printlogo


کد خبر: 195908تاریخ: 1397/5/3 00:00
درباره فداکاری 29 استاندار و فرماندار در انتخابات ریاست جمهوری 96
29 تفنگدار!
علی بهمنی

ایرانی جماعت عادت کرده‎ایم فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم. شما نگاه کنید از 31 استاندار فقط و فقط 17 استاندار و 12 فرماندار همین دولت، یعنی بیش از نیمی از استاندارهای کشور، تخلف انتخاباتی کرده‎اند که کیفرخواست آنها هم صادرشده و همین دو - سه سال آینده هم اجرایی می‏شود. ولی ما ایرانی جماعت آن 14 استاندار تخلف نکرده را رها کرده‏ایم و عدل چسبیده‏ایم به این 29 نفر! حالا در دولت‌های قبل از دولت یازدهم این تخلف‏ها نمی‎شده دلیل نمی‎شود که...! حالا تخلفکی هم شده، کلکی هم سوارشده، رقبا هم آنجور،  20-19 میلیون نفر هم اینجور... دلیل نمی‌شود ما از دست اینها دلگیر بشویم که!
تازه همین 29 استاندار و فرماندار هم به اندازه کافی کلی دلیل منطقی داشته‏اند برای تخلف! تصور کنید اگر خدای ناکرده، دور از جان، هفت قرآن به میان، زبانم لال، کاندیدای رقیب رأی می‏آورد!! الان دلار از مرز 5000 تومان گذشته بود، رسیده بود نزدیک هفت - هشت هزار تومان، تازه از دلار جهانگیری هم خبری نبود! از طرفی هر روز یکبار قبل از این که بخوابیم و یکبار بعد از بیدارشدن، n بار قیمت‏ها بالا و بالاتر می‏رفت و بعد هم پایین نمی‎آمد؛ یا (دور از جان) در این ستیغ گرمای تابستان قطعی برق و آب داشتیم (تصورش هم وحشتناک است!)؛ از آن طرف هم آمریکا به خاطر رأی آوردن تندروها در انتخابات ریاست جمهوری، از برجام خارج شده بود و کلی نهاد و افراد دیگر را تحریم کرده بود و اروپا هم هِی لفتش می‏داد تا دوباره ما را بله...! و چه بلبشوهای دیگری! از همه اینها گذشته تصور این که عزیزانمان برای رفتن به فستیوال‏های خارجی هواپیما نداشته باشند، مو براندام آدمی راست می‏گرداند! آیا همین یک دلیل برای تخلف کردن کافی نیست...؟! تازه لغو تحویل هواپیماهایی هم که دولت یازدهم پولش را داده بود و یا رفتن دوباره توتال و پژو از ایران را کجای دلمان می گذاشتیم!
 پس حق بدهیم به آن 29 تفنگدار عزیز که برای رأی نیاوردن رقبای آقای روحانی، دست به هر کاری زده‏اند. البته همین جا باید بگوییم که آن چهارده استاندار دیگرو بقیه فرمانداران هم که تخلف نکرده‏اند باید هر چه سریعتر اخراج شوند. چه دلیلی دارد آدم این همه خطر و صدمه را پیش روی مردم ببیند و مثل بچه آدم به قوانین احترام بگذارد؟! به راستی این  تخلف‏نکردگان چه جوابی برای آیندگان خواهند داشت؟!
 


Page Generated in 0/0060 sec