printlogo


کد خبر: 195926تاریخ: 1397/5/3 00:00
اخبار

کی‌روش باید بماند برای اتمام پروژه
رسول مجیدی: قرارداد کی‌روش هنوز تمدید نشده اما ظاهرا به غیر از مسائل مالی، مشکلی بین فدراسیون و سرمربی پرتغالی برای ادامه کار وجود ندارد. این روزها اما بازار شایعات و اظهارنظرها در این‌باره داغ است. برخی می‌گویند کی‌روش بهترین گزینه ممکن است و نباید برود، برخی می‌گویند او برود که چه کسی بیاید؟ فلانی و بهمانی؟ برخی اما می‌گویند با این سبک بازی در جام‌ ملت‌ها به قهرمانی نمی‌رسیم. برخی هم البته به دنبال مسائل دیگری هستند. مثلا حمید درخشان به خبرگزاری تسنیم گفته است: «تیم‌ملی یک مربی مثل دالیچ می‌خواهد که قراردادش ۵۵۰ هزار دلار باشد. ما حتی با یک مربی ارزان‌تر از کی‌روش هم می‌توانیم موفق باشیم.» با این همه اما کی‌روش باید بماند یا برود؟ پاسخ به این سوال دست‌کم برای من آسان است؛ او باید بماند، نه به خاطر مسائلی که در بالا گفته شد، بلکه به این دلیل که اگر برود تا همیشه سایه‌اش برای مربیان بعدی تیم‌ملی آزاردهنده می‌شود. هیچ‌کس به اندازه او در این سال‌ها با اقبال عمومی مواجه نبوده. او در بین بازیکنان، شخصیتی کاریزماتیک دارد و از نظر فنی هم کار خودش را بخوبی بلد است. فوتبال ما با وضعیتی که دارد، هیچ‌گاه از نظر امکانات و زیرساخت‌ها نمی‌تواند به پای مدعیانی همچون ژاپن و کره برسد. ما اگر شانسی برای قهرمانی در آسیا داشته باشیم، آن شانس را باید در زمین و نه بیرون از آن جست‌وجو کنیم. این شانس از رهگذر استفاده از استعدادهای جوان ایرانی به وجود می‌آید و کی‌روش در این حوزه کارش را بلد است. ما با کی‌روش یا به قهرمانی آسیا می‌رسیم که بهترین حالت ممکن است یا با او باز هم مثل دوره گذشته ناکام می‌شویم که همین خودش بهتر از حتی نایب قهرمانی بدون اوست. هر کسی به جز کی‌روش اختیار تیم‌ملی را در این چندماه در دست بگیرد، موفقیت‌هایش به پای سرمربی پرتغالی ریخته می‌شود و ناکامی‌هایش با این جمله مواجه می‌شود که «اگر کی‌روش بود قهرمان می‌شدیم.» و این می‌تواند سرآغازی باشد بر حاشیه‌های ناتمام تیم‌ملی در سال‌های پیش رو. چیزی که مثلا باشگاه پرسپولیس مدت‌ها بعد از رفتن علی پروین با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد. کی‌روش باید بماند و پروژه طولانی‌مدتش را به اتمام برسد. نتیجه هر چه باشد برای فوتبال ایران قدمی‌ است رو به جلو.


تیام و جپاروف می‌آیند
سرپرست باشگاه استقلال با بیان اینکه نامه باشگاه ذوب‌آهن برای فروش مرتضی تبریزی را ندیده، گفت: روزبه چشمی و سیدمجید حسینی بزودی به تیم اضافه می‌شوند. امیرحسین فتحی بعد از جلسه دیروز خود با اعضای تیم استقلال در جمع خبرنگاران گفت: با بچه‌ها جلسه‌ای داشتم. خواستم به آنها خسته نباشید بگویم. باشگاه تلاشش را می‌کند تا مشکل بازیکنان را حل کند. صرفا برای دیدن بچه‌ها و دادن روحیه آمدم. وی درباره تیام و جپاروف گفت: این بازیکنان بزودی وارد تهران می‌شوند. فتحی درباره ناراحتی بازیکنان از مشکلات مالی گفت: هیچ مشکلی نبود. وی درباره اینکه شفر هم گفته بود بازیکنان از نگرفتن مطالبات ناراحتند و بعد از تماس سرمربی استقلال در تمرین حاضر شده است، گفت: کسی با من تماس نگرفت که بیایم. خودم به تمرین آمدم. همه باشگاه‌ها مشکلات مالی دارند. با کمک بازیکنان این مشکلات را حل می‌کنیم و پرداختی‌ها بموقع انجام می‌شود. وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر درخواست ذوب‌آهن برای فروش مرتضی تبریزی گفت: چیزی به شکل کتبی به ما اعلام نشده‌ و نامه را ندیده‌ام. سرپرست باشگاه استقلال درباره رای کمیته انضباطی و بازنده اعلام شدن استقلال در سوپرجام مقابل پرسپولیس هم گفت: هنوز این رای را ندیده‌ام. بررسی می‌کنم و قطعا اعتراض می‌کنیم تا به استیناف برود. ببینیم چه می‌شود. فتحی درباره وضعیت سیدمجید حسینی و روزبه چشمی هم گفت: روزبه بازیکن ماست و زود بازمی‌گردد.

بازیکن برزیلی به الدحیل پیوست
بازیکن برزیلی استانداردلیژ با الدحیل به توافق رسید و جایگزین یوسف المساکنی در این تیم خواهد شد. به نقل از استاد الدوحه، الدحیل خود را آماده حضور قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیا و فصل جدید لیگ ستارگان قطر می‌کند. این باشگاه قطری فصل بسیار خوبی را پشت سرگذاشت تا جایی که توانست قهرمانی در 3 جام را به دست آورد و در لیگ قهرمانان آسیا هم در هر 8 بازی خود به پیروزی برسد. الدحیل در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم فوتبال پرسپولیس برود. این تیم قطری با ادمیلسون جونیور، بازیکن برزیلی استانداردلیژ بلژیک به توافق نهایی رسید و این بازیکن باتکنیک جایگزین یوسف المساکنی، کاپیتان تونسی الدحیل خواهد بود که نیم‌فصل نخست را به خاطر آسیب‌دیدگی از  دست می‌دهد. ادمیلسون با قراردادی 4 ساله به الدحیل خواهد پیوست.


Page Generated in 0/0149 sec