printlogo


کد خبر: 195859تاریخ: 1397/5/2 00:00
سخنگوی وزارت بهداشت هشدار داد
برخورد با تخلف در گرفتن تعرفه پزشکی
حریرچی: در تهران تخلفات قابل توجهی در حوزه دریافت ویزیت انجام می‌شود

گروه اجتماعی: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ویزیت پزشک عمومی در بخش خصوصی 24 هزار و 500 تومان، پزشک متخصص 38 هزار و 400 تومان و فوق‌تخصص 47 هزار و 900 تومان تعیین شده است، گفت: دریافت وجه مازاد بر این رقم تخلف بوده و پیگیری خواهد شد.
به گزارش فارس، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: متأسفانه در مواقعی این تخلفات در بیمارستان‌هایی در شهر تهران و مطب‌ها رخ می‌دهد و خوشبختانه میزان این تخلفات در شهرستان‌ها بسیار پایین است. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در بخش خصوصی هر پزشکی که ویزیت را خارج از این سه رقم دریافت کند، تخلف کرده است و ارقام بالاتر مورد تایید نیست. در بیشتر شهرستان‌ها ویزیت خارج از رقم مصوب دریافت نمی‌شود اما در تهران تخلفات قابل توجهی وجود دارد. حریرچی اظهار داشت: وزارت بهداشت و دستگاه‌‌های نظارتی در این زمینه برنامه‌‌‌هایی دارند؛ در قدم اول به ارائه‌دهنده خدمت تذکر داده می‌شود که تعرفه مصوب را دریافت کند و در قدم بعدی با اینگونه تخلفات به صورت قانونی برخورد می‌شود. وی افزود: بررسی‌‌های وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد تخلف در بیمارستان‌‌های خصوصی و عمومی و دولتی شهرستان‌ها کاهش یافته و در بیمارستان‌‌های تهران نیز به‌ندرت دیده می‌شود. حریرچی گفت: برای نظارت بر فعالیت مطب‌ها اقدامات جدیدی آغاز شده تا تخلفات تعرفه‌ای در مطب‌ها نیز  کاهش یابد.
ماجرای قطعی برق در اتاق عمل
وی درباره پخش کلیپی در فضای مجازی که نشان‌دهنده قطع برق در اتاق عمل یکی از بیمارستان‌های کشور بوده است، توضیح داد: حدود هزار بیمارستان در کشور وجود دارد که هر کدام از آنها از 4 الی 60 اتاق عمل برخوردار هستند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ما از برخی همکاران گله‌مندیم به دلیل اینکه قطع برق یک دقیقه‌ای یا چند ثانیه‌ای در اتاق عمل را به عنوان یک نقص بزرگ عنوان می‌کنند و البته خودشان نیز در این کلیپ می‌گویند که فقط یک دقیقه برق قطع شده است. وی توضیح داد: تمام اتاق‌های عمل و بخش‌های بیمارستان‌ها از برق اضطراری برخوردار هستند و تاکنون هیچ گزارشی از اینکه با قطعی برق به فردی آسیب جدی رسیده باشد به دست ما نرسیده است.
توزیع داروی IVIG  در داروخانه‌ها
سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت داروی IVIG در کشور توضیح داد: 20 هزار داروی IVIG با دوز 5 گرم و یکهزار و 220 دارو با دوز 5/2 گرم تا تیرماه توزیع شده است اما متأسفانه برخی افراد بدون اطلاع از این موضوع مصاحبه‌هایی را انجام می‌دهند. وی افزود: در حال حاضر 14 هزار و 800 داروی IVIG با دوز 5/2 گرم و 5 هزار واحد با دوز 5 گرم در سطح کشور موجود است. حریرچی ادامه داد: از یکی از شرکت‌های دارویی درخواست واردات 70 هزار واحد این دارو را داشته‌ایم که آماده حمل هستند و 20 هزار واحد دیگر آماده تخصیص ارز است. در مواقعی ممکن است کمبود دارو در برخی اقلام پیش بیاید اما این چند قلم نسبت به چندین هزار قلم دارو چشمگیر نیست.
فعالیت برخی پزشکان به عنوان مشاور املاک
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که چرا برخی پزشکان در زمینه مشاوران املاک فعالیت دارند، گفت: ما دسترسی مشخصی به این اطلاعات نداریم و متأسفانه فعالیت پزشکان در سایر حیطه‌ها از دلایل خاصی برخوردار است که انتخاب دانشجو در دوره پزشکی یکی از این موارد به حساب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. وی افزود: دانشجویی که با اجبار خانواده و بدون علاقه به این حیطه وارد می‌شود نمی‌تواند پزشک خوبی برای جامعه باشد. وی گفت: اینگونه اتفاقات باعث شده در حال حاضر 15 هزار پزشک که شماره نظام پزشکی دریافت کرده‌اند در مشاغل دیگر فعالیت کنند که فعالیت در زمینه مشاغل ساختمانی نیز از جمله آنها به شمار می‌رود، هر چند ما آمار دقیقی از فعالان در این بخش نداریم اما باید توجه کنیم که بخش بهداشت و درمان کشور طی سال‌های گذشته خروج سرمایه قابل توجهی برای سایر حوزه‌ها داشته است.


Page Generated in 0/0051 sec