printlogo


کد خبر: 195746تاریخ: 1397/4/31 00:00
اخبار

«هزارپا» از «تگزاس» عبور می‌کند؟
فروش فیلم سینمایی «دارکوب» در هفته گذشته شتاب بیشتری گرفت و از مرز یک‌میلیارد فروش عبور کرد. به گزارش فارس، سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت، فروش نسبتاً خوبی را تجربه کرد؛ فروش خوبی که برای فیلم‌های «هزارپا»، «تگزاس» و «دشمن‌ زن» محسوس‌تر بود و این فیلم‌ها توانستند فروش مطلوبی را نسبت به سایر فیلم‌های سینمایی به دست آورند.  فیلم سینمایی «هزارپا» حدود ۴ میلیارد تومان، فیلم سینمایی «تگزاس» حدود ۴۸۰ میلیون تومان و فیلم سینمایی «دشمن‌ زن» حدود ۳۲۰ میلیون تومان در هفته گذشته بلیت‌فروشی کردند. براین اساس، «تگزاس» تاکنون در مجموع ۱۳ میلیارد و۳۵۰ میلیون تومان، «هزارپا» ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون، «خجالت نکش» ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون، «چهارراه استانبول» ۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون، «دشمن زن» ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون، «دلم می‌خواد» یک‌میلیارد و ۳۷۰ میلیون، «دارکوب» یک‌میلیارد و ۱۱۵ میلیون، «به وقت خماری» ۸۱۰ میلیون و «خاله قورباغه» ۶۸۴ میلیون تومان فروش داشتند.


آغاز دومین جشنواره تلویزیونی مستند با «بازگشت»
دومین جشنواره تلویزیونی مستند از شب گذشته با پخش مستند «بازگشت» به کارگردانی محمدصادق مبینی در شبکه مستند سیما آغاز ‌شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در دور دوم جشنواره تلویزیونی که از 30 تیر تا 28 شهریور برگزار می‌شود، ۶۷ مستند در سه بخش کوتاه، نیمه‌بلند و بلند با یکدیگر رقابت خواهند کرد. دور دوم این جشنواره شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود و برگزیدگانش را مردم و کارشناسان انتخاب می‌کنند. داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایت www.festmostanad.ir و سامانه پیامکی 3000081 انجام می‌شود و مخاطبان پس از پخش هر اثر می‌توانند به مستند مورد علاقه خود رأی بدهند. مستند «بازگشت» امروز ساعت 9 از قاب «جشنواره تلویزیونی مستند» پخش می‌شود.


انتشار 6 گفتار از رهبری در تحلیل سیره مبارزاتی حسنین(ع)
کتاب «دو امام مجاهد» یکی از جدیدترین آثار منتشرشده از سوی انتشارات انقلاب اسلامی است که حاوی 6 گفتار از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تحلیل سیره مبارزاتی حسنین علیهما‌السلام است. به گزارش «وطن امروز»، نگاه محوری حاکم بر این گفتارها این رویکرد کلان است که آنچه این دو بزرگوار انجام دادند، تنها در تاکتیک و ظاهر شیوه مبارزاتی با هم تفاوت دارند که اقتضای شرایط زمانه هر یک بوده است اما در استراتژی و هدف هیچ تفاوتی میان آن ‌دو نیست. این کتاب که از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده در 310 صفحه و به ‌قیمت 27 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

«من یک لاک‌پشتم» منتشر شد
«من یک لاک‌پشتم» اثر علی علی‌بیگی رمانی است از زبان نوجوانی که در بستر بعد از جنگ روایت می‌شود و فضایی را مهیا می‌کند تا با چشمی دیگر به جنگ نگاه کنیم. به گزارش فارس،«من یک لاک‌پشتم» اثر علی علی‌بیگی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. رمان از زبان نوجوانی روایت می‌شود که واشنگتون نامی لاک‌پشت می‌خواندش و این آغاز قصه و همه قصه است. درگیری‌های درونی این نوجوان که در بستر بعد از جنگ روایت می‌شود، فضایی را مهیا می‌کند تا با چشمی دیگر به جنگ نگاه کنیم. علی علی‌بیگی در این اثر، سراغ موضوعی عمیق و دردناک رفته و جنگ را جوری دیگر دیده و به شکلی دیگر خوانده است. رمان از زبان یک نوجوان روایت می‌شود. درگیری‌های درونی این نوجوان که در بستر بعد از جنگ روایت می‌شود، فضایی را مهیا می‌کند تا با چشمی دیگر به جنگ نگاه کنیم. این زاویه روانشناسانه و عمیق، وقتی با زبانی روان و شیرین همراه می‌شود، رمانی را برابر مخاطب می‌گذارد که یک نفس می‌توان آن را خواند.
 


Page Generated in 0/0050 sec