printlogo


کد خبر: 195979تاریخ: 1397/5/4 00:00
اخبار

روز یکشنبه برگزار می‌شود
بزرگداشت 70 سال مجاهدت فرهنگی مرتضی آخوندی
مراسم تجلیل از مرتضی آخوندی، یکی از کهنه‌کارترین ناشران کشور در چهلمین سال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، این مراسم به همت خانه کتاب، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و دیگر تشکل‌های نشر کشور، عصر روز یکشنبه هفتم مرداد در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد. در این مراسم، احمد مسجدجامعی و محمدحسین صفارهرندی 2 وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر خواهند بود. همچنین حسین استاد ولی، مؤلف، محقق، مترجم و مصحح در حوزه علوم قرآنی و مصطفی زمانی، مدیر باسابقه نشر پیام آزادی و انتشارات زیارت از دیگر سخنرانان این مراسم هستند. مرتضی آخوندی متولد 1321 فعالیت حرفه‌ای در حوزه نشر را در سال 1339 آغاز کرد. او با پیروی از پدرش، مرحوم حاج شیخ محمد آخوندی، موسس انتشارات دارالکتب الاسلامیه، توانست طی چند دهه تلاش در سمت مدیر این انتشارات، کتب ارزشمند بسیاری را از نویسندگان برجسته و عالمان بزرگ به بازار نشر و علاقه‌مندان کتاب عرضه کند. وی با 76 سال سن همچنان در این عرصه به عنوان یکی از باسابقه‌ترین ناشران خصوصی کشور مشغول کار است. عموم اهالی نشر و دوستداران کتاب و کتابخوانی می‌توانند روز یکشنبه 7 مرداد از ساعت 17 تا 19 در سالن همایش‌های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین ولیعصر (عج) و فلسطین، نبش خیابان برادران مظفر جنوبی، شماره 1176، در این مراسم شرکت کنند.


«سنگر علاف‌ها» به کتابفروشی‌ها می‌آید
مجموعه «سنگر علاف‌ها» با نگاهی طنز منتشر می‌شود. این اثر در حوزه ادبیات دفاع‌مقدس نوشته شده است. به گزارش تسنیم، اکبر صحرایی، نویسنده،‌ با اشاره به انتشار اثر جدید خود گفت: مجموعه «سنگرعلاف‌ها» عنوان یکی از آثار جدید است که بزودی منتشر خواهد شد. این اثر طنز در حوزه دفاع‌مقدس نوشته شده که تلاش دارد نگاهی جدید به حوادث جنگ تحمیلی داشته باشد. این مجموعه در 7 جلد به چاپ خواهد رسید. «سنگر علاف‌ها» داستان افرادی را در جنگ تحمیلی نقل می‌کند که معمولاً به کار گرفته نمی‌شدند و سعی می‌کردند با شوخ‌طبعی خود را سرگرم کنند. برخی از شخصیت‌های مجموعه «دار و دسته دارعلی» نیز در این مجموعه حضور دارند. صحرایی با بیان اینکه این اثر جدید شامل 55 داستان کوتاه است،‌ یادآور شد: این اثر از سوی انتشارات کتابستان معرفت به چاپ می‌رسد همچنین چاپ جدید کتاب «خمپاره‌های خواب‌آلود» با تصویرگری جدید از سوی همین انتشارات روانه بازار کتاب خواهد شد.


رابرت دنیرو به دنیای جوکرها می‌رود
رابرت دنیرو در حال مذاکره است تا به خواکین فینیکس در فیلمی درباره جوکر ملحق شود. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم بی‌عنوانی که قرار است توسط تاد فیلیپس درباره جوکر ساخته شود قصد دارد از حضور رابرت دنیرو هم بهره بگیرد. منابع می‌گویند رابرت دنیرو در حال مذاکره است تا در این فیلم در نقش یک مجری برنامه‌های تلویزیونی ایفای نقش کند. وی عامل موثری است که موجب می‌شود شخصیتی که فینیکس نقش او را بازی می‌کند دچار جنون شده و به یک جانی بدل شود. دست‌اندرکاران این پروژه گفته‌اند فیلمنامه این فیلم با فیلم «سلطان کمدی» دنیرو پیوند زیادی دارد که درباره کمدینی است که یک مجری پرمخاطب تلویزیونی را می‌رباید تا به این وسیله مشهور شود. اکنون اگر دنیرو در نقش مجری بازی کند، نقش‌های او جابه‌جا می‌شوند. تولید این پروژه از اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود. «سلطان کمدی» پنجمین همکاری مارتین اسکورسیزی با رابرت دنیرو و با بازی متفاوت جری لوییس در سال ۱۹۸۳ ساخته شد. این فیلم هجویه‌ای تیره و تار درباره رسانه و شهرت است که به وضوح با فیلم‌های پرشوری که اسکورسیزی تا به آن زمان ساخته بود تفاوت داشت.
 


Page Generated in 0/0055 sec