printlogo


کد خبر: 195986تاریخ: 1397/5/4 00:00
اخبار

5 تفاوت مالکوم و ویلیان
ژاوی هرناندس: باشگاه بارسلونا در حال مذاکره با هر دوی آنان بود و در نهایت روز سه‌شنبه با عبور از نام ویلیان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، با مالکوم ستاره باشگاه بوردو به توافق رسید. هر دو بازیکن دارای قیمت معقولی بودند اما به واقع چرا باشگاه بارسلونا مالکوم را به ویلیان ترجیح داد؟
۱- اختلاف سنی
مهم‌ترین و واضح‌ترین تفاوت میان این دو ستاره برزیلی به سن و تجربه مربوط می‌شود. ویلیان در ابتدای ماه آگوست ۳۰ ساله خواهد شد و طبیعتاً در قیاس با مالکوم که در ماه فوریه شمع ۲۱ سالگی را روی کیک خود فوت کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، فرصت به مراتب کمتری برای فوتبال بازی کردن خواهد داشت.
۲- اثرگذاری فوری
با دلایل منطقی می‌توان پیش‌بینی کرد که ویلیان در قیاس با هموطنش زودتر می‌توانست خود را با شرایط باشگاه بارسلونا تطبیق دهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، چرا که او سال‌های زیادی را در سطح اول فوتبال جهان چه در درون زمین و چه در رختکن و اردوی تیم‌ها سپری کرده و دارای تجربه بیشتری نسبت به مالکوم است.
۳- پیشرفت بلندمدت
با وجود اینکه مالکوم هنوز نتوانسته است برای تیم‌ملی فوتبال برزیل و همچنین در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا به میدان برود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اما حضور حدوداً ۲ ساله و درخشان او در لوشامپیونه فرانسه به عنوان یک مهره قابل اتکا، بازتاب‌دهنده پتانسیل و توانایی بالای او برای تبدیل شدن به ستاره‌ای بزرگ‌تر است. همچنین در همین مدت کوتاه نیز او نشان داده بود که دارای کیفیت‌های لازم برای حضور در تیم بارسلونا است و حالا این فرصت به او اعطا شده که یکی از ستاره‌های بلوگرانا باشد.
۴- دو هافبک کناری با تفاوت‌های جزئی
در حالی که ویلیان یک هافبک کناری راست‌پا محسوب می‌شود که می‌تواند به عقب نیز بازگردد و از قدرت شوتزنی و ارسال پاس‌های بلند خود چه در جریان عادی بازی و چه در هنگام ضربات شروع مجدد بخوبی استفاده کند اما مالکوم تا حدودی متفاوت است، زیرا ستاره ۲۱ ساله جدید بارسلونا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، چپ پا بوده و هنگام مسابقه بیشتر سعی می‌کند با استفاده از سرعت و قدرت دریبلینگ بالای خود به مصاف مدافعان حریف رفته و در اولین فرصت ممکن خود را مقابل دروازه برساند و دقیقاً با اتکا بر همین سبک بازی بوده است که مالکوم در دوران حضور خود در لیگ فرانسه و باشگاه بوردو موفق به زدن ۱۲ گل و ارسال بیش از ۷ پاس گل شده است.
۵- چانه‌زنی باشگاه بارسلونا؟
در مذاکرات سران بارسلونا با باشگاه چلسی کاملاً آشکار بود که لندنی‌ها با وجود حقوق بالایی که ستاره برزیلی دریافت می‌کند اما به‌خاطر کیفیت و تجربه بالای او، خواستار مبلغی بیش از ۷۰ میلیون یورو برای فروش ویلیان بودند ولی در سوی مقابل، باشگاه بوردو تنها چند ساعت بعد از اینکه پیشنهاد ۳۲ میلیون یورویی باشگاه رم برای مالکوم را پذیرفته بود اما در لحظات آخر با قیمت ۴۱ میلیون یورو ستاره برزیلی خود را به آبی‌‌واناری‌ها فروخت.


دگردیسی پی‌اس‌جی
جایی برای پیرمردها هست
این سومین دگردیسی در پاری‌سن‌ژرمن بعد از آمدن مالکان قطری است. پی‌اس‌جی در آغاز دوران خلیفی، به خرید استعدادهای جوان روآورد. برای همین هم سراغ مارکو وراتی، خاویر پاستوره و مارکینیوش رفتند. بعد از شکست این پروژه باشگاه فرانسوی به خرید فوق‌ستاره‌ها با ارقام نجومی علاقه‌مند شد اما نیمار و امباپه هم نتوانستند آنها را در اروپا قهرمان کنند. سومین چرخش به سمت ستاره‌های باتجربه است. جی‌جی بوفون به پاریس رفت و حالا گمانه‌زنی‌ها درباره‌ انتقال جروم بواتنگ به پاریس بشدت بالا گرفته؛ به نظر می‌رسد او بزودی بار سفر بسته و بایرن را ترک خواهد کرد، چرا که مدیرعامل بایرن‌مونیخ، کارل هاینتس‌رومنیگه که با تیمش در اردوی آمریکا به سر می‌برد در فیلادلفیا گفت مدیربرنامه‌های بواتنگ و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در حال مذاکره هستند. رومنیگه گفت: «در حال حاضر بین 2 باشگاه تماس مستقیمی وجود ندارد ولی مدیربرنامه‌های بواتنگ با باشگاه پاریسی در ارتباط هستند. جروم 2 مدیر برنامه دارد». مدیرعامل بایرن تلویحاً اعلام کرد انتقال بواتنگ بیش از هر چیز به شرایط مالی بستگی دارد. رومنیگه گفت: «حالا دیگر باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا در نهایت مخرج مشترکی پیدا می‌کنیم که با هم گفت‌وگو کرده و انتقالی را انجام بدهیم که برای هر دو باشگاه قابل قبول باشد؟» ولی این آسان نخواهد بود چون پاری‌سن‌ژرمن به دلیل الزامات فیفا درباره فیر پلی مالی نمی‌تواند مثل سابق در فصل نقل‌وانتقالات ولخرجی کند، بویژه با توجه به بار مالی سنگینی که قراردادهای نیمار و امباپه بر این باشگاه فرانسوی وارد کرده است.
 


Page Generated in 0/0051 sec