printlogo


کد خبر: 195850تاریخ: 1397/5/2 00:00
اخبار

رهبر انقلاب درباره نقشه یهودی‌سازی فلسطین:
نه یهودی‌سازی فلسطین اتفاق می‌افتد نه معامله‌ قرن
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای روز یکشنبه 31/۴/97 طی دیداری، به نقشه‌ شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی تحت عنوان «معامله‌ قرن» برای فلسطین و قدس شریف اشاره کردند و فرمودند: «یهودی‌سازی فلسطین خواب آشفته‌ای است که دیده‌اند. نه آن اتفاق می‌افتد نه معامله‌ قرن.»پارلمان رژیم صهیونیستی چند روز پیش، قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، حق تعیین سرنوشت از مسلمانان و مسیحیان فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی را سلب کرده و این حق را تنها در اختیار یهودیان قرار خواهد داد. این قانون در حالی تصویب شد که به‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی، رژیم متجاوز اسرائیل برای توسعه‌ شهرک‌سازی‌های خود، روزانه مناطقی از خاک فلسطین را به‌منظور یهودی‌سازی فلسطین و قدس شریف مصادره می‌کند. همزمان با این طرح، آمریکا طرح غیررسمی خود را برای آغاز فرآیند «عادی‌سازی روابط اشغالگران و فلسطینیان» تحت عنوان «معامله‌ قرن» پیش می‌برد که هدف از آن تحکیم طرح یهودی‌سازی سرزمین‌ فلسطین است.

رسیدگی مجلس به بازرسی‌های آژانس از دانشگاه‌ها
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان سازمان انرژی اتمی باید در رابطه با بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌های کشور پاسخ دهند. محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره بازرسی‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برخی دانشگاه‌های کشور گفت: در جلساتی که بزودی با مسؤولان انرژی اتمی برگزار خواهیم کرد، از آنها می‌خواهیم در این مورد توضیحات لازم را ارائه دهند. وی افزود: مسؤولان انرژی اتمی باید پاسخ دهند این بازرسی‌ها از قبل اعلام شده بوده یا نه؟ یا اینکه تا چه ‌حد می‌تواند امنیت دانشمندان هسته‌ای ما را تأمین کند؟ ما در گذشته هم شاهد بودیم وقوع موارد مشابه این بازرسی‌‌ها مسائلی را برای دانشمندان ما پیش آورد که منجر به شهادت 4 تن از دانشمندان هسته‌ای کشور شد. جمالی ادامه داد: رسیدگی به این موضوع در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار دارد و جزو سؤالات اصلی ما از مسؤولان مربوط خواهد بود.

معاون امنیتی وزیر کشور:
همسایگان با گروهک‌ها برخورد نکنند خودمان  اقدام می‌کنیم
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: اگر کشورهایی که مقر تروریست‌ها در آنها وجود دارد با تروریست‌ها برخورد نکنند، مقرهای تروریست‌ها در «جدار مرز» را هدف قرار می‌دهیم. حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ناامنی‌های اخیر در مناطق شمال‌غرب و جنوب شرق کشور، گفت: عقبه این گروه‌های تروریستی در برخی کشورهای همسایه است و ما به مسؤولان این کشورها اعلام کرده‌ایم خودشان با این تروریست‌ها برخورد کنند و اگر آنها این کار را انجام ندهند، ما برای تامین امنیت کشورمان ناچار خواهیم بود مقرهای تروریست‌ها در جدار مرز را مورد هدف قرار دهیم. وی افزود: ما اطلاعات دقیقی درباره ارتباطات و تماس‌هایی که بین گروه‌های تروریستی و سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورها وجود دارد و پشتیبانی‌هایی که از گروه‌های تروریستی انجام می‌‌دهند، داریم. حتی برخی سرویس‌های اطلاعاتی به صورت مستقیم با این گروه‌های تروریستی در ارتباط هستند. معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: البته با حجم بالای حمایتی که از این گروه‌ها می‌شود، تحرکات این گروه‌های تروریستی اتفاقات بسیار ناچیزی است، زیرا بسیاری از اقدامات تروریست‌ها توسط نیروهای امنیتی داخلی خنثی شده و تلفات زیادی در سال جاری از گروه‌های تروریستی گرفته شده است.

گلوگاه‌هایی غیر از هرمز برای مقابله با تحریم وجود دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد استراتژی کشورمان مبتنی بر این است که فروش نفت یا باید برای همه باشد یا برای هیچ کشوری امکانپذیر نباشد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت گفت: صرفا تنگه هرمز نیست که ایران می‌تواند آن را مسدود کند تا به آمریکا نشان دهد سیاست‌های ظالمانه به نتیجه نخواهد رسید، بلکه گلوگاه‌های بسیار دیگری وجود دارد که اگر ایران آنها را فشار دهد حتما برای ایالات متحده و همپیمانانش هزینه دربر خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0175 sec