printlogo


کد خبر: 195990تاریخ: 1397/5/4 00:00
چهارگوشه

مسلم‌لیگ و اصناف  پیشتاز انتخابات پاکستان
 انتخابات پارلمانی و سنای پاکستان در حالی برگزار شد که این کشور درگیر یکی از خونین‌ترین عملیات‌های ضددموکراسی طی سال‌های گذشته بوده است. در انفجاری که روز گذشته چهارشنبه رخ داد دست‌کم 35 تن کشته شده‌اند و نهاد‌های امنیتی می‌گویند عمران خان اسطوره بازی کریکت در پاکستان که نماینده حزب اصناف در انتخابات است نیز نتوانسته است در میان عموم مردم رای خود را به صندوق بیندازد. در حال حاضر پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد مسلم‌لیگ شاخه نواز که برادر نواز شریف، نخست‌وزیر سابق این کشور از این جریان کاندیدا شده است با عمران خان از جریان اصناف در رقابتی تنگاتنگ هستند.

نامه ویژه پوتین به میشل عون
پرونده آوارگان سوری در لبنان همچنان در مقدمه اتفاقات پس از تحولات ناشی از نشست آمریکایی-روسی در هلسینکی قرار دارد و لبنان هنوز در انتظار ابلاغ رسمی تصمیمات آمریکا و روسیه در این باره است تا میزان جدیت تلاش‌های بین‌المللی برای بازگشت آوارگان به کشورشان را بسنجد. در همین راستا، هیأت بلندپایه روسی که امروز وارد لبنان می‌شود حامل نامه‌ای از ولادیمیر پوتین، رئیس‌‌جمهور این کشور برای ژنرال میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان است؛ نامه‌ای که درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه و نیز طرح ویژه مسکو برای آوارگان سوری است. تعداد آوارگان سوری در لبنان بیش از یک‌میلیون نفر اعلام شده است.

عمل جراحی موفقیت‌آمیز  آیت‌الله عیسی قاسم
آیت‌الله عیسی قاسم سه‌شنبه در یکی از بیمارستان‌های لندن تحت عمل جراحی قرار گرفت و تیم درمانی وی اعلام کرد عمل جراحی وی با موفقیت‌ به پایان رسید. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که در پی تحمل بیش از ۲ سال محاصره نظامی توسط رژیم آل‌خلیفه دچار وخامت شدید اوضاع جسمانی و سلامت شده است 2 هفته پیش به بیمارستانی در لندن منتقل شده است. روزنامه رأی‌الیوم به نقل از برخی منابع آگاه نوشته بود آیت‌الله عیسی قاسم به بیماری سرطان مبتلاست اما بیماری او در مراحل اولیه قرار دارد.

داعش مسؤولیت تیراندازی تورنتو را برعهده‌ گرفت
گروه تروریستی داعش مسوولیت تیراندازی مرگبار در شهر تورنتوی کانادا را بر عهده گرفت. پیش‌تر رئیس پلیس تورنتو اعلام کرد، مقام‌ها دلیل وقوع تیراندازی یکشنبه‌شب را نمی‌دانند اما انگیزه تروریستی بودن آن را رد نمی‌کنند. بر اثر این حمله یک زن و یک دختربچه جان‌شان را از دست داده و ۱۳ تن دیگر در محله گرین‌تاون تورنتو زخمی شدند. مظنون این حمله ظاهرا بر اثر جراحت ناشی از اصابت گلوله جان داده است اما مشخص نیست تیراندازی از سوی پلیس بوده یا خیر.

ربوده‌شدن هواپیمای صلیب سرخ توسط سعودی
جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه کارشکنی خود در روند امدادرسانی به مردم یمن، یک هواپیمای متعلق به صلیب سرخ جهانی را مجبور به فرود در شهر جیزان واقع در جنوب غرب عربستان کردند.  یک مقام یمنی این اقدام عربستان را عملیات ربایش هواپیمای امدادی دانست و گفت: این اقدام بیانگر رویکرد خصمانه ریاض است؛ تلاش‌هایی که درصدد است به فعالیت‌های بشردوستانه در یمن لطمه وارد کند. گزارش‌ها حاکی است محاصره زمینی و دریایی اعمال شده از سوی عربستان علیه یمن موجب گرسنگی 17 میلیون تن از جمله زنان و کودکان شده است.

کشته شدن مأمور سیا در افغانستان
منابع امنیتی افغانستان اعلام کردند کریستوفر سلز از نظامیان آمریکایی که چندی پیش پس از جراحت شدید در پکتیا جان باخت، مامور سازمان سیا بوده است. همچنین گفته می‌شود وی از تکاوران ارتش آمریکا بوده و در چارچوب ماموریت سری سازمان سیا برای کشتن یا دستگیری سران مخالفان مسلح دولت افغانستان در این کشور حضور داشت. پیش‌تر روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده بود فعالیت مخفیانه سازمان سیا در افغانستان افزایش یافته است. گفتنی است، طی سال‌های گذشته، چندین تن از ماموران سیا در مناطق مختلف افغانستان کشته شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0059 sec