printlogo


کد خبر: 195749تاریخ: 1397/4/31 00:00
آخرین جزئیات اعزام‌‌های حج 97 اعلام شد
اسکان 5 هزار زائر ایرانی در مدینه
فرمانده پلیس فرودگاه‌‌های کشور: برای سفر 86 هزار حاجی برنامه‌‌ریزی کرده‌‌‌‌‌ایم

گروه اجتماعی: معاون ستاد مدینه با اشاره به اینکه شرایط خوبی برای ورود زائران به مدینه‌منوره و اسکان آنها در هتل‌ها فراهم شده و این امور طبق برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است، گفت: تا پایان روز پنجشنبه 28 تیرماه ۲ هزار و ۷۰۶ زائر ایرانی وارد مدینه شده‌اند.
جواد شاد با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای ورود زائران کشورمان به مدینه‌منوره انجام شده است، اظهار داشت:  با پرواز‌هایی که جمعه گذشته وارد مدینه شد، تعداد زائران کشورمان به ۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسید. وی گفت: ۵۰ درصد زائران، مدینه قبل و ۵۰ درصد مدینه بعد هستند. نخستین کاروان زائران روز ۲۷ تیر وارد مدینه شده‌‌ و پس از 6 روز از مدینه به مکه خواهد رفت. معاون ستاد مدینه تصریح کرد: اولین زائران کشورمان در فرودگاه مدینه توسط کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفتند. همچنین با حضور نصرالله فرهمند رئیس ستاد مکه، بنده و سایر مدیران کشورمان در مدینه و مدیران موسسه الاهلیه عربستان از زائران با گل، گلاب و شیرینی در هتل روضه‌المبارک استقبال خوبی انجام شد.
فعال شدن آشپزخانه‌ها در مدینه
شاد خاطرنشان کرد: خدمات اسکان، تغذیه و تدارکات و خدمات‌رسانی به زائران توسط مدیران مجموعه ایرانی ارائه می‌شود و نظارت توسط همکاران ستادی در حال انجام است. همچنین آشپزخانه‌های مدینه فعال شده‌‌اند و غذای مورد نیاز زائران را طبخ می‌کنند. معاون ستاد مدینه با بیان اینکه ورود و خروج زائران در فرودگاه مدینه به شکل مطلوبی در حال انجام است، بیان کرد: ما آماده پذیرایی از زائران هستیم که وارد مدینه شده یا در روز‌های آینده وارد این شهر می‌شوند. خوشبختانه زائران به حرم رسول‌الله(ص) مشرف شده و زیارت می‌کنند که روند زیارت و همچنین نحوه خدمات‌رسانی به زائران مطلوب است. شاد در پایان با اشاره به ارائه خدمات پزشکی در مدینه‌منوره افزود: دارو‌های مورد نیاز وارد مدینه شده و در اختیار مراکز پزشکی قرار گرفته است. ۴ مرکز پزشکی مدینه نیز با ورود زائران در حال راه‌اندازی است و به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه خدمت خواهند داشت. در این مراکز پزشکان عمومی و متخصص به زائران خدمت خواهند کرد.
کاهش اقلام دارویی ممنوعه به 10 قلم
فرمانده پلیس فرودگاه‌‌های کشور جزئیات آماده‌باش ماموران پلیس فرودگاه در عملیات حج امسال را تشریح و هشدارها و توصیه‌های لازم را به حجاج اعلام کرد. سردار حسن مهری درباره اقدامات پلیس فرودگاه‌ها در عملیات حج امسال اظهار داشت: امسال طبق پیش‌بینی‌ها 86 هزار نفر از طریق 19 فرودگاه کشور به سرزمین وحی سفر خواهند کرد که از این تعداد 22 هزار نفر یعنی بیشترین تعداد حجاج از تهران راهی مدینه یا مکه خواهند شد.
به گزارش ایسنا، وی درباره اقدامات پلیس فرودگاه برای سفر حجاج، اظهار داشت: در همین راستا از ماه‌ها قبل چندین جلسه جهت هماهنگی با سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد و از ابتدای امسال نیز دوره‌های آموزشی گوناگون برای کشف موادمخدر و چگونگی رفتار با حجاج و زائران برگزار کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی نیز در پی داشته است.
عناوین اقلام ممنوعه
فرمانده پلیس فرودگاه‌‌های کشور درباره اقلام ممنوعه زائران گفت: سال‌های گذشته حدود 300 قلم دارو و مواد دارویی جزو اقلام ممنوعه بود که خوشبختانه امسال با پیگیری‌های سازمان حج و زیارت این تعداد به 10 قلم کاهش یافته است. مهری با بیان اینکه مواردی همچون متادون‌ها، ترامادول و داروهای کدئین‌دار جزو موارد ممنوعه سفر حجاج به عربستان است، گفت: تمام این موارد از سوی پلیس فرودگاه در قالب بروشور به تک‌تک زائران و کاروان‌ها ارائه شده است. علاوه بر آن تمام این موارد با هماهنگی سازمان حج و زیارت برای زائران پیامک شده است و همکاران من در فرودگاه نسبت به چک و کنترل این موارد نیز اقدام خواهند کرد. فرمانده پلیس فرودگاه‌‌های کشور با بیان اینکه کشف این مواد در کشور عربستان مجازات زندان در پی دارد، گفت: اگر اقلام و موارد ممنوعه از فردی در کشور عربستان کشف شود مطابق قوانین همان کشور با وی رفتار خواهد شد و با توجه به اینکه کشور ما در آن کشور کنسولگری ندارد، احتمال اینکه این افراد تا سال آینده در عربستان در بازداشت بمانند زیاد است، چرا که سال بعد دوباره رایزنی‌های حج و زیارت برای حج سال آینده آغاز خواهد شد و تا آن زمان نمی‌توان اقدامی را انجام داد، بنابراین توصیه اکید ما به زائران این است که درباره اقلام و موارد ممنوعه به هشدارهای پلیس و حج و زیارت توجه کافی داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0594 sec