printlogo


کد خبر: 195880تاریخ: 1397/5/2 00:00
اخبار

خواهر خورشید
زهرا ابراهیمی: برای درک حضورش، لازم نیست به دیاری بعید سفر کنی، بلکه با اندک تأملی به درون خویش، معنویت وجودی‌ات را وامدار توسل به این بانوی بزرگ خواهی یافت.
فاطمه معصومه نه متعلق به شهر قم که متعلق به سرزمین اسلام است، چرا که وجودش در ثمربخشی آموزه‌های اسلام بسیار تأثیرگذار بوده و هست.
در توصیف منزلت بانوی آب و آفتاب همین بس که ایشان امامزاده بلافصل هستند. از یک طرف دختر امام و از طرفی خواهر امام و سویی دیگر عمه امام ...
حرم مطهر و مضجع شریف حضرت معصومه سلام‌الله علیها بابی است برای توسل علما و بزرگان به گونه‌ای که آنها بهره‌های علمی و معنوی خویش را نه از آن خود که هدیه‌ای از سوی این بانو می‌دانند. هر کس به فراخور وسعت وجودی‌اش، از او ‌طلب می‌کند؛ از درخواست برای حل مشکلات مادی گرفته تا توسل برای حل مسأله‌ای علمی. بانو، کریمه است و کرامتش ریشه در گذشته‌های از‌یاد‌رفته دارد. کرامتی که باید در بیش از هزار سال پیش جست‌وجویش کرد، در همان زمانی که قم بیابانی خشک و غریب و زمینی بلازرع بود اما به برکت وجود این بانو مرکز تعلیم و تعلم علوم اسلامی شد تا جایی که آموزه‌های دین از این سرزمین به جهان اسلام صادر شد. و‌اینجاست که می‌توان براحتی اذعان کرد این خاندان حیات و ممات‌شان هر دو آباد‌کننده است. عبادت، خضوع و خشوع، شب‌زنده‌داری و روزه‌داری و همچنین محدثه بودن از جمله ویژگی‌هایی است که وجود این بانو را از سایر امامزادگان متمایز کرده است. روایاتی که از این بانوی بزرگوار نقل شده است غالبا در موضوع امامت است و همین امر نشان از تلاش مقدس ایشان برای اثبات امر ولایت دارد. چرا جای دور می‌رویم؟! اصلا  حرکت‌شان از مدینه به سمت خراسان گویای ذوب شدن ایشان در ولایت است. همچون زینبی که عاشقانه به دنبال حسین آمد این بار با تکرار تاریخ فاطمه معصومه، قصد رضا می‌کند. هجرت با زندگی این خاندان، عجیب عجین شده است!
در دنیایی که هیچ وقت به اندازه حالا دچار تفرقه نبوده و بالاجبار هر روز با
واقعیت‌هایی تلخ، روزگار سپری می‌کنیم، توجه عمیق و دقیق قلبی به پاره تن امامت و ولایت یعنی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها می‌تواند آرامشی عجیب را برای قلب‌های‌مان رقم بزند.
آری! هرچند خستگی‌ها حوصله‌مان را کم کرده است و به ناچار خود را گرفتار یک لقمه نان می‌بینیم اما گره کردن دستان‌مان  بر رشته‌ای از چادر شفیعه محشر حلاوتی دارد که به برکتش می‌توانیم در مسیر صحیح ثابت قدم بمانیم ...
وجود خواهر خورشید برای سرزمین ما برکتی است بی‌بدیل که به یمن قدومش پیشانی بر خاک می‌ساییم و با هم زمزمه می‌کنیم این بخش از زیارتنامه ایشان را:
یا فاطمه اشفعی لی فی‌الجنه فان لک عند‌الله شأنا من الشأن....


فیلم «دنزل واشنگتن»  صدرنشین گیشه هالیوود شد
قسمت جدید از فیلم اکشن «ایکوالایزر» با بازی «دنزل واشنگتن» در هفته نخست اکران در سینماهای آمریکا در صدر گیشه فروش قرار گرفت. به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، «ایکوالایزر ۲» در نخستین هفته اکران در ۳۳۸۸ سالن سینمای آمریکا روی پرده رفت و با ثبت فروش 8/35 میلیون دلاری در صدر گیشه فروش هفتگی قرار گرفت. «ایکوالایزر ۲» نخستین فیلم 2 قسمتی «دنزل واشنگتن» در طول نزدیک به ۴۰ سال فعالیت سینمایی این بازیگر برنده اسکار است که همزمان با سینماهای آمریکا در ۱۱ بازار خارجی نیز روی پرده رفت و به فروش آغازین 3/3 میلیون دلاری دست یافت. فروش آغازین «ایکوالایزر ۲» در آمریکا از قسمت اول آن پیشی گرفته است. قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۵ در هفته نخست اکران ۳۵ میلیون دلار فروخته بود و در نهایت نیز به فروش جهانی ۱۹۲ میلیون دلاری رسید. «دنزل واشنگتن» پس از «سیدنی پواتیه»، دومین چهره سیاه‌پوست است که موفق به کسب جایزه اسکار شده و 2 بار برای فیلم‌های «شکوه» (۱۹۸۹) و «روز تمرین» (۲۰۰۱) اسکار بازیگری گرفته است. وی همچنین تاکنون 7 ‌بار نامزد جایزه گلدن‌گلوب شده و 2 بار نیز این جایزه را از آن خود کرده است.
 


Page Generated in 0/0323 sec