printlogo


کد خبر: 195892تاریخ: 1397/5/2 00:00
چهارگوشه

2 کشته در تیراندازی تورنتو
در جریان یک تیراندازی که شامگاه یکشنبه‌ در محله گریک‌تاون در تورنتو روی داد، یک زن کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند. به گفته رئیس پلیس تورنتو، عامل این تیراندازی نیز در پی درگیری با مأموران پلیس کشته شده است. فرد مسلح به روی مأموران آتش گشوده بود. اگر چه معضل داشتن سلاح در کانادا به گستردگی آمریکا نیست اما این موضوع بحث‌های زیادی در سطح کانادا برانگیخته است. تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا محسوب می‌شود و این کلانشهر در سال جاری شاهد بیش از ۲۰۰ مورد تیراندازی مرگبار بوده است.

حمله مسلحانه داعش  به استانداری اربیل
صبح دیروز 2 فرد مسلح وابسته به داعش به ساختمان استانداری اربیل، مرکز کردستان عراق حمله کردند. طبق گزارش‌ها، مهاجمان در طبقه سوم سنگر گرفته بودند و شعار «الله‌اکبر» سر می‌دادند، آنها همچنین از طریق پنجره‌ها به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی می‌کردند. افراد مسلح پس از آنکه نگهبان جلوی در استانداری را زخمی کردند، از سوی نگهبانان ساختمان فرمانداری که مقابل استانداری واقع است، هدف تیراندازی قرار گرفتند. فرماندار اربیل اعلام کرد مهاجمان حمله به مقر استانداری، وابسته به گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

ترور 2 دانشمند فلسطینی در الجزایر
2 دانشمند فلسطینی یکشنبه در داخل آپارتمانی در الجزایر کشته شدند. سلیمان محمد الفرا و محمد حمید البنا اهل خان‌یونس غزه بودند که احتمالا توسط عوامل سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) ترور شدند. در ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی چند دانشمند فلسطینی دیگر را هم در کشورهای مختلف ترور کرده است. در اردیبهشت ماه گذشته نیز فادی البطش، دانشمند فلسطینی در کوالالامپور ترور شد و جنبش حماس اعلام کرد رد پای موساد در ترور شهید البطش دیده می‌شود.

آغاز روابط دیپلماتیک سوریه با اوستیای جنوبی
 دولت سوریه اعلام کرده بعد از اعلام به رسمیت شناختن جمهوری اوستیای جنوبی، روابط دیپلماتیک را با این جمهوری خودخوانده که در سال 2008 به دنبال مداخله روسیه به شکل یکجانبه از گرجستان جدا شد، آغاز می‌کند. دولت سوریه چندی پیش مناطق اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخته است. این مسأله باعث خشم گرجستان شده و وزارت خارجه این کشور اعلام کرده است روند قطع روابط دیپلماتیک خود با سوریه را آغاز می‌کند. جمهوری اوستیای جنوبی پس از درگیری‌های خونین در سال 2008 میلادی میان نیروهای گرجستان و استقلال‌طلبان این منطقه سرانجام با دخالت ارتش روسیه از حاکمیت گرجستان خارج شده و به شکل یک‌طرفه اعلام استقلال کرد.

حال نواز شریف وخیم است
با بیمار شدن نواز شریف، رهبر سابق حزب مسلم‌لیگ در زندان ادیاله، قرار است وی بعد از تأیید پزشکان به بیمارستان انتقال پیدا کند. ژنرال اظهر کیانی که نظارت بر تیم پزشکی‌ای که نواز شریف را در زندان معاینه کردند به عهده داشت، وخیم بودن بیماری وی را تایید کرد. وزارت کشور پاکستان با توجه به وخامت اوضاع جسمانی نواز شریف، با انتقال وی به بیمارستان موافقت و اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است. آزاد نبودن نواز شریف برای سرپرستی فعالیت سیاسی حزب مسلم‌لیگ نیز رقابت سیاسی این حزب در انتخابات را که چهارشنبه برگزار می‌شود به چالش کشیده است.

پست نخست‌وزیری در اسلوونی خالی ماند
بروت پاهور، رئیس‌جمهوری اسلوونی به پارلمان اعلام کرد: با توجه به اینکه هیچ حزبی در پارلمان اکثریت را در دست ندارد، وی کسی را برای نخست‌وزیری معرفی نمی‌کند. اسلوونی در سوم ماه ژوئن انتخابات سراسری برگزار کرد که در این انتخابات حزب دموکراتیک اسلوونی (SDS) به پیروزی رسید. این حزب نتوانسته ائتلافی در اسلوونی برای تشکیل دولت تشکیل دهد. تحت قوانین این کشور قانونگذاران می‌توانند کاندیداهایی را در هفته‌های آینده برای پست نخست‌وزیری معرفی کنند.


Page Generated in 0/0052 sec