printlogo


کد خبر: 195914تاریخ: 1397/5/3 00:00
نشست مختلس واجب!
مهدی پیرهادی

هفته گذشته نشستی با نام چربی سوزِ «هم اندیشی فعالان تجاری در خصوص فرصت‏های کسب و کار» در تهران برگزار شد. افراد زیادی زینت‌بخش این نشست بودند. از وزیر و اقتصاددان داخلی و خارجی گرفته تا بادیگارد و زندانی!
در این نشست بعد از مدتها شاهد اقدامی قابل تقدیر از سوی دولت بودیم. این اقدام هوشمندانه استفاده از برادر جناب معاون اول در این نشست بود. گویا انتقادات اثرگذار بوده و دولت رویه درستی را در پیش گرفته است. البته طبق معمول عده‌ای به این‌کار و استفاده از برادری که باید در سلول زندان باشد نه در نشست انتقاد کردند. در ادامه چهار مورد از فواید حضور ایشان در نشست ذکر شده تا نیازی به بوسیدن دهان‌ها نباشد.

1.ایشان در زمینه پرش از روی قوانین اقتصادی رکوردهای جهانی را جابجا کرده‌اند. تجربه گرانبهای ایشان احتمالا از رفتن کلاه گشاد بر سرمان جلوگیری کرده است.
2.ترساندن طرف‌های خارجی و نشان دادن توانایی‌های خودمان در دور زدن و در نتیجه جلوگیری از گل کردن حس زرنگی در آنها.
3.رقم دارایی‌های ایشان به نشست اعتبار بخشید و در سیاست چشم و هم‌چشمی هم در برابر خارجی‌های نشست، سر بلند بیرون آمدیم.
4.دولت با حضور ایشان حسن نیت خود را نشان داد. با این اقدام به طرفهای خارجی فهماند که چیزی برای پنهان کردن ندارد و مثل آب زلال است.
می‌بینید حضور چنین افرادی چقدر می‌تواند در نشستهای اقتصادی ارزشمند باشد. البته به شرطی که برنامه ریزی درستی برای استفاده از این سرمایه‌ها وجود داشته باشد. خوشبختانه دولت نشان داده که در این راه ثابت قدم است و نیاز به تذکر ندارد.
 


Page Generated in 0/0051 sec