printlogo


کد خبر: 195992تاریخ: 1397/5/4 00:00
نبض جامعه

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی اعلام کرد
30 هزار زن سرپرست خانوار در انتظار دریافت خدمات
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق برآورد انجام شده، 30 هزار زن سرپرست خانوار در نوبت دریافت خدمات این سازمان هستند و می‌خواهند تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند. حبیب‌الله مسعودی‌فرید به ایرنا افزود: بر اساس برنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار علاوه بر پشت‌نوبتی‌‌‌هایی که در حال اضافه شدن به برنامه‌‌های خدماتی بهزیستی هستند، مقرر شده است حمایت‌‌های موردی از زنان سرپرست خانوار افزایش یابد. مسعودی‌فرید با اعلام اینکه چند برنامه برای اجرای طرح کمک‌‌های موردی به زنان سرپرست خانوار داریم که البته هنوز قطعی نشده است، افزود: علاوه بر افزایش حمایت‌‌های موردی، بیمه زنان سرپرست خانوار تداوم خواهد یافت. در حال حاضر 106 هزار خانوار زن‌سرپرست تحت پوشش تامین اجتماعی و بیمه روستایی عشایری هستند که بیمه آنان ادامه می‌یابد. معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: 7 هزار نفر خانواده زن‌سرپرست نیز امسال به بیمه روستایی عشایری اضافه شده است. مسعودی‌فرید تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار سرشماری سال 95، 3 میلیون و 100 هزار خانواده زن‌سرپرست در کشور وجود دارد که به تفکیک به 4 گروه ناشی از طلاق، فوت همسر، دارای همسر از کارافتاده، معلول یا معتاد و ازدواج نکرده تقسیم شده‌‌‌اند. وی با اشاره به بند «ت» ماده 80 برنامه ششم توسعه مبنی بر حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: آخرین گام‌ها باید در این زمینه برداشته شود تا این برنامه نیز به مرحله اجرا برسد.

ورود ۱۱ هزار زائر ایرانی  به مدینه منوره
تا ساعت ۲۴ شب دوم مرداد بیش از ۱۱ هزار زائر ایرانی وارد مدینه منوره شده و بیش از ۲ هزار زائر نیز از مدینه عازم مکه مکرمه شده‌اند. به گزارش «وطن‌امروز»، ۱۱ هزار و۵۳۷ زائر در قالب ۸۶ کاروان از روز ۲۷ تیر تا سه‌شنبه شب گذشته (دوم مرداد) وارد مدینه شده‌اند. از این تعداد، ۵ هزار و ۷۶۹ زائر مرد و ۵ هزار و ۷۶۸ زائر زن هستند. از مجموع زائران کشورمان که وارد مدینه شده‌اند، ۱۱ هزار و ۳۶۳ زائر شیعه و ۱۷۴ زائر نیز از اهل سنت هستند. بیشتر زائران اهل‌سنت کشورمان مدینه بعد هستند. از روز اول مرداد نیز زائرانی که مدت حضور 6 روزه آنها در مدینه پایان یافت، از شهر رسول گرامی اسلام(ص) عازم مکه مکرمه شدند. تا سه‌شنبه شب گذشته، ۲ هزار و ۶۰۱ زائر در قالب ۱۹ کاروان از مدینه عازم مکه شده‌اند. دیروز نیز یک هزار و ۹۳۵ زائر در قالب ۱۴ کاروان وارد مدینه شدند. 20 هتل در مدینه و ۸۲ هتل در مکه برای اسکان زائران کشورمان در نظر گرفته شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس:
سازمان تعزیرات  اختیار کافی ندارد
نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارها و گزارش‌هایی که مدیران وزارت صنعت و معدن درباره اتفاقات اخیر ارائه می‌دهند، گفت: آمارهایی که از سوی مدیران ارائه می‌شود تفاوت بسیاری با واقعیت‌های موجود اقتصادی دارد. به گزارش آنا، یحیی کمالی‌پور با اشاره به جلسه چالشی این کمیسیون که با حضور رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، مدیران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین معاون رئیس قوه‌قضائیه برگزار شده بود، گفت: با توجه به اینکه سازمان تعزیرات در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس اعلام کرده بود سازوکارهای لازم و اختیارات کافی را برای برخورد با مفاسد اقتصادی در حوزه قاچاق کالا و ارز ندارد و از طرفی اختیاراتی هم در گذشته داشت که آن اختیارات هم از این سازمان گرفته شده بود، پیشنهاداتی مطرح شده بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی افزود: با توجه به بحران‌های اقتصادی اخیری که در کشور به‌وجود آمده بود قرار شد پیشنهادات سازمان تعزیرات در مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گیرد و به سرعت عملیاتی شود.


Page Generated in 0/0063 sec