printlogo


کد خبر: 195765تاریخ: 1397/4/31 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت حاج‌آقا مرتضی تهرانی
رهبر حکیم انقلاب ساعاتی پس از درگذشت آیت‌الله مرتضی تهرانی، پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام تسلیت رهبر انقلاب به این شرح است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم. با تأثر و تأسف اطلاع یافتم عالم ربانی و معلم اخلاق آیت‌الله آقای حاج‌آقا مرتضی تهرانی رحمت‌الله‌علیه دار فانی را وداع گفته و ان‌شاءالله به مأمن رضای الهی در جوار مرقد حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام بار یافته‌اند. عمر بابرکت این فقیه عالیقدر و سالک الی‌الله سرشار از نورانیت و صفا و خدمت به دین و اخلاق بود و جمع زیادی از جوانان پاک‌نهاد و فاضل از سرچشمه‌ فضائل علمی و اخلاقی ایشان بهره‌مند گشته و در صراط مستقیم ثبات یافته‌اند. این مصیبت را به خاندان گرامی و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به شاگردان و ارادتمندان ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم».
سیدعلی خامنه‌ای

موافقت مجمع تشخیص با شرکت اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراها
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب کردند اقلیت‌های دینی با همان قانون سال ۷۵ بتوانند در انتخابات شورای شهر شرکت کنند. به گزارش فارس، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست دیروز شنبه 30 تیر مصوب کردند اقلیت‌های دینی با همان قانون سال 75 بتوانند در انتخابات شورای شهر شرکت کنند. به گفته مجید انصاری، عضو این مجمع، با این مصوبه، سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر که موقتاً از حضور در این شورا منع شده بود،‌ می‌تواند در نشست‌ها حضور یابد.

سرلشکر قاسم سلیمانی خادم حرم امام رضا(ع) شد
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد امام هشتم، به خادمی آستان مقدس امام رضا(ع) نائل آمد. سرلشکر سلیمانی با حکم تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) به این مقام افتخار یافت.

سردار شیرازی:
جابه‌جایی فرمانده سپاه «شایعه» است
رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه جابه‌جایی فرمانده سپاه «شایعه» است، تاکید کرد: فعلا به هیچ وجه جابه‌جایی و تغییر فرمانده سپاه در برنامه نیست. سردار محمد شیرازی، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سوالی درباره شایعات مطرح‌شده درباره احتمال جابه‌جایی سرلشکر جعفری از سمت فرماندهی کل سپاه گفت: بعضی‌ها شایعه کرده‌اند فرمانده محترم کل سپاه ممکن است از سمت فرماندهی جابه‌جا شوند، اینها همگی شایعه است و صحت ندارد. وی افزود: فعلا به هیچ وجه چنین جابه‌جایی و تغییری در برنامه نیست. حتما شایعه هم، کار و اقدام خوبی نیست، چرا که مسؤول و فرمانده و بدنه را سست می‌کند و این قطعا مانع کار است. رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه حتما باید جلوی این شایعات را گرفت، اظهار داشت: شایعه درست کردن هیچ فایده‌ای ندارد، چرا که هر چیزی اصول و روش خود را داشته و از طریق همین روش و اصول همه چیز پیش می‌رود. وی با بیان اینکه ممکن است در میان خودی‌ها هم کسانی باشند که چنین شایعاتی را از روی غفلت مطرح ‌کنند، تصریح کرد: البته دیگران از جمله رسانه‌های معاند و ضدنظام هم مشخصاً با مقاصد و رویکرد خاص خودشان به اینگونه شایعات دامن می‌زنند؛ شایعاتی که مربوط به نیروهای مسلح، سپاه و نهادهایی است که اثربخشی زیادی دارند. رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا درباره جابه‌جایی سردار آبرومند از معاونت هماهنگ‌کننده سپاه و معرفی سردار سلامی به عنوان سرپرست این معاونت و ارتباط این موضوع با شایعات درباره فرمانده سپاه، تاکید کرد: اینگونه انتصابات جزو اقدامات جاری هر فرمانده است و این انتصاب نیز جزو اختیارات فرماندهی سپاه است. این انتصاب در جهت عکس شایعه منتشر شده درباره جابه‌جایی فرماندهی کل سپاه بود و نشان داد سردار جعفری با قوت و برنامه در حال ادامه کار و فعالیت است.


Page Generated in 0/0051 sec