معاون قضایی دیوان عدالت اداری:
نپرداختن فوقالعاده ویژه بازنشستگان 97 خلاف است
معاون قضایی در امور توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری با اشاره به قانون بودجه سال 97 گفت: «تفاوت تطبیق حقوق» و «فوقالعاده ویژه» که جزو مبانی کسور بازنشستگی کارمندان دولت است، امسال در پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان لحاظ میشود و نپرداختن آن خلاف قانون بودجه است. به گزارش «وطن امروز»، رضا فضلزرندی، معاون قضایی در امور توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری، درباره ابهامات مطرح شده نسبت به رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ 28 فروردین امسال مبنی بر عدم احتساب تفاوت تطبیق و فوقالعاده ویژه به عنوان حقوق و مزایای مستمر قابل احتساب در پاداش پایان خدمت کارکنان دولت این مطلب را عنوان کرد. وی افزود: این رأی در راستای حل تعارض بین آرای تعدادی از شعب دیوان مربوط به قبل از سال 1397 صادر شده است و قابلیت اجرا دارد اما درباره کارمندانی که امسال بازنشسته میشوند، قانونگذار به موجب «بند 2 قسمت الف تبصره 12 قانون بودجه 1397»، موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت را در این سال به قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینههای ضروری به کارکنان دولت مصوب 1375 و اصلاحات آن ارجاع داده است. معاون قضایی در امور توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری در پاسخ به این سوال که چرا در یکی از دستگاههای اجرایی بر خلاف این نظر و با استناد به رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کردهاند پرداخت فوقالعاده ویژه و تفاوت تطبیق به بازنشستگان سال جاری محاسبه نمیشود، گفت: چنین برداشتی بدون توجه به قانون بودجه امسال است و صحیح نیست، ضمن اینکه این موضوع در جلسه مشترک سازمان اداری و استخدامی و دیوان عدالت اداری نیز مطرح شد و نظر اعلامی مورد تأیید و تأکید قرار گرفت و مقرر شد سازمان اداری و استخدامی نیز بر همین اساس به استعلامهای دستگاهها پاسخ دهد.
درآمدهای میلیونی سلبریتیها از فضای مجازی
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با اشاره به درآمدهای سلبریتیها در فضای مجازی گفت: سلبریتیها در ایران از 15 تا 35 میلیون تومان میگیرند و در اینستاگرام پست میگذارند که این مبلغ برای تلگرام ۱۰ میلیون تومان است. به گزارش ایسنا، امیر ناظمی در سلسله نشستهای «رسانه، افکار عمومی و بازنمایی رویداد» به جایگاه شبکههای اجتماعی در دنیا اشاره کرد و گفت: سلبریتیها اصلیترین بازیگران شبکههای اجتماعی هستند. 2 نوع سلبریتی در حوزه عمومی و خصوصی داریم. وی افزود: شاهد کسب درآمد سلبریتیها از شبکههای اجتماعی و اثرگذاری آنها هستیم. بالاترین درآمد از پستهای اینستاگرامی در دنیا مربوط به خواننده مشهور «سلنا گومز» است؛ وی هر پست خود را ۵۳۰ هزار دلار میفروشد. در واقع با سلبریتیهایی مواجهیم که قرارداد فیلم و بازی میبندند اما بیشتر درآمد آنها تحتالشعاع پستهای اینستاگرامی است. عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی افزود: در ایران در حوزه تخصصی فناوری، پستهای وزیر ارتباطات جزو ۵ نفر اول پربازدید است. سلبریتیهایی در این حوزه تخصصی داریم که از وزیر پرمخاطبترند. وی با بیان اینکه سلبریتیها در ایران از 15 تا 35 میلیون تومان میگیرند و در اینستاگرام پست میگذارند و این مبلغ برای تلگرام ۱۰ میلیون تومان است، اظهار داشت: اکنون جایگزینهای رسانههای متداول کارکردهای خود را دارند و با افرادی مواجه هستیم که بلندگو هستند، بدون آنکه فکری پشت بیانات همه آنها باشد. ناظمی افزود: در این میان برای روابط عمومیها راهبرد اول شناسایی بازیگران کلیدی و جذب آنهاست. تغییر از متن به تصویر راهبرد دوم است. تصویر و ویدئو اثرگذارتر است. راهبرد سوم این است که نمیتوان در مقابل بسیاری موضوعات بیتفاوت بود و سکوت حاوی پیام تایید است و دیگر تاکتیک خوبی نیست. راهبرد چهارم نیز ارائه پیام ضمنی به جای پیام صریح است.