printlogo


کد خبر: 195755تاریخ: 1397/4/31 00:00
اخبار

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا خبر داد
افزایش جریمه پارک  در محل توقف معلولان
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا از اختصاص کد ویژه جریمه برای خودروهایی خبر داد که در محل پارک خودروی معلولان توقف یا پارک می‌کنند. به گزارش مهر، سرهنگ احمد کرمی‌اسد با اشاره به اینکه کدهای جریمه  گوناگونی برای توقف‌های ساکن پیش‌بینی شده است، افزود: هم‌اکنون بیشترین رقم جریمه در این بخش متعلق به جریمه مطلقا ممنوع است که در کلانشهرها برای آن ۴۰۰ هزار ریال، شهرهای کوچک ۳۰۰ هزار ریال و معابر روستایی ۱۰۰ هزار ریال جریمه پیش‌بینی شده است که هدف کلی جلوگیری از کاهش ظرفیت معابر با توقف وسایل نقلیه به صورت غیرمجاز بوده است. وی افزود: در این بین شرایط خاص معلولان و جانبازان برای دریافت خدمات مختلف با توجه به شرایط جسمی این عزیزان، پلیس را بر آن داشت تا با هماهنگی به عمل آمده نسبت به تخصیص کد تخلف ویژه اقدام کند. سرهنگ کرمی‌اسد با اشاره به اینکه پیش از این جریمه توقف در محل پارکینگ معلولان معادل توقف ممنوع یعنی ۲۰۰ هزار ریال بود، گفت: با اجرای طرح جدید کد جریمه ۲۱۷۴ برای این تخلف در نظر گرفته شده که معادل ریالی جریمه آن معادل توقف مطلقا ممنوع یعنی در کلانشهرها ۴۰۰ هزار، شهرهای کوچک ۳۰۰ هزار و معابر روستایی ۱۰۰ هزار ریال است.


طلوع خورشید  در میانه زاگرس
 120؛ عددی که روی تابلوی ابتدای جاده برای رسیدن به روستای احمدفدالله حک شده و بیانگر فاصله شهر دزفول تا این روستا است اما این تنها یک عدد است و رسیدن به این روستا ماجراهای بسیار دارد و  بیش از 10 ساعت به طول خواهد انجامید.
پس  از طی چند کیلومتر، ادامه راه تنها با ماشین‌های کمک‏دار امکان‌پذیر است. دره‏های عمیق، پرتگاه‌های ترسناک، پیچ‌های خطرناک و شیب‌های تند، دل هر رهگذری را خالی می‏کند. انگار در این مسیر سال‎ها رفت و آمدی نشده و ما تنها رهگذران آن هستیم، البته در این شرایط سخت انسان به خدا نزدیک‌تر می‌شود، این را از ذکرهای زیرلب و چهره همسفران می‌شود فهمید.
به گفته اهالی، در این جاده خطرناک، حوادث غمبار و سوانح مرگبار و سقوط از پرتگاه بویژه هنگام بارش برف و باران و ریزش کوه بسیار اتفاق می‌افتد. اگر چه در میانه راه یک ایستگاه راهداری به منظور بازسازی و راه‌گشایی، هنگام ریزش کوه راه‌اندازی شده اما با توجه به کمبود امکانات و خرابی بیش از حد جاده، چندان مشکل‌گشا نیست، در حدی که با هر بار بارندگی در فصل پاییز و زمستان جاده مسدود می‏شود و ارتباط زمینی این مناطق با هزار و 200 خانوار پراکنده روستایی و عشایری این منطقه برای چند روز قطع خواهد شد به طوری‌ که تنها از طریق بالگرد می‌توان به این مناطق دسترسی داشت.
این کمبود امکانات تنها در مسیر نیست و نبود آب لوله‌کشی، برق، تلفن و تلویزیون، نبود کلاس‏های درس و درمانگاه و خانه بهداشت اینجا را تبدیل به یکی از محروم‌ترین مناطق ایران کرده است.
پس از طی مسیر و شیب‌های تمام‌نشدنی، امامزاده احمدفدالله‌(ع) به چشم می‏خورد، هر چه به سمت امامزاده پیش می‌روی عمق فقر و محرومیت بیشتر آشکار می‌شود. پس از 10 ساعت طی مسیر سخت و سنگلاخی، کم‌کم زوایایی از زندگی این مردمان ساده و قانع هویدا می‌شود که دل هر آدمی را به درد می‌آورد. مردم منطقه برای استقبال به امامزاده احمدفدالله رفته‎اند، قرار بر این است که کاروان آنجا به جمع‌شان بپیوندد، از طرفی هم سرنشینان خودرو کم‎کم برای ورود به میان مردم آماده می‏شوند.
خورشید  دوباره در میانه زاگرس طلوع کرده و خدام بارگاه منور رضوی در ایام ولادت حضرت شمس‌الشموس همچون ارباب خود ساکنان محروم‌ترین مناطق ایران را فراموش نکرده‎اند و میهمان اهالی روستای احمدفدالله شدند، پرچم گنبد متبرک حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از قاب چوبی‎اش بیرون می‌آید و بر دست خادمان به میان اهالی روستا می‏رود.
 


Page Generated in 0/0049 sec