printlogo


کد خبر: 195754تاریخ: 1397/4/31 00:00
کوتاه و گویا

همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اعتیاد جزو 3 آسیب اجتماعی با شیوع بالا در کشور است، گفت: طبق برخی آمار، در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر معتاد به موادمخدر در کشور وجود دارد که باید برای بهبود این وضعیت اقدامات اساسی شود.
 نخستین دوره‌ مدرسه‌ تابستانی آزمایشگاه گرافن و مواد دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تمرکز روی موضوع سنتز نانومواد برگزار می‌شود. این دوره یک ماهه بوده و به‌صورت تئوری و عملی ارائه خواهد شد. در این دوره، موضوعاتی نظیر سنتز نانوذرات (طلا، سیلیکا، آهن)، اکسید گرافن و اکسید گرافن احیا شده، نانوذرات هسته‌ای-پوسته‌ای، سنتز نانوذرات توخالی و آئروژل گرافنی آموزش داده می‌شود.
 شهرام فیروزی،  مشاور عالی مدیرعامل و سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از مشارکت این سازمان در اجرای طرح تابستانی «شادستان تهران» خبر داد و گفت: سازمان مدیریت پسماند همسو با سایر حوزه‌های وابسته به شهرداری و در راستای به ثمر رساندن اهداف و رسالت‌های خود جشنواره تابستانی «شادستان» را با هدف بسط و گسترش مدیریت بهینه پسماند و ارائه راهکارها و اطلاعات مورد نیاز در 4 محور اصلی کاهش تولید پسماند، کم‌حجم‌سازی، آبگیری  و تفکیک پسماند در مبدأ اجرا می‌کند.
 جمشید خانیان، نویسنده رمان «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» میهمان کتابخانه بین‌المللی کودک و نوجوان مونیخ شد. این داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس که به عنوان نخستین ‌نویسنده ایرانی در جشنواره دوسالانه «کلاغ‌ سفید» کتابخانه بین‌المللی کودک و نوجوان مونیخ حضور یافت، در این جشنواره به سخنرانی پرداخت.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در سمپوزیوم خودمراقبتی، پژوهشگران، مردم و مسؤولان مخاطبان ما هستند و انتظار داریم با برگزاری این همایش باعث ارتقای آگاهی جامعه در حوزه سلامت شویم. سیدعلی جواد موسوی، متخصص داخلی و فوق‌تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: سمپوزیوم خودمراقبتی به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود. این ششمین سالی است که این کنگره برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم فرهنگ خودمراقبتی را در جامعه  ترویج کنیم.
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از تغییر دوباره ساعت پذیرش مراکز تعویض پلاک پایتخت خبر داد. سرهنگ علی‌محمدی با بیان این مطلب گفت: ساعت پذیرش مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در تهران از ۳۱ تیرماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۱۴ و پنجشنبه از ساعت ۷ تا ۱۲ خواهد بود.


Page Generated in 0/0431 sec