printlogo


کد خبر: 195939تاریخ: 1397/5/3 00:00
آوای شهر

رئیس پلیس پایتخت خبر داد
ممنوعیت فروش اسباب‌بازی‌های شبه‌سلاح
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ممنوعیت فروش اسباب‌بازی‌های شبه‌سلاح در فروشگاه‌ها خبر داد. سردار حسین رحیمی درباره فروش اسباب‌بازی‌ها و اقلام شبیه به هفت‌تیر در فروشگاه‌ها به ایسنا اظهار داشت: خوشبختانه در این زمینه هماهنگی خوبی میان پلیس و اصناف وجود دارد و اصناف به این موضوع و شبه‌سلاح‌هایی که استفاده از آنها خلاف است، واقف هستند. وی با بیان اینکه برخی از این وسایل ممکن است باعث شود شهروندان در مواجه شدن با افراد زورگیر دچار اشتباه شده و گمان کنند سلاح واقعی است، گفت: اصناف آگاه هستند و این موارد به واحدهای صنفی نیز اطلاع داده شده است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: اگر این نمونه سلاح‌ها در مغازه‌ای باشد، خلاف قانون و جرم است و اگر پلیس نیز از وجود آنها با خبر شود، برابر قانون با این تخلف برخورد خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
دولت پیگیر تمرکززدایی از تهران نیست
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هیچ دولتی تمرکززدایی از تهران را به صورت جدی پیگیری نمی‌کند. علیرضا محجوب درباره  نبود موفقیت در اجرای فاز اول طرح «L.E.Z» در تهران به خانه ملت گفت: حوزه محیط‌زیست یکی از مباحث با اهمیت در تمام کشورهای دنیاست، در همه کشورها نیز ناکامی‌ها بیش از موفقیت‌ها در این حوزه بوده و موفقیت‌ها محدود است؛ جغرافیا و اقلیم متنوعی مانند ایران با پراکندگی و وسعت قابل ملاحظه با یک کشور کوچک قابل مقایسه نیست، ضمن اینکه در کلانشهرهایی مانند تهران با بیش از 10 میلیون نفر جمعیت در اجرای طرح‌های بزرگ زیست‌محیطی همواره مشکلاتی وجود دارد. نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه تمرکززدایی باید انجام شود، افزود: البته هر چه وسعت شهر کوچک‌تر باشد، امکان موفقیت اجرای طرح‌های زیست‌محیطی بیشتر است؛ در وسعت بزرگ شهرها عوامل انسانی، رشد، نحوه آموزش و هزاران علت دیگر در اجرای این طرح‌ها اثر منفی دارد. وی با بیان اینکه تمرکززدایی و ساماندهی تهران در 3 دهه پیش و در نخستین دولت پس از پیروزی انقلاب مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: اما مدیران در ادوار گوناگون به دلیل وجود مشکلات زیرساختی وحدت نظریه در این باره نداشتند، یعنی هیچ دولتی نتوانسته تاکنون لایحه‌ای در این باره به مجلس ارسال کند اما دولت یازدهم و مجلس این دوره پیگیری این بحث را در دستورکار قرار دادند. محجوب با تاکید بر اینکه امیدواریم دولت تمرکززدایی از تهران را به طور جدی در دستورکار قرار دهد، گفت: طرح‌های مبارزه با آلودگی هوا مقطعی در حل این مشکل موثر بوده و باید ریشه‌ای  با این مشکل مقابله شود، به طور حتم تمرکززدایی امکان می‌دهد سطوح پایین به مشکلاتی که به طور مستقیم با آن سروکار دارد، توجه کند.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان مطرح کرد
افزایش بار مالی داروخانه‌ها با اجرای طرح تحول
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران گفت:‌ در صورت پرداخت نشدن معوقات توسط سازمان‌های بیمه‌گر، صنعت دارو احیا نمی‌شود و کمبود نقدینگی در بازار دارو نیز به مشکلات اضافه خواهد کرد. سیدحسام‌الدین شریف‌نیا با انتقاد از عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر به فارس اظهار داشت: بیمه‌ها در چند سال گذشته نسبت به صنعت دارو بی‌مهری کرده‌اند که با اجرای طرح تحول سلامت بار مالی داروخانه‌ها و مراکز درمانی افزایش یافت و منجر به ایجاد مشکلاتی در صنعت دارو شد. وی افزود: در صورت پرداخت نشدن معوقات سازمان‌های بیمه‌گر، صنعت دارو احیا نمی‌شود و کمبود نقدینگی در بازار دارو نیز به مشکلات اضافه خواهد کرد. شریف‌نیا افزود: یکی دیگر از معضلات طرح تحول سلامت، نبود پرونده الکترونیک سلامت است که انتقاد‌های بسیاری نیز به این موضوع وارد است. عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: با اجرای طرح تحول سلامت 6 تا 11 میلیون نفر بیمه شدند که این موضوع بار مالی بسیاری به بیمه‌ها وارد کرد که باید نظارت بیشتری بر افراد چنددفترچه‌ای صورت می‌گرفت. شریف‌نیا در پایان افزود: در طرح تحول سلامت میزان خدمات ارائه شده بیشتر از توان مالی بیمه‌ها بوده، لذا مشکلاتی را برای سازمان‌های بیمه‌‌گر ایجاد کرده است که در صورت ادامه این وضعیت، شاهد مشکلات عدیده‌ای خواهیم بود.
 


Page Generated in 0/0056 sec