printlogo


کد خبر: 195930تاریخ: 1397/5/3 00:00
اخبار

رونمایی از پوستر و لوگوی جدید بهترین فیلم جشنواره فجر
در آستانه اکران فیلم سینمایی تنگه ابوقریب، پوستر و لوگوی جدید این فیلم رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی فیلم تنگه ابوقریب، این فیلم به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و کارگردانی بهرام توکلی، بهترین فیلم جشنواره فجر سی‌وششم است که مورد تحسین بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول، بهترین جلوه‌‌های ویژه میدانی، بهترین چهره‌پردازی و بهترین صدابرداری از دیگر جوایز جدیدترین ساخته بهرام توکلی در سی‌وششمین جشنواره فجر است. پوستر و لوگوی جدید فیلم تنگه ابوقریب را خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی کرده است. «تنگه ابوقریب» تازه‌‌‌‌‌ترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری- رسانه‌ای اوج با بازی امیر جدیدی، جواد عزتی، مهدی پاکدل، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، مهدی قربانی و قربان نجفی روایتی دیدنی و بدیع در ژانر دفاع‌مقدس است که در آن یکی از آخرین عملیات‌های جنگ تحمیلی که در منطقه تنگه ابوقریب انجام شد و تاثیر زیادی در سرنوشت دفاع‌مقدس داشت را به تصویر می‌کشد.

ثبت‌نام 680 سینماگر در جشنواره فیلم مقاومت
ناصر درخشان، مدیر دبیرخانه، انتخاب و ارزشیابی جشنواره فیلم مقاومت از ثبت 683 اثر تا تاریخ 27 تیرماه جاری در سایت جشنواره خبر داد. به گزارش دفاع پرس، وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به فضای اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی و جامعه‌های سینمایی، این روند طی هفته‌های آتی افزایش بیشتری پیدا کند. مدیر دبیرخانه، انتخاب و ارزشیابی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه این جشنواره امسال در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور سینماگران داخلی و خارجی در 2 بخش اصلی «مسابقه سینمای ایران» و «مسابقه سینمای بین‌الملل» آذر ماه 1397 برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره در قالب بخش‌های مسابقه سینمای ایران شامل فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های کوتاه داستانی، فیلم‌های مستند، بخش جلوه‌گاه نور، بخش روایت نو (مسابقه فیلمسازان اول) و مسابقه سینمای بین‌الملل شامل فیلم‌های سینمایی و کوتاه و مستند و جایزه عماد مغنیه را در بر می‌گیرد. درخشان یادآور شد: مهلت دریافت آثار جشنواره تا اواسط مردادماه است و علاقه‌مندان می‌توانند آثارشان را به نشانی دبیرخانه جشنواره یا از طریق ثبت‌نام در سایت جشنواره ارائه دهند. مهلت ارسال آثار 22 مرداد 1397 است و پنجم مهر 1397 زمان اعلام آثار پذیرفته شده است. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آذرماه سال جاری به دبیری محمد خزاعی برگزار می‌شود.


«قندپارسی» فارسی‌دوستان را دورهم می‌آورد
پنجمین نشست «قند پارسی»، هفتم مرداد با شرکت 44 نفر از اساتید و دانشجویان زبان فارسی از 12 کشور جهان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش فارس، پنجمین نشست «قند پارسی»، عصر روز یکشنبه، هفتم مرداد ساعت 18:30 دقیقه با حضور و سخنرانی غلامعلی حدادعادل رئیس بنیاد سعدی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ۴۴ تن از اساتید و دانشجویان زبان فارسی از ۱۲ کشور جهان در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار می‌شود. در این مراسم، نظر به اهمیت زبان فارسی و اهتمام در ترویج دومین زبان جهان اسلام، فارسی‌آموزان شرکت‌کننده از کشورهای ترکیه، گرجستان، تونس، هند، ازبکستان، بنگلادش، دانمارک، صربستان، سوریه، آلبانی، اوگاندا و کنیا به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون برگزاری هشتادوپنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی می‌پردازند. این افراد که با هماهنگی نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان و بنیاد سعدی در هشتادوپنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی شرکت کرده‌اند، با روش تدریس مهارت‌های خواندن، صحبت کردن، نوشتن و شنیدن را می‌آموزند و با فنون آموزش ادبیات فارسی آشنا می‌شوند. آشنایی با استاندارد آموزش زبان فارسی، اصول کلاسداری و مدیریت کلاس، روش تدریس کتاب‌های بنیاد سعدی مانند گام اول از دیگر برنامه‌های آموزشی است که در این دوره تعریف شده است. گفتنی است، ۲۵ نفر از شرکت‌کنندگان هشتادوپنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی را اساتید ایرانی تشکیل می‌دهند.


Page Generated in 0/0054 sec