printlogo


کد خبر: 195857تاریخ: 1397/5/2 00:00
اخبار

ادغام 6 بانک در یک بانک
بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بزودی 3 بانک و 3 موسسه مالی و اعتباری در بانک سپه ادغام می‌شوند و به این ترتیب همه موسسات مالی نظامی یکپارچه و نظام‌مند می‌شوند. معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در یک بانک دولتی گفت: در نظر داریم بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را در یک بانک دولتی ادغام کنیم و امیدواریم با اصلاحاتی که در شبکه بانکی انجام می‌شود، بانک‌های بهتر و رقابت‌پذیرتری داشته باشیم. به گزارش «وطن‌امروز» بانک‌های انصار، حکمت ایرانیان و قوامین و موسسات مالی و اعتباری کوثر، مهر اقتصاد و ثامن در بانک سپه ادغام خواهند شد. فرشاد حیدری افزود: امروز در کشور موسسه مالی غیرمجاز نداریم و فقط تعدادی تعاونی داریم که تاکنون 3 میلیون و 264 هزار سپرده‌گذار این تعاونی‌ها ساماندهی شده و تعدادی نیز تا پایان تابستان ساماندهی خواهند شد.


دو نرخی شدن بنزین تصویب نشد
وزیر نفت مطرح شدن بحث دونرخی شدن قیمت بنزین را شایعه دانست و گفت: فعلا درباره این موضوع چیزی در دولت تصویب نشده است. به گزارش مهر، بیژن نامدار زنگنه همچنین درباره نشست یکصدهفتادوچهارم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اظهار داشت: توافق خوبی در اوپک به دست آمد اما برخی کشورها می‌خواهند تخلف کنند که این از نظر حقوقی خلاف است. وی افزود: تخلف کشورها در اجرای توافق اوپک سبب می‌شود این سازمان از نظر حیثیتی آسیب زیادی ببیند.


تفحص از وزارت اقتصاد کلید خورد
طرح تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارایی به علت نوسات شدید ارزی و همچنین چگونگی تبادلات ارزی در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.
به گزارش فارس، این طرح درباره مسائل مرتبط با کم و کیف مدیریت منابع ارزی و تخصیص‌های داده شده، همچنین مصارفی که برای آنها انجام گرفته، ‌کلید خورده است. همچنین از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص می‌توان به میزان ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و سهم سامانه نیما در اینها، چگونگی تبادلات ارزی و میزان آنها و افرادی که تبادلات از طریق آنها صورت گرفته است،‌ اشاره کرد. از دیگر موارد اشاره شده این طرح اختلافات  آماری بین دستگاه‌های مختلف در بحث ارز است که قرار است در این تحقیق و تفحص به آن پرداخته شود. چگونگی سازوکار نظارت بر عملکرد واحدهایی که این پول‌ها را دریافت کرده‌اند و به چه میزان اینها در مسیر واقعی و درست خود هزینه شده است،‌ از جمله محورهای دیگر طرحی است که متقاضیان این طرح مدنظر دارند.
 


Page Generated in 0/0057 sec