printlogo


کد خبر: 195961تاریخ: 1397/5/3 00:00
اخبار

 تولیت آستان قدس رضوی:
برخی شرکت‌های  آستان‌ قدس رضوی واگذار می‌شوند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مجامع اقتصادی آستان قدس هر سال برگزار می‌شود و تلاش بر این است که شاهد تعطیلی هیچ کدام از شرکت‌ها نباشیم و حقوق کارگران شرکت‌ها به تعویق نیفتد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تصریح کرد: تلاش بخش اقتصادی این بود که وضعیت تولید بهبود و صادرات محصولات افزایش یابد. سال گذشته
۲۴ درصد افزایش صادرات داشتیم و تلاش شد از نظر حسابرسی نیز وضعیت ساماندهی شود. حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: تاکنون حسابرسی آستان درون‌سازمانی بود و از زمانی که آمدیم این حسابرسی برون‌سازمانی شده است. بر اساس آماری که دارم جز یک مورد، بقیه شرکت‌ها از نظر حسابرسی مقبول بوده‌اند، چرا که سمت‌وسوی ما انضباط مالی است و درصدد هستیم این شفافیت مالی بیشتر شود، چون در بیرون نسبت به درآمد و هزینه آستان قدس شایعه زیاد است و علاقه دارم این شفافیت وجود داشته باشد. وی افزود: به مردم عرض می‌کنم که اساس گردش اقتصادی آستان قدس مبتنی بر نذر و وقف خود مردم است. از طرفی وضعیت شرکت‌ها نیز تغییر کرده و برخی که قبلا زیان‌ده بودند سودده شده‌اند. اساس کار ما ساماندهی است و برخی شرکت‌ها در حال واگذاری هستند چون اساسا کار ما نیست. با وجود مشکلات اقتصادی، وضعیت این شرکت‌ها خوب است و زمان‌‌‌بندی خوبی تهیه شده است. وضعیت شرکت‌ها نیز قابل گزارش است. ما مالیات می‌دهیم و در این دو سال پرداخت شده و آخر نیز معلوم شد مالیات تکلیفی و ارزش افزوده می‌دهیم. وی افزود: بنا داریم درآمد برخی شرکت‌ها و اینکه در کجا هزینه می‌شود را اعلام کنیم و این یک برنامه عملی است.


تلگرام هرگز رفع فیلتر نمی‌شود
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: تلگرام هرگز رفع فیلتر نمی‌شود. عبدالصمد خرم‌آبادی با بیان اینکه تلگرام هرگز رفع فیلتر نخواهد شد، در کانال سروش خود نوشت: شایعه بی‌اساس رفع فیلتر تلگرام که به‌منظور تنفس مصنوعی به پیکر نیمه‌جان این شبکه هر از چندگاهی منتشر می‌شود، نمی‌تواند روند مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی را متوقف کند. وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک با برطرف شدن برخی موانع، مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی تکمیل شده و گام بلندی در تحقق شبکه ملی اطلاعات برداشته خواهد شد.


نرخ بیکاری 1/12 درصد شد
نتایج طرح آمارگیری نیروی کار نشان می‌دهد نرخ مشارکت اقتصادی در بهار امسال با نیم درصد رشد به 1/41 درصد و نرخ بیکاری نیز با کاهش نیم درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 1/12درصد رسید. به گزارش مهر، بررسی نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیشتر نشان می‌دهد 1/12 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) بیکار بوده‌اند و جمعیت بیکار کشور  با ۴۴۹۵۸ نفر کاهش به ٣ میلیون و ٣٢٢ هزار نفر رسیده است. جمعیت شاغلان ١٠ ساله و بیشتر در این فصل ٢۴ میلیون و ۶۵ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧۵۶ هزار نفر افزایش داشته است.  همچنین آمارهای مرکز آمار نرخ تورم 12ماه منتهی به تیر ١٣٩٧ را 7/8 درصد نشان می‌دهد که نسبت  ماه خرداد 5/0 واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.


توقف فروش بنزین  شایعه است
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی و توقف عرضه بنزین در جایگاه‌های شهر تهران به دلیل 2نرخی شدن بنزین را رد کرد. به گزارش تسنیم، علیرضا رجب‌پور افزود: توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت بدون هیچ مشکلی و بی‌وقفه ادامه دارد و اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی جایگاه‌ها و کمبود بنزین صحت ندارد. وی با اشاره به ازدحام موجود در برخی جایگاه‌ها گفت: این ازدحام مربوط به تعطیلات تابستانی و افزایش سفرهای برون‌شهری است و توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت بی‌وقفه ادامه دارد. رجب‌پور با اشاره به اینکه افزایش مصرف بنزین در تابستان گرم امسال بویژه ماه‌های مرداد و شهریور قابل پیش‌بینی بود، تاکید کرد: سوخت کافی در انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی وجود دارد و مردم به شایعات توجه نکنند.


Page Generated in 0/0057 sec