خدمات به این افراد اقدام می‌شود.

تحویل کارت بلیت‌های  350 هزارتومانی به خبرنگاران
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: خبرنگاران دلواپسی‌هایی داشتند که این احتمال وجود دارد تحویل کارت بلیت مترو به این قشر متوقف شود ولی این اتفاق نخواهد افتاد و بنده پیگیر موضوع خواهم بود و قطعا پس از رفع مشکل، روند تحویل کارت به خبرنگاران ادامه خواهد یافت. فرنوش نوبخت در گفت‌وگو با میزان، درباره انتشار اخباری مبنی بر توقف صدور کارت بلیت مترو برای خبرنگاران گفت: برنامه‌ریزی‌های ما بر این محور بود که کارت بلیت مترو ویژه خبرنگاران با سقف موجودی ٣٥٠ هزار تومان صادر شود ولی به دلیل محدودیت‌های فنی، این کارت‌ها با موجودی ١٥٠ هزار تومان صادر شد و تصمیم بر این بود که باقیمانده مبلغ از طریق شارژ به موجودی کارت افزوده شود. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران افزود: پس از رفع این محدودیت فنی قطعا این کارت‌ها با موجودی ٣٥٠ هزار تومان برای خبرنگاران صادر خواهد شد. وی اضافه کرد: کارت بلیت‌های ویژه خبرنگاران مدت‌دار و یک‌ساله است و قرار است سقف موجودی آنها تا ٣٥٠ هزار تومان افزایش پیدا کند. نوبخت یادآور شد: خبرنگاران از این بابت دلواپسی‌هایی داشتند که این احتمال وجود دارد تحویل کارت بلیت مترو به این قشر متوقف شود ولی این اتفاق نخواهد افتاد و بنده پیگیر موضوع خواهم بود و قطعا پس از رفع مشکل، روند تحویل کارت به خبرنگاران ادامه خواهد یافت.
 


Page Generated in 0/0317 sec