printlogo


کد خبر: 195814تاریخ: 1397/5/1 00:00
اخبار

هدیه روح‌الامین به مدافعان وطن
در پی شهادت 10 مرزبان کشورمان به دست عوامل تروریستی در مریوان کردستان، حسن روح‌الامین دست به قلم برده و تابلوی جدیدی خلق کرده است. این نقاش عاشورایی اثر خود را به «مدافعان وطن» تقدیم کرده است. به گزارش «وطن امروز»، روح‌الامین متولد ۱۳۶۴ در تهران است، او مقطع متوسطه را در هنرستان پشت سر گذاشت و با علاقه‌ای که به رشته نقاشی داشت، وارد دانشگاه شد. روح‌الامین فارغ‌التحصیل دانشکده هنر دانشگاه شاهد است و پایان‌نامه‌اش حول موضوع عاشورای حسینی است، به همین خاطر بیشترین تابلوهایی که تاکنون کشیده، مفهوم عاشورایی دارد. علاوه بر آنها، «آخرین وداع با حضرت زهرا(س)»، «طراحی چهره حاج‌احمد متوسلیان»، «واقعه خونین مسجد گوهرشاد»، «مدافعان حرم» و «شهید حججی» از دیگر آثار مشهور روح‌الامین است. «لا فتی الا علی»، «یا ساقی العطاشا» و «سپاه پاسداران» از دیگر نقاشی‌های اوست. کتاب نقاشی‌های ۸ سال اخیر حسن روح‌الامین (از ۸۸ تا ۹۶) با تقریظ حاج‌قاسم سلیمانی منتشر شده است.


فراخوان دوازدهمین جشنواره فیلم‌هاى ١٠٠ ثانیه‌اى
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» با موضوع اخلاق و سبک زندگی در دو بخش مسابقه‌ای و مسیر تجربه و در قالب مستند، داستانی و پویانمایی، اسفندماه 97 در تهران برگزار می‌شود. همچنین بخش مسابقه سینمای جهان در قالب‌های مستند، داستانی و پویانمایی نیز صرفا برای حضور شرکت‌کننده‌های غیرایرانی خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، فیلمسازانی که فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای اول و دوم خود را تولید کرده‌اند تنها در یکی از بخش‌های اصلی یا مسیر تجربه می‌توانند شرکت کنند. جایزه بزرگ جشنواره مبلغ 15 میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار است که به کارگردان بهترین فیلم جشنواره اهدا خواهد شد. هنرمندان برای اطلاع از مقررات‌عمومی و تخصصی، ثبت‌نام و ارسال اثر می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس
www.100fest.com  مراجعه کنند.


فراخوان برای ساخت مستند با محوریت «ملت قهرمان»
واحد مستند عمار برای حمایت از تولید فیلم مستند کوتاه با محوریت «ملت قهرمان» در فراخوانی از علاقه‌مندان دعوت کرد آثار خود را تا پایان مرداد به این مجموعه فرهنگی ارسال کنند. به گزارش مهر، فیلمنامه‌های ارسالی باید به صورت دو ستونی و بین ۳ تا ۱۵ صفحه و با فونت b_nazanin سایز ۱۴ باشد. فیلمنامه‌های مربوط به مستند کوتاه کمتر از ۲۵ دقیقه از اولویت بیشتری برای تولید برخوردارند. ضمن آنکه استفاده از روش‌های خلاقانه در شیوه روایت و تصویربرداری امتیاز ویژه‌ در پذیرش آثار دارد. 5 فیلمنامه برتر علاوه بر بهره‌مندی از جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی برای ساخت مستند نیز مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند. علاقه‌مندان تا پایان مردادماه فرصت دارند فیلمنامه‌های خود را به نشانی ایمیل ammarsooje@gmail.com ارسال کنند.


یاران حسینند که بر خاک فتادند
با حمله روز جمعه اشرار به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در روستای دری منطقه مریوان و در پی انفجار زاغه مهمات،
 10 تن از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند. انتشار این خبر تلخ موجی از واکنش را در میان اقشار مختلف جامعه به همراه داشت. افشین علا، شاعر، در تازه‌ترین سروده خود به این موضوع پرداخته است:
کشتند به سرحد وطن، تشنه به خونان
گردان و یلان را به شبیخون و فسونان
بر بام، گریبان بدرد پرچم این ملک
از رایحه کاکل آن خفته به خونان
شمع‌اند خمش گشته که در امن بمانند
سرگرم زبان بازی خود، خیل زبونان
یاران حسینند که بر خاک فتادند
در دشت، بدون گنه از حمله دونان
آن زنده جاوید که عقل از پی فهمش
از هند به چین می‌رود، از روم به یونان
رفتند و نرُفتیم ز مژگان، نم اشکی
خفتند و نگفتیم چنان گشته و چونان


Page Generated in 0/0067 sec