printlogo


کد خبر: 195886تاریخ: 1397/5/2 00:00
اخبار

ترانسفرهای تابستانی سری آ
از برایان تا فابین
مارتین لورنس: جام جهانی تمام تمرکز جهان فوتبال را در یک ماه اخیر به خودش متوجه کرده بود اما در حالی که فرانسه مسیر قهرمانی را در روسیه طی می‌کرد باشگاه‌های اروپایی مشغول آماده‌سازی خود برای فصل جدید بودند. در این میان رم یکی از شلوغ‌ترین پنجره‌های نقل‌وانتقالات را تجربه کرد.
جالوروسی که حالا مونچی جادوگر در زمینه استعدادیابی را در اختیار دارد پروژه بازسازی تیمش بعد از یک فصل درخشان در چمپیونز لیگ را شروع کرده و در همین تابستان 10 بازیکن جدید به خدمت گرفته است. در خروجی باشگاه هم البته بسته نمانده و شاهد ترک 2 تا از کلیدی‌ترین مهره‌های تیم بوده: آلیسون بکر و راجا ناینگولان. آلیسون حالا به عنوان گران‌قیمت‌ترین دروازه‌بان تاریخ راهی لیورپول شده و پیراهن شماره یک رم را فعلا خالی گذاشته است. آخرین اخبار از جمع جالوروسی حاکی از علاقه باشگاه به خرید پتر چک از آرسنال است. اگر این انتقال انجام نشود رمی‌ها باید همچنان دنبال جانشینی برای گلر برزیلی‌شان باشند. اما درباره ناینگولان که راهی اینتر شده به نظر می‌رسد اوزبیو دی‌فرانچسکو جانشینش را پیدا کرده است.
دی‌فرانچسکو بعد از اینکه فصل پیش لورنزو پیگرینی را با خودش از ساسولو به پایتخت برد، این تابستان هم یکی دیگر از شاگردان سابقش را از جمع نرووردی راهی رم کرده است. ناینگولان فوتبالش در ایتالیا را به عنوان یک هافبک دفاعی شروع کرد اما در چند فصل اخیر و بویژه بعد از بازگشت لوچانو اسپالتی به رم تاثیر این ستاره بلژیکی روی بعد هجومی تیم بالا و بالاتر رفت و او عملا بدل به هافبکی گلزن شد، نقشی که حالا برایان کریستانته باید بر عهده داشته باشد.
ستاره 23 ساله ساسولو که انتظار می‌رود بزودی جایی برای خودش در برنامه‌های اصلی روبرتو مانچینی برای تیم‌ملی هم باز کند، فصل پیش در سری آ و یوروپا لیگ 12 گل برای تیمش زد؛ کریستانته هم قادر به بازی در خط میانی 3 نفره به عنوان یکی از هافبک‌های کناری است و هم می‌تواند نقش شماره 10 را برای تیمش بازی کند. این چندپسته بودن کریستانته کمک زیادی به دی‌فرانچسکو در دومین فصل حضورش روی نیمکت جالوروسی خواهد کرد. دیگر رقیب اصلی یوونتوس برای جلوگیری از فتح هشتمین اسکودتوی پیاپی هم تابستانی پر از تغییر را پشت‌سر گذاشته که مهم‌ترینش قطعا رفتن مائوریتسیو ساری و آمدن کارلو آنچلوتی بوده است. از تجربه‌ای که ساری با امپولی و علاقه‌اش به شاگردان سابقش داشت مشخص بود اولین و شاید تنها درخواست او از باشگاه جدیدش بردن چندتا از ستاره‌های پارتنوپی به استمفوردبریج باشد. این اتفاق برای جورجینیو رخ داد و البته خشم اورلیو دی لورنتیس را هم به همراه داشت؛ مالک باشگاه ناپولی به مربی سابقش پرخاش کرده که انگار قصد دارد کل تیم را با خودش به لندن ببرد. به هر حال آنچلوتی جدا از این دعواها وظیفه ساختن تیم خودش در ناپل را دارد و به نظر می‌رسد یکی از سنگ بناهای این دوران جدید در سن پائولو؛ فابین روئیز پنیا باشد. فابین 22 ساله که از بتیس راهی ناپولی شده هافبکی تکنیکی و بسیار باهوش است که قدرت بالایی در حفظ توپ در فضاهای بسته میانه زمین دارد. او فصل پیش در لالیگا 6 پاس گل داد و به صورت میانگین در هر 90 دقیقه 5/70 پاس، 3/2 دریبل و 8/2 تکل داشت. ناپولی در این تابستان خریدهای دیگری هم داشته، از جمله سیمونه وردی از بولونیا و آماتو چیچیرتی از بنونتو. اما فابین با مبلغ 27 میلیون پوند در حال حاضر گران‌ترین خرید دوران کارلتو در سن پائولو به حساب می‌آید، رکوردی که البته بعید است تا بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی پابرجا بماند.


توافق قوچان‌نژاد با آپوئل
مهاجم پیشین تیم‌ملی فوتبال ایران با باشگاه آپوئل نیکوزیای قبرس به توافق رسید. سایت «amna.gr» یونان گزارش داد، تیم فوتبال آپوئل نیکوزیای قبرس با توافق نهایی با رضا قوچان‌نژاد، خط حمله خود برای فصل پیش‌رو را تقویت کرد. گوچی پس از مسابقات جام‌جهانی 2018 با 43 بازی ملی و 15 گل‌زده برای تیم‌ملی ایران از بازی‌های رده ملی اعلام بازنشستگی کرد. قوچان‌نژاد  30 ساله در 2 فصل اخیر عضو تیم هیرنفین بوده و در 75 بازی 32 گل برای این تیم هلندی به ثمر رساند. آپوئل در فصل اخیر به عنوان قهرمانی بالاترین سطح فوتبال باشگاهی قبرس رسید. باشگاه آپوئل روز گذشته به طور رسمی اعلام کرده بود که گوچی برای انجام مذاکرات نهایی به قبرس می‌آید.


Page Generated in 0/0049 sec