printlogo


کد خبر: 195826تاریخ: 1397/5/1 00:00
چهارگوشه

یورش بی‌سابقه شهرک‌‌نشینان به مسجدالاقصی
روز گذشته صدها شهرک‌نشین صهیونیست در راستای اقدامات تحریک‌آمیز در اطراف شهر قدیمی قدس، به مناسبت به‌اصطلاح «احیای سالروز تخریب معبد»، به مسجدالاقصی تعرض کرده و شعائر یهودی خود را در آنجا انجام دادند. نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین باب المغاربه و بسیاری از خیابان‌ها و راه‌های منتهی به مسجدالاقصی را بستند. این در حالی است که آنچه به‌اصطلاح «سازمان‌های معبد» خوانده می‌شوند، از یهودیان خواستند تا آخر هفته به مناسبت سالگرد خرابی معبد به مسجدالاقصی بروند.

قطر از روسیه تسلیحات می‌خرد
سفیر روسیه در قطر ضمن اشاره به مذاکرات دوحه و مسکو درباره قرارداد احتمالی فروش سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ به دوحه، گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها درباره امضای توافقنامه‌ای میان قطر و روسیه برای فروش سلاح‌های سبک مانند تفنگ‌های کلاشنیکف و سلاح‌های ضدتانک را تایید کرد. وی گفت: درباره سامانه‌های دفاع هوایی باید بگویم مذاکراتی درباره سامانه‌های اس ۴۰۰ و مشابه آن در جریان است اما این مذاکرات هنوز نتیجه مشهودی نداشته‌ است. سفیر روسیه در قطر  افزود: وزیر انرژی قطر در کنفرانس انرژی مسکو در اکتبر شرکت خواهد کرد.

آلمان تحریم‌های ترکیه را لغو کرد
در پی پایان وضعیت فوق‌العاده در ترکیه، آلمان تحریم‌های اقتصادی‌اش علیه ترکیه را لغو و هشدار مسافرتی خود را به این کشور تسهیل کرد. وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد: محدودیت 5/1 میلیون یورو صادرات به ترکیه در سال جدید میلادی تمدید نمی‌شود. این تدابیر اقتصادی در سال ۲۰۱۷ برای فشار آوردن به آنکارا پس از بازداشت یک مدافع حقوق بشر آلمان و 5 فعال حقوق بشری دیگر از جمله رئیس سازمان عفو بین‌الملل در ترکیه اعمال شد.

پیشنهاد بی‌شرمانه ترامپ  به ترزا می‌
ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به ترزا می، ‌نخست‌وزیر انگلیس پیشنهاد داده است از اتحادیه اروپایی شکایت کند و در این مسیر وی از وکلای باتجربه‌اش برای کمک به می ‌استفاده خواهد کرد. این خبر در حالی در محافل رسانه‌ای اروپا منتشر شد که ترامپ هفته گذشته در انگلیس مانند بلژیک جنجال ایجاد کرد. وی در سفر به انگلیس بوریس جانسون، هم‌حزبی و مخالف نخست‌وزیر انگلیس را به عنوان دوستش معرفی کرد. جانسون از سمت خود استفاده کرده و اکنون در میان محافظه‌کاران انگلیس نوعی دودستگی ایجاد شده است.

پوست‌اندازی احزاب راست‌گرا در اسپانیا
پابلو کاسادو جایگزین ماریانو راخوی در انتخابات درون‌حزبی جریان مهم راست‌گرای مخالف دولت اسپانیا شد. این در حالی است که حزب سوسیالیست اسپانیا در حال مذاکره با جریان کاتالان‌ها بود که نشان می‌دهد راست‌گرایان برای بر هم زدن این مذاکره برنامه جدی دارند. کاسادو 37 ساله است و توانست سوریا سائن را که پیش از ‌این معاون نخست‌وزیر اسپانیا بود، شکست دهد. در همین حال، راخوی نیز در ماه ژوئن گذشته نتوانست رای پارلمان را برای تصدی سمت نخست‌وزیری کسب کند.

انفجار، کاندیدای انتخابات پاکستان را به کام مرگ برد
انفجار، نماینده امام خان در انتخابات پارلمانی پاکستان را به کام مرگ برد. این انتخابات قرار است سه‌شنبه برگزار شود و آنطور که منابع رسمی اعلام کرده‌اند 130 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در آن هستند. خبرگزاری‌ها اعلام کردند نماینده امام خان در منطقه خیبر در حالی به کام مرگ فرو رفت که عامل انفجار نیز در این عملیات کشته شده است. 4 تن دیگر نیز در این عملیات زخمی شدند و نیروی حفاظت و راننده وزیر محلی کشاورزی نیز در کنار نماینده امام خان در میان کشته‌شدگان هستند. طی روزهای گذشته 150 تن طی عملیات تروریستی در پاکستان جان خود را از دست داده‌اند.


Page Generated in 0/0063 sec