printlogo


کد خبر: 195998تاریخ: 1397/5/4 00:00
اخبار

عضو شورای شهر تهران:
دولت بهای حضور در پایتخت را بپردازد
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: دولت نیز همچون یکایک شهروندان تهرانی باید حق شهروندی خود به تهران را ادا کند و بهای حضور در تهران را بپردازد. به گزارش تسنیم، مجید فراهانی در جریان هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با ارائه تذکری، بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری تهران و ارائه لایحه مربوط بر اساس ماده 138 برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران تاکید کرد. رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در این باره گفت: شهروندان تهرانی به علت حضور دستگاه‌های اجرایی و سیاسی ناشی از استقرار دولت در تهران، هزینه اداره شهر و ارائه خدمات به شهروندان و مراجعان به دستگاه‌های اجرایی از اقصی‌نقاط کشور را پرداخت می‌کنند و شهر کمترین بهره را از عواید استقرار دولت در تهران می‌برد. فراهانی گفت: این روند، زمینه‌ساز تحمیل سهم دولت در بهای تمام شده فعالیت‌ها و خدمات شهرداری تهران به شهروندان تهرانی شده است؛ روندی که نه عادلانه است و نه تداوم آن به مصلحت شهر و شهروندان است. دولت نیز همچون یکایک شهروندان تهرانی باید حق شهروندی خود به تهران را ادا کند و بهای حضور در تهران را بپردازد. وی تصریح کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره تسریع در زمینه تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری تهران و ارائه لایحه مربوط بر اساس ماده 138 برنامه پنجساله دوم شهرداری پایتخت به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

کیفیت هوای پایتخت  در شرایط ناسالم
هوای دیروز پایتخت با افزایش ۱۲ واحدی ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون با شاخص ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون در ۲۴ ساعت گذشته از ۹۲ به ۱۰۴ افزایش یافت و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت. براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، در این مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۷۹ نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و آلاینده منوکسیدکربن نیز از ۱۷ به ۱۵ کاهش داشت. براساس این گزارش، ایستگاه‌های گلبرگ (منطقه 8) با شاخص ۱۳۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۲۴ و شریف (منطقه ۲) با شاخص ۱۲۱ بیشترین میزان آلودگی هوای پایتخت را در ۲۴ ساعت گذشته داشتند. با توجه به افزایش آلاینده‌ها و کیفیت ناسالم هوا به گروه‌های حساس جامعه، کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی و زنان باردار توصیه می‌شود از منزل خارج نشوند.


لغو مجوز ۱۰۳ مؤسسه  اعزام دانشجو
تعداد موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج در جدیدترین به‌روز‌رسانی (تیر ۹۷) نسبت به خردادماه از ۱۴۷ موسسه مجاز به ۱۳۳ موسسه کاهش یافت. به گزارش مهر، کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در به‌روز‌رسانی تیرماه ۹۷ لیست موسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده و تمدید  نشدن اعزام دانشجو و همچنین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد. در این به‌روزرسانی، فهرست ۱۰۳ موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو و ۱۳۳ موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد. براساس این فهرست، از مجموع ۱۰۳ موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو، ۳۴ موسسه تا اطلاع ثانوی تعلیق و ۶۹ موسسه لغو مجوز شده‌‌‌اند. همچنین از فهرست ۱۳۳ موسسه مجاز اعزام دانشجو، زمان مجوز برخی از موسسات به اتمام رسیده بود که تمدید مجوز آنها در دست بررسی است. متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق موسسات اعزام دانشجو اقدام می‌کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی لیست اداره دانش‌آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند، سپس به موسسات خدماتی اعزام مجاز و غیرمجاز که فهرست آن در وب سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم منتشر شده به آدرس http://scholarship.saorg.ir  مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.


Page Generated in 0/0049 sec