printlogo


کد خبر: 195957تاریخ: 1397/5/3 00:00
اخبار

موافقت لاریجانی با ادغام 2 فراکسیون سیاسی مجلس
رئیس مجلس نظر مساعد خود برای ادغام 2 فراکسیون سیاسی مجلس را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، پس از انتخابات هیات‌رئیسه مجلس تعدادی از نمایندگان جلسه‌ای را با علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه درباره کارکرد فراکسیون‌ها برگزار کردند که در این جلسه به لاریجانی پیشهاد می‌شود با مدیریت وی فراکسیون اصولگرایان و مستقل با یکدیگر ادغام شوند. در این جلسه نمایندگان به رئیس مجلس می‌گویند 2 فراکسیون مستقلان و ولایی 190 عضو دارند و می‌توانند در قالب یک فراکسیون اثرگذاری بیشتری داشته باشند و با تشکیل یک فراکسیون مستقل مشخص می‌شود اکثریت و اقلیت در مجلس چه کسانی هستند و مسؤولیت این تصمیمات با چه کسانی است. بر همین اساس لاریجانی نظر مساعد خود را نسبت به این موضوع اعلام می‌کند و می‌گوید «باید فکری کنیم زیرا روند، روند خوبی نیست» و از ایده نمایندگان در این باره استقبال می‌کند.

هشدار نسبت به حضور جاسوسان آژانس در دانشگاه‌ها
فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بازدید سرزده کارشناسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از برخی دانشگاه‌ها، گفت: وزیر علوم و مسؤولان سازمان انرژی اتمی باید پاسخگوی بازدید کارشناسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از مراکز علمی باشند. وی افزود: در شرایط فعلی که آمریکا از برجام خارج شده و عملاً چیزی از آن باقی نمانده هر نوع مراوده با سازمان‌های بین‌المللی که زیر سلطه و نفوذ آمریکا هستند به‌ ضرر منافع ملی کشور است. عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه «در شرایط فعلی بین‌المللی که کشور‌های غربی به دشمنی آشکار با ما می‌پردازند، اجازه بازدید از مراکز علمی ما نوعی ساده‌لوحی است»، ادامه داد: امیدوارم وزیر علوم، مسؤولان سازمان انرژی اتمی و دانشگاه‌هایی که از آنها بازدید شده پاسخ قانع‌کننده‌ای برای مردم و جامعه دانشگاهی داشته باشند. فلاحتی با تأکید بر اینکه «این بازدید‌ها فراتر از چارچوب‌های معاهدات نظام بین‌المللی است که ما آن را پذیرفتیم»، تصریح کرد: شاید این بازدید‌ها زیرمجموعه‌ای از برجام باشد که به‌صورت مخفیانه در حال اجراست که اگر اینگونه باشد خیانت به مردم است.  فلاحتی با اظهار اینکه باید روشن شود چرا از دانشگاه‌ها به‌صورت سرزده بازدید شده، گفت: وزیر علوم و مسؤولان ذی‌ربط باید بزودی در کمیسیون آموزش حاضر شده و درباره دلایل این بازدید‌ها به اعضای کمیسیون توضیحاتی ارائه دهند.

قرار دادن اطلاعات مالی در اختیار FATF خیانت به کشور است
محمد دهقان روز گذشته در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس در سخنانی با بیان اینکه در جنگ به خائنان رحم نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: در جنگ اقتصادی مماشات قوه‌قضائیه و دولت با فساد اقتصادی خیانت به کشور است. امروز مفسدان اقتصادی فقط اموال مردم را چپاول نمی‌کنند بلکه آنها با غارت اموال مردم در اصل امید و اعتماد آنها را به آتش می‌کشند و به عنوان ستون پنجم دشمن خواسته یا ناخواسته آمریکا را برای فشار بیشتر به ملت ایران تشویق می‌کنند. به گزارش فارس، نماینده مردم چناران در مجلس ادامه داد: لذا از قوه‌قضائیه می‌خواهم با تشکیل قرارگاه مقابله با فساد اقتصادی در مرحله اول با مفسدان دانه درشت برخورد کند و آنهایی که شایسته مجازات هستند را به ستون‌های شهر آویزان کند. وی با بیان اینکه امروز بیش از همه زمان‌ها نیازمند شفافیت مالی در داخل هستیم، افزود: اجرای ماده 9 قانون برنامه ششم توسعه و قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد درباره انتشار قراردادهای دولتی و اجرای ماده 29 قانون برنامه ششم مبنی بر اعلام عمومی دریافتی مدیران، رسیدگی به اموال مسؤولان کشور و اعاده اموال نامشروع آنها اعتماد مردم را به نظام ارتقا می‌بخشد. دهقان خاطرنشان کرد: در جنگ اقتصادی همانند جنگ نظامی نباید اطلاعاتی که دشمن برای برنامه‌ریزی لازم دارد در اختیارش قرار گیرد. ارائه اطلاعات به دشمن خیانت جنگی به حساب می‌آید. اگر امروز کسانی اطلاعات مالی کشور و مبادلات ارزی ما را در اختیار FATF قرار دهند قطعا خائن به کشور هستند. بویژه که اکنون رئیس FATF معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا یعنی همان اتاق جنگ آمریکا علیه ایران است.
 


Page Generated in 0/0053 sec