printlogo


کد خبر: 195851تاریخ: 1397/5/2 00:00
اخبار

حجت‎الاسلام سالک در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
دولت مقصر وضعیت اقتصادی  فعلی است
مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز که در دولت یازدهم نیز در مسند معاونت پارلمانی مشغول فعالیت بود در گفت‌وگو با روزنامه دولتی ایران با انتقاد از رویکرد منتقدان دولت تاکید کرده است هنوز برخی جریانات پیروزی روحانی در انتخابات را باور نکرده‌اند و به رویکرد خود در انتقاد از دولت ادامه می‏دهند.  در این باره حجت‎الاسلام احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» بیان داشت: دولت طبق قانون اساسی در کشور مجری قوانین است، براین اساس رئیس دستگاه اجرایی اختیاراتی دارد که باید آنها را انجام دهد که تخطی از آنها به هیچ‌وجه جایز نیست. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از منظر بنده اظهاراتی که از سوی آقای انصاری درباره رویکردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم مطرح شده است به نوعی فرار به جلو است. سالک تصریح کرد: دولت بدون شک مقصر فضای اقتصادی است که در کشور ایجاد شده و نمی‎تواند از زیر بار مسؤولیت در این اوضاع شانه خالی کند و به دنبال بهانه‎های واهی باشد. عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند اگر مشکلی در کشور و در نهادهای مختلف وجود دارد انتقاد کنید، تصریح کرد: این سیاست فرار به جلو و سرپوش گذاشتن بر مشکلات مردم از سوی دولت دیگر جواب نمی‎دهد و دیگر زمان جوابگویی دولت فرار رسیده است. سالک اظهارکرد: مشکلات امروز کشور ناشی از سیاست نادرست دولت در چشم دوختن به توافق برجام و آمریکا بود که امروز در مدل دیگری و در فرآیند مذاکره با اروپا در حال شکل‌‌‌گیری است که بدون شک با توجه به فرمایشات رهبری به این مذاکرات نیز نباید دل بست. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه انتقاد از عملکرد دولت و رئیس‎جمهور حق مردم است، اظهار کرد: بهتر است دولت و دوستانی که شعار حمایت از سیاست‎های قوه‎مجریه بویژه در حوزه اقتصاد را مطرح می‎کنند به جای طرح موضوعات بدون پایه و اساس جواب انتقاداتی را که از سوی مردم به آنها وارد شده است بیان کنند، چرا که بدون شک حق مردم است که بدانند چرا وضعیت کشور به این شکل است.

ایران نتواند نفت صادر کند  دیگران هم نخواهند توانست
معاون سیاسی وزیر امور خارجه می‌گوید: اگر ایران صادرات نفت نداشته باشد، دیگران هم نخواهند توانست؛ گزینه‌ها، اختیارات و انتخاب های  ایران زیاد است، اینطور نیست که یک راه‌حل و یک تنگه هرمز وجود داشته باشد. سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در رابطه با تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا به العالم گفت: اگر ایران نتواند صادرات نفت داشته باشد طبیعتا اینگونه نیست که بنشیند و نگاه کند که بقیه در حال صادرات نفت هستند، اگر ما نتوانیم صادرات داشته باشیم دیگران هم نخواهند توانست؛ گزینه‌ها، اختیارات و انتخاب های ایران زیاد است، اینطور نیست که یک راه‌حل و یک تنگه هرمز وجود داشته باشد. عراقچی با بیان اینکه گزینه‌های متعددی برای مواجهه با اقدام آمریکا علیه ایران وجود دارد، تصریح کرد: من امیدوارم ما به نقطه‌ای نرسیم که این بخواهد عملی شود. فکر می‌کنم جامعه جهانی، متحدان آمریکا بویژه اروپایی‌ها، چین، روسیه و هند هم خواهان رسیدن به این نقطه نیستند و به همین دلیل با ما مذاکره می‌کنند برای اینکه خواسته‌های ایران تامین شود. وی تاکید کرد: نخستین‌ خواسته ما فروش نفت ایران و بازگشت پول نفت است و مذاکرات با اروپایی‌ها برای این است که ما به یک سازوکار عملی برای ادامه فروش نفت ایران برسیم.

قاطعانه به هر نوع تهدیدی پاسخ خواهیم داد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح خط تولید موشک هوا به هوای فکور گفت: امروز در محیطی زندگی می‌کنیم که دشمنانی وقیح و انسان‌های شروری مانند حاکمان امروز آمریکا و بعضی اذنابش اطراف ما هستند که جز زبان زور چیز دیگری نمی‌فهمند. حاتمی با بیان اینکه جز تهدید قاطعانه در برابر تهدید دشمنان ایران اسلامی راه دیگری نیست، اظهار کرد: دشمنان تصور می‌کنند می‌توانند ملت ایران را از منابع و منافع بحق خودشان محروم کنند اما غافلند از اینکه در برابر زورگویی و تحریم آنها با تمام توان خواهیم ایستاد و ملت ایران ثابت کرده است پاسخ هر متکبر و زیاده‌خواهی را قاطعانه می‌دهد.


Page Generated in 0/0051 sec