printlogo


کد خبر: 195931تاریخ: 1397/5/3 00:00
اخبار

وضعیت مدیریت کتابخانه ملی  در هاله‌ای از ابهام
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران 2 ماه است به دلیل عدم حضور اشرف بروجردی در محل کار خود بدون رئیس اداره می‌شود. به گزارش فارس، اشرف بروجردی 28 اسفند سال 1395 با حکم حسن روحانی به عنوان «رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران» منصوب شد. حکم انتصاب بروجردی برای 4 سال صادر شده اما ظاهرا «رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران» حدود 2 ماه است به دلیل بیماری در محل کار خود حضور ندارد و این سازمان بدون مدیر اداره می‌شود. این گزارش اضافه می‌کند، بروجردی جهت درمان، سفری به کشور انگلیس خواهد داشت و بدین منظور با ارسال نامه‌ای به دفتر رئیس‌جمهور برای مدت 5 ماه درخواست مرخصی داشته است. البته پس از بازگشت نیز دوران نقاهت بیماری را سپری خواهد کرد. در این راستا و به این دلیل که در حال حاضر کتابخانه ملی چند معاون از جمله معاون اسناد و معاون توسعه را ندارد، برخی امور بر زمین مانده است. پیش از این سیدمهدی موسوی معاون توسعه و شهرام یوسفی‌‌فر معاون اسناد ملی کتابخانه بودند که یکی با پذیرش مسؤولیت جدید به دانشگاه تربیت مدرس رفت و دیگری نیز عزل شد. در حال حاضر «علی جنتی» وزیر اسبق ارشاد و «فریبرز خسروی» مشاور عالی رئیس کنونی سازمان (معاون پژوهش و فناوری اطلاعات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از 19 خرداد سال‌جاری با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت اسناد این سازمان - آرشیو ملی - منصوب شد) از گزینه‌های ریاست بر این سازمان شمرده می‌شوند.

اولین مجموعه خاطرات  لشکر زینبیون منتشر می‌شود
اولین مجموعه خاطرات و زندگینامه شهدای لشکر فاتح زینبیون (پاکستانی‌های مدافع حرم) از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود. به گزارش مهر، نخستین مجموعه خاطرات و زندگینامه شهدای لشکر فاتح زینبیون (مدافعان حرم و شیعیان شیردل پاکستانی) از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود. زینبیون؛ رزمندگان دلاور پاکستانی هستند که به محض مشاهده تهدید شدن حرم حضرت زینب (س) به وسیله گروه‌های تکفیری در سوریه به صورت داوطلبانه به نبرد با آنان برخاستند. رشادت‌های زینبیون در پاسداری از حرم اهل بیت(س) بازتاب کمی در رسانه‌ها یافته است و کتابی که نشر شهید کاظمی قرار است منتشر کند یکی از معدود تلاش‌ها برای ماندگار کردن نام و یاد دلاوری‌های آنهاست. طبق گفته حمید خلیلی، مدیر انتشارات شهید کاظمی این کتاب تا پیش از پیاده‌روی اربعین و در قالب 2 زبان فارسی و اردو منتشر می‌شود.


«اژدها وارد می‌شود» دوباره ساخته می‌شود
دیوید لیچ کارگردان «دد پول ۲» در حال گفت‌وگو برای بازسازی فیلم مشهور بروس لی است. به گزارش مهر به نقل از ددلاین، دیوید لیچ که با ساخت «ددپول ۲» موفقیت زیادی کسب کرد در حال مذاکره است تا فیلم مشهور بروس لی را که از مشهورترین فیلم‌های هنرهای رزمی و مربوط به سال ۱۹۷۳ است، بازسازی کند. فیلم اصلی در دنیا با اقبال زیادی روبه‌رو شد اما با یک تراژدی همراه بود، یعنی اکران فیلم بلافاصله پس از مرگ بروس لی. چهل‌وپنجمین سالگرد درگذشت بروس لی که ۲۰ جولای ۱۹۷۳ درگذشت، جمعه پیش بود. گفته شده نویسنده‌ای برای بازسازی این فیلم انتخاب شده ولی هنوز اسم کسی برده نشده است. نمایش این فیلم در آمریکا چنان با اقبال روبه‌رو شد که مدرسه‌های کاراته در گوشه و کنار کشور افتتاح و فیلم‌های متعددی در این سبک ساخته شد. دیوید لیچ کارگردان فیلم، تهیه‌کننده، بازیگر، فیلمنامه‌نویس و بدلکار اهل ایالات متحده آمریکاست. او کارش را با بدلکاری در فیلم «هدف دقیق» شروع کرد و سال ۲۰۱۴ کارگردانی خود را با فیلم «جان ویک» آغاز کرد. «اژدها وارد می‌شود» فیلمی رزمی به کارگردانی رابرت کلوز و با درخشش بروس لی، جان ساکسون و جیم کلی است که به عنوان برترین فیلم مبارزه‌ای شناخته شده است.


Page Generated in 0/0063 sec