printlogo


کد خبر: 195643تاریخ: 1397/4/28 00:00
اخبار

انتصاب رئیس جدید بیمه مرکزی
هیات دولت، غلامرضا سلیمانی‌امیری را به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس‌کل بیمه مرکزی تایید کرد. مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، غلامرضا سلیمانی‌امیری را به عنوان گزینه پیشنهادی برای سمت رئیس‌کل بیمه مرکزی به هیات دولت معرفی کرد که مورد موافقت دولت قرار گرفت. وی مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و نایب‌رئیسی هیأت‌مدیره شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان را در کارنامه خود دارد.


آخرین اخطار سازمان امور مالیاتی
بانک‌ها اطلاعات حساب‌های بانکی را ارائه کنند
دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از آخرین اخطار خود به بانک‌ها و موسسات اعتباری که به این سازمان اطلاعات مورد نیاز پایگاه اطلاعات مودیان را نمی‌دهند، خبر داد. به گزارش فارس، عباس بهزاد در این باره گفت: در صورت عدم همکاری تا مهلت تعیین شده، علیه این بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام جرم می‌شود. وی با بیان اینکه در اجرای ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و به منظور شفافیت اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، همه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری که اطلاعات مورد نیاز پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی را در اختیار دارند، موظف به ارائه اطلاعات به این سازمان هستند، افزود: در این باره بانک مرکزی و همه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، به استثنای چند بانک و موسسه مالی و اعتباری، همکاری با این سازمان داشته و به چارچوب تفاهمنامه‌های امضا شده پایبند بوده و اطلاعات خود را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده‌اند یا در شرف تکمیل اطلاعات هستند. وی اظهار داشت: درباره چند بانک و موسسه مالی و اعتباری که تاکنون همکاری لازم را انجام نداده‌اند، این دادستانی شفاف‌سازی لازم و اعلام اخطار را به‌عمل آورده و اخیرا آخرین اخطار نیز کتبا اعلام شده است و در صورتی که این چند بانک و موسسه مالی و اعتباری تا پایان مهلت تعیین شده، بسته‎های اطلاعاتی خود را به هر دلیل و بهانه‌ای به نظام مالیاتی کشور ارسال نکنند که این امر موجبات عدم شفافیت مالی و زمینه فرار مالیاتی و پولشویی را فراهم می‌کند، دادستانی انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور حسب وظایف قانونی خود و در راستای استیفای حقوق حقه دولت (بیت‌المال) و مطالبه حقوق عمومی آحاد جامعه، ضمن استفاده از اهرم‌های حاکمیتی و اختیارات قانونی به طور قطع در اجرای تبصره 2 ماده 274 قانون مالیات‌های مستقیم، علیه آن دسته از مدیرانی که مرتکب تخطی از قانون شده‏‌اند، اعلام جرم خواهد کرد.


رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور:
تغییرات در کابینه روحانی در دست بررسی است
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور روز گذشته و در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تغییرات کابینه دولت دوازدهم اظهارنظر کرد. محمود واعظی اظهار داشت: رئیس‌جمهوری در حال بررسی اسامی مختلف هستند تا در فرصت مناسب برخی تغییرات انجام شود.
به گزارش فارس، وی افزود: نیازمند آن هستیم اعضای کابینه با شرایط جدید وضعیت را تنظیم کنند؛ رئیس‌جمهور برخی از اعضای کابینه را که در شرایط عادی انتخاب کردند بررسی می‌کنند تا برخی تغییرات انجام شود. به‌گفته واعظی، اسامی و تعداد تغییرات در دولت را شخص آقای رئیس‌جمهور اعلام خواهد کرد. رئیس دفتر روحانی در پاسخ به اینکه آیا تغییر در تیم اقتصادی دولت خواهد بود، تصریح کرد: تغییر در تیم اقتصادی هم خواهد بود.


دادستان کل کشور خطاب به سیف:
فهرست کامل گیرندگان ارز دولتی را تحویل دهید
«سه‌شنبه گذشته جلسه شورای پول و اعتبار بود که در این جلسه به رئیس بانک مرکزی گفتم ظرف 48 ساعت باید فهرست کامل گیرندگان ارز دولتی را تحویل دهید. به دادستان تهران نیز سپردیم این فهرست‌ها را به درستی مورد بررسی قرار دهد».  به گزارش ایسنا، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور اظهار داشت: عده‌ای آمدند ارز دولتی با مبلغ 4200 تومان دریافت کردند که نصف فهرست آن را تحویل گرفتیم اما کامل نبود. وی ادامه داد: 14 هزار نفر کسانی که ارز را با قیمت 4200 تومان خریداری کردند و بعد چپه کردند، باید تنبیه شوند. وی درباره پرونده ثامن‌الحجج، عنوان کرد: این پرونده ۱۲۰ جلد است. قاضی باید آن را بخواند و بررسی کند.


Page Generated in 0/0064 sec