printlogo


کد خبر: 195958تاریخ: 1397/5/3 00:00
اخبار

ترامپ و پمپئو در سطح جهانی به فساد شهره هستند
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز گذشته پارلمان در تذکری به ماده 110‌ آیین‌نامه داخلی مجلس استناد کرد و خطاب به لاریجانی که ریاست جلسه را به‌عهده داشت، گفت: از جنابعالی این انتظار را داشته و داریم که از طرف مجلس پاسخ یاوه‌گویی‌های ترامپ را که حرف‌های گُنده‌تر از دهانش می‌زند، می‌دادید. براساس این گزارش، لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده شاهین‌شهر با بیان اینکه ما «که نباید جواب هر حرف مفتی را بدهیم»، گفت: این حرف‌ها سطح دیپلماتیک نداشت، او آدم قالتاقی در عرصه بین‌المللی است به‌طوری که او (پمپئو) و رئیسش در سطح بین‌المللی به فساد شهره هستند. به گزارش تسنیم، رئیس مجلس با تأکید بر اینکه ایالات متحده دچار بی‌نظمی در دیپلماسی شده و توحشی را در این عرصه رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: ترامپ دیپلماسی جاهلانه را دنبال می‌کند.

آلمان: قابلیت‌های سایبری ایران برای ما خطرآفرین است
آژانس اطلاعات داخلی آلمان در گزارش سالانه خود مدعی شده است «ایران قابلیت‌های حملات سایبری خود را گسترش داده و یک خطر برای شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی آلمان به شمار می‌رود». به گزارش تسنیم، این گزارش که دیروز سه‌شنبه توسط هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان و آژانس اطلاعات داخلی این کشور منتشر شده، به افزایش حملات سایبری از سال 2014 میلادی که ریشه اصلی آن احتمالا ایران بوده، اشاره شده است. این گزارش نشان می‌دهد حملات سایبری متعددی در سال 2017 میلادی، آلمان را هدف قرار داده است.

شورای امنیت: ترامپ و روحانی جنگ لفظی را تشدید نکنند
اولوف اسکوگ، رئیس سوئدی شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه از روسای جمهور اسلامی ایران و ایالات متحده خواست از تشدید جنگ لفظی رسانه‌ای خودداری کنند، چرا که منطقه بیشتر به کاهش تنش نیاز دارد. به گزارش تسنیم، اسکوگ، رئیس دوره‌ای شورای امنیت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره واکنش شورای امنیت به جنگ لفظی روسای جمهور ایران و آمریکا، تاکید کرد: طرح اتهامات علیه یکدیگر از طریق رسانه‌ها بین روسای جمهور آمریکا و ایران، نگران‌کننده است. شورای امنیت در نشست سه‌شنبه درباره خاورمیانه و طرح این اتهامات مذاکره خواهد کرد.

کاهش استثناهای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه 2 مرداد 97 در نشست علنی پارلمان طرح اصلاح قانون ممنوعیت
به کارگیری بازنشستگان را بررسی و ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند.
به گزارش فارس، بر اساس تبصره یک ماده واحده این طرح به کارگیری بازنشستگان در سمت‌های روسای 3 قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، وزرا، اعضای شورای نگهبان و معاونان رئیس‌جمهور ذکر شده در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر 86 و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است. گفتنی است به کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در این وزارتخانه مجاز است. همچنین به موجب تبصره این ماده دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنا هستند. گفتنی است این طرح با 194 رای موافق، 36 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید. اما درباره کاهش استثناهای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، یک نماینده مجلس گفت: با اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، ظرف ۶۰ روز تمام استانداران، معاونان وزرا و سفرای بازنشسته باید کرسی مسؤولیت را ترک کنند. علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در جلسه علنی دیروز مجلس اظهار داشت: پس از تایید این قانون در شورای نگهبان و ابلاغ آن، ظرف مدت ۶۰ روز تمام استانداران، معاونان وزرا، سفرای بازنشسته و همترازان آنها که بازنشسته هستند، باید کرسی مسؤولیت را ترک کنند.


Page Generated in 0/0053 sec