printlogo


کد خبر: 195735تاریخ: 1397/4/31 00:00
چهارگوشه

دولت جدید اردن رأی اعتماد گرفت
دولت جدید اردن به نخست‌وزیری عمر الرزاز با کسب ۷۹ رأی موافق از مجموع ۱۳۰ رأی، توانست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد. الرزاز در سخنانی در پارلمان گفت: «این اعتماد امانتی بر گردن ما است و ما دست در دست هم برای خدمت به وطن و شهروندان تلاش خواهیم کرد». نخست‌وزیر اردن متعهد شد برای تحقق رویای شکوفایی ملی فراگیر، بهبود خدمات، اجرای قوانین برای همه و مبارزه با فساد، جنایت و موادمخدر تلاش کند. اخیرا پس از تشدید تظاهرات مردمی در این کشور در اعتراض به افزایش مالیات بر درآمد و گرانی برخی کالاها که به انحلال دولت «هانی الملقی» منتهی شد، دولت جدید اردن به نخست‌وزیری الرزاز تشکیل شد.

کمک‌‌های تسلیحاتی آمریکا روانه اوکراین می‌شود
پنتاگون کمک‌‌های تسلیحاتی معادل 200 میلیون دلاری خود را روانه اوکراین خواهد کرد. گفته می‌شود این اقدام در حالی انجام می‌شود که هفته گذشته روسای جمهور روسیه و آمریکا در فنلاند ملاقات کرده بودند. اوکراین بخشی از حیاط خلوط روسیه به شمار می‌رود که غرب با دخالت در فضای سیاسی آن اقدام به برهم زدن وضع موجود و ورود به خط قرمز‌‌های روسیه کرد. در همین حال مقامات آمریکایی می‌گویند اقدامات آنها در اوکراین در حالی انجام می‌شود که قصد دارند این کشور را از حوزه روسیه خارج کنند. نباید از نظر دور داشت که سال گذشته و با اقدام به بازپس‌گیری شبه‌جزیره کریمه توسط روسیه، آمریکا قانونی را به نام کاستا تصویب کرد که به استناد آن کشورهای که از روسیه خرید نظامی می‌کنند در لیست تحریمی ایالات متحده قرار می‌گیرند.

فارک وارد پارلمان کلمبیا شد
عضای گروه فارک (نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا) از ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۸ تا ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۶ برای نخستین‌بار ۱۰ کرسی در کنگره خواهند داشت. توافق صلح میان دولت کلمبیا و فارک سال ۲۰۱۶ امضا شد که بر اساس این توافقنامه اعضای گروه فارک با دولت بعد از سال‌ها درگیری صلح کرده و سلاح‌ها را بر زمین گذاشتند، البته این توافق باعث خشم گروه‌های جناح راستی کلمبیا شده است. سیاستمداران دست راستی این کشور بر این باورند نباید کرسی‌های کنگره به افرادی که به ارتکاب جرائم جنگی متهم هستند، اعطا شود. بر اساس این توافق صلح، پس از تبدیل فارک به یک حزب سیاسی، ۱۰ کرسی کنگره به اعضای آن  اعطا می‌شود؛ ۵ کرسی در سنا و ۵ کرسی در مجلس نمایندگان.

انتخابات عمومی پاکستان  چهارشنبه برگزار می‌شود
انتخابات عمومی پاکستان با حضور 106 میلیون نفر روز چهارشنبه 25 جولای برگزار خواهد شد. این انتخابات سیزدهمین انتخابات عمومی در تاریخ پاکستان است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. تحلیلگران بر این باورند این انتخابات مهم‌‌‌‌‌ترین انتخاباتی است که در تاریخ پاکستان طی سال‌های گذشته برگزار شده است. این انتخابات به طور کلی بخش مهمی از کارزار سیاسی پاکستان را مشخص خواهد کرد و آینده احزاب و شخصیت‌‌های سیاسی در این کشور در گرو این انتخابات خواهد بود.

ماراتن انتخاباتی در زیمبابوه
زیمبابوه  30 جولای انتخابات ریاست ‌جمهوری خود را برگزار خواهد کرد. گفته می‌شود در میان 23 کاندیدای ریاست‌جمهوری در این کشور 2 کاندیدا  یعنی «امرسون مانگاگوا» رئیس‌جمهوری کنونی و رهبر مخالفان «نلسون چامیسا» اصلی‌‌‌‌‌ترین رقبا هستند. نلسون چامیسا از جبهه تغییر دموکراتیک زیمبابوه است که اصلی‌‌‌‌‌ترین جریان مخالفت دولت از جریان اتحاد ملی‌گرایان زیمبابوه به شمار می‌رود.

آیت‌الله شیخ قاسم سه‌شنبه جراحی می‌شود
تیم پزشکی شیخ عیسی قاسم در بیانیه‌ای اعلام کرد، این روحانی روز سه‌شنبه 24 ژوئن در بیمارستانی در لندن عمل می‌شود. در بیانیه تیم پزشکی رهبر شیعیان بحرین آمده است: نتایج آزمایشات و نمونه‌های گرفته شده از شیخ قاسم، بیماری وی را تایید می‌کند. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 18 تیر بحرین را به مقصد انگلیس ترک کرد. این اقدام بر اساس گزارش‌های پزشکی و اجماع پزشکان مسؤول که بر لزوم انتقال فوری شیخ عیسی قاسم به بیمارستانی تخصصی برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت وی تاکید داشته‌‌‌‌اند، صورت گرفته است.


Page Generated in 0/0049 sec