printlogo


کد خبر: 195863تاریخ: 1397/5/2 00:00
اخبار

عضو سابق شورای شهر تهران تشریح کرد
«نتوانستن» دلیل ناکارآمدی مدیریت شهری
عضو سابق شورای شهر تهران گفت: امروز شهروندان متوجه این موضوع مهم شده‌اند که دلیل کارآیی  نداشتن  شورای شهر و شهرداری موضوع نخواستن نیست، بلکه موضوع نتوانستن است! به همین دلیل به نظر بنده بحث تحقیق و تفحص از شهرداری موضوعی است که همواره در دستور کار آقایان قرار دارد! پرویز سروری، عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح دوباره موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با هدف انحراف افکار عمومی از پاسخگویی به مطالبات مردمی است، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان بخوبی متوجه تاکید مردم بر حق خود و شدت مطالبه‌گری عمومی از آنها شده‌اند. مطالبات مردم از دولتمردان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهر تهران به اوج خود رسیده است، بنابراین برای فرار از پاسخگویی راه‌هایی را تجربه می‌کنند که به نوعی سیاسی‌کاری یا حاشیه‌پردازی است تا پاسخگویی به مطالبات مردمی. سروری در این باره افزود: طبیعی است هنگامی که اعضای شورای شهر تمایلی بر نظارت بر فعالیت‌های شهرداری و تامین مطالبات مردم ندارند راهی جز حرکت به سمت  فرافکنی و فرار به جلو در مقابل خواسته‌های بحق شهروندان نداشته باشند. امروز شهروندان متوجه این موضوع مهم شده‌اند که دلیل کارآیی نداشتن  شورای شهر و شهرداری موضوع  نخواستن نیست، بلکه موضوع نتوانستن است!

70 درصد کودکان کار از اتباع بیگانه هستند
فرماندار تهران گفت: طبق آمار و اطلاعات به دست آمده 70 درصد کودکان کار و خیابانی از اتباع بیگانه هستند که از راه‌های گوناگون مانند کشور‌های همسایه وارد کشور شده‌اند. عیسی فرهادی، فرماندار تهران در گفت‌وگو با برنامه چراغ رادیو تهران با بیان این مطلب گفت: در بحث تکدی‌گری و کودکان کار در حال حاضر 14 سازمان متولی هستند که بهزیستی، شهرداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی از پایه‌های اصلی و مهم مقابله با اینگونه آسیب‌ها در کلانشهر تهران هستند اما باید توجه داشت که در حوزه کودکان کار برخورد قهری جوابگو نیست و باید در راستای جذب کودکان در بهزیستی فعالیت شود و از ظرفیت‌های موجود جهت جذب، حمایت و مدیریت شود. فرهادی افزود: بخش زیادی از کودکان کار، مربوط به خارج از کشور و از اتباع بیگانه هستند که  اگر تلاش شود با توجه به اطلاعاتی که وجود دارد، می‌توان به صورت ضربتی باند‌های تکدی‌گری را شناسایی کرد؛ تصور می‌کنم تعداد باند‌ها زیاد نیست اما اگر برنامه جامع وجود داشته باشد برخورد با باند‌های تکدی‌گری امکانپذیر است.


زائرسرای بزرگ رضوی افتتاح شد
همزمان با ایام دهه کرامت، فاز یک زائرسرای رضوی به بهره‌برداری رسید. فاز نخست زائرسرای رضوی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خدمت‌رسانی به زائران امام هشتم علیه‌السلام با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی مرجع عالیقدر جهان تشیع، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران اجرایی به بهره‌برداری رسید. به گزارش «وطن امروز»، زائرسرای رضوی در راستای رفاه حال زائران بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج(ع) وارد مدار ساخت و بهره‌برداری قرار گرفت و در آینده خدمات شایان توجهی را به مردم ایران ارائه خواهد داد. در این پروژه که در مساحتی 82 هزار متر مربعی انجام می‌گیرد، مساحت کل ساختمان‌های آن نیز حدود 50 هزار مترمربع است که فاز اول آن در فضایی بالغ بر 12 هزار مترمربع و در قالب 8 بلوک در مدت ۱۵ ماه آماده شد و به بهره‌برداری رسید. ۴ بلوک از 8 بلوک فاز یک به صورت سوئیتی تیپ A با ظرفیت ۵۰۰ نفر در ۵۵۳۶ مترمربع، ۲ بلوک سوئیتی تیپ B با ظرفیت ۱۲۰ نفر در ۱۷۶۰ مترمربع و 2 بلوک نیز در قالب هیاتی و به صورت 2 طبقه در مساحت ۱۷۵۶ مترمربعی ساخته شده است که در مجموع روزانه به بیش از 900 نفر اسکان می‌دهند. اولویت در بهره‌مندی از فضای این زائرسرا برای زوار کم‌برخوردار مالی و محرومان خواهد بود.


Page Generated in 0/0057 sec