printlogo


کد خبر: 195709تاریخ: 1397/4/30 00:00
اخبار

فساد گسترده مواد غذایی  بر اثر قطعی برق
رئیس کانون صنایع غذایی ایران با تاکید بر اینکه باید صنایع غذایی از سیاست قطعی برق مستثنا شوند، نسبت به سلامت مواد اولیه صنعت غذا بر اثر قطعی برق در مرحله ساخت هشدار داد. محمدرضا مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا و درباره تاثیر قطعی برق بر فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی، اظهار داشت: تنها موضوعی که این روزها می‌تواند بیش از هر مساله دیگری به فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی لطمه بزند، قطعی برق است. باید ببینیم اگر مشکلاتی در تامین برق کشور وجود دارد و ناچار به قطعی برق هستیم، در کدام یک از بخش‌ها آسیب کمتری به اقتصاد کشور زده می‌شود. وی ادامه داد: مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی به اندازه کافی زیاد است و اگر سیاست قطعی برق برای واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه داشته باشد به‌طور حتم آسیب بیشتری به صنعت کشور زده می‌شود. وی تصریح کرد: بخشی از مواد اولیه مورد استفاده در کالاهای اساسی بر سر فرآیند قطعی برق از بین می‌رود و لطمه بسیار سنگینی به اقتصاد واحدهای تولیدی در این حوزه می‌زند.

دستگیری باند واردکنندگان خودروهای لوکس
وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتشار متنی در توئیتر، از دستگیری «م.آ» و اعترافات وی درباره فساد زنجیره‌ای خبرداد. به گزارش مهر، محمد شریعتمداری با انتشار خبری در توئیتر نوشت: پیرو دستور رئیس‌جمهور درباره گزارش ارسال‌شده اینجانب، ناجا از دستگیری «م.آ» در خوزستان و اعترافات مؤثر وی از شبکه فساد خبر داده است. در ادامه این توئیت وی آمده است: او یکی از افرادی است که اقداماتش در گزارش سال ۹۶ ما به تعزیرات و گزارش ۲۰ صفحه‌ای از فساد زنجیره‌ای، واردات بالغ بر ۷۱۸ دستگاه خودروی لوکس بود.


هر مسافر فقط می‌تواند  یک گوشی وارد کند
گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد: واردات بیش از یک گوشی تلفن همراه از سوی مسافران ممنوع است. به گزارش مهر، طبق بخشنامه گمرک شخص مسافر با رعایت مقررات مسافری و لحاظ شرایط غیرتجاری، تنها مجاز به اظهار اطلاعات یک دستگاه تلفن همراه در سامانه مسافری است. کمیته اطلاع‌رسانی رسمی طرح رجیستری در اطلاعیه‌ای خطاب به مسافران، اصناف و بازرگانان اعلام کرد: سامانه همتا به طور مداوم در حال شناسایی تخلفات (از انواع مختلف) است. شناسایی گوشی‌های‌ تلفن همراه مسافری که در سامانه گمرک اقدام به کم‌اظهاری کرده بودند و همچنین شناسایی تخلفات عامدانه برخی افراد سودجو در هفته‌ای که گذشت، نمونه‌ای از اقدامات سامانه همتا در برخورد با متخلفان بود که رسانه‌ای نیز شد. بر همین اساس از این پس، گوشی‌های مسافری که بدون رعایت قوانین مندرج در بخشنامه گمرک در سامانه اظهار کالای مسافری ثبت شود، به سرعت توسط سامانه همتا شناسایی و در فهرست کالاهای غیرقانونی قرار خواهد گرفت. بدیهی است مبلغی که در این سامانه به عنوان هزینه گمرکی پرداخته شده است نیز تحت هیچ‌عنوان به فرد متخلف مسترد نخواهد شد. در همین باره رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی وتصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ۹۰ درصد گوشی‌های مسافری دارای اشکال توسط افراد انگشت شمار حرفه‌ای که شبکه‌ای کار می‌کنند، وارد شده است و نقش شرکت‌های واردکننده گوشی متخلف در پشت‌پرده این واردات دور از ذهن نیست. ابراهیم درستی از قطع موقت و وصل دوباره ارتباط خطوط 25 هزار گوشی موبایل مسافری مشکل‌دار در هفته گذشته خبر داد. وی در این‌باره افزود: اگر ثبت و رجیستری این گوشی‌های مسافری خلاف قانون بوده است، گمرک نباید اجازه ثبت آنها را می‌داد و عوارض نیز نمی‌گرفت. به گفته وی، فقط 20 درصد گوشی‌هایی که قطع شده بود، دست مصرف‌کنندگان بود و بسیاری از گوشی‌ها هنوز از دست شرکت و عمده‌فروش خارج نشده بود.


Page Generated in 0/0060 sec