printlogo


کد خبر: 196000تاریخ: 1397/5/4 00:00
نوبخت:
آماده کناره‌گیری‌ام اما روحانی قبول نمی‌کند

در همین حال محمدباقر نوبخت که شایعه رفتن وی بشدت از سوی رسانه‌های حامی دولت شنیده می‌شد روز گذشته به صراحت اعلام کرد می‌خواسته برود اما روحانی نگذاشته!
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تغییرات کابینه شامل سازمان برنامه و بودجه نیز می‌شود، تصریح کرد: بعد از بروز نابسامانی‌ها، انتظار و مطالبه مردم این بود که وضعیت بازار ارز بهبود پیدا کند؛ این موضوع با ترمیم و تغییر کابینه و تیم اقتصادی دولت همراه دانسته شد. نوبخت تاکید کرد: بدون اینکه موضوع ارز و سیاست‌های بانک مرکزی در این زمینه و نابسامانی‌های بازار کالا ارتباطی با سازمان برنامه و بودجه داشته باشد، ترجیح دادم برای اینکه زمینه برای اصلاح فراهم شود و دست رئیس‌جمهور باز باشد، داوطلبانه و شخصا از تمام مسؤولیت‌های موجود دولت کناره‌گیری کنم.
وی در همین باره گفت: صمیمانه این کناره‌گیری را به آقای رئیس‌جمهور تقدیم کردم اما عده‌ای گفتند فداکاری شده و برخی نیز گفتند فضاسازی شده که تسویه‌حساب سیاسی شود. از همه درخواست می‌کنم بیش از هر چیز نگران مردم باشیم. نوبخت با بیان اینکه الان وقت تسویه‌حساب سیاسی نیست، تصریح کرد: می‌خواهم به تدریس در کلاس درس بپردازم و کنار دانشجویان باشم. حتی اگر یک در هزار وضعیت با تغییر من بهتر می‌شود، آمادگی دارم که از دولت کنار بروم. اگر برخی فعالان سیاسی رضایت خدا را در نظر نمی‌گیرند، مراعات مردم را بکنند و دنبال تسویه‌حساب نباشند. وی با بیان اینکه آقای روحانی بیش از 30 سال است که من را می‌شناسند و امیدوارم تصمیم مقتضی را بگیرند، یادآور شد: من نتوانستم آقای رئیس‌جمهور را برای این کار قانع کنم. امیدوارم ایشان تصمیم مقتضی را بگیرند، البته از طرفی اصرار بر ترک مسؤولیت آن هم در شرایط فعلی یک جور فرصت‌طلبی به نظر می‌رسد و ممکن است عده‌ای بگویند افرادی به دنبال عافیت‌طلبی هستند.
نوبخت اضافه کرد: رئیس‌جمهور آنچه مصلحت مردم و اقتضای شرایط باشد را در زمینه تغییرات دیگر در کابینه پیگیری خواهد کرد، چرا که به رای مردم متعهد است.
واعظی: استعفای نوبخت صحت ندارد
ساعاتی پس از انتشار اخباری مبنی بر کناره‌گیری محمدباقر نوبخت از تمام مسؤولیت‌های دولتی خود، سید محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور این خبر را تکذیب کرد و گفت: ایشان در پی مباحثی که درباره تغییرات در دولت به‌وجود آمده است صرفا با اعلام آمادگی و باز گذاشتن دست رئیس‌جمهور در این تغییرات بحثی را با رسانه‌ها مطرح کردند و در عین حال گفته‌اند در هر جایگاهی از معلمی دانشگاه تا هر مسؤولیت دیگری که رئیس‌جمهوری امر کنند آمادگی مساعدت و خدمتگزاری به دولت و ملت را دارند. از این نظر انتشار خبر استعفای ایشان از سمت برنامه و بودجه به هیچ وجه صحت ندارد.
به گزارش «وطن‌امروز»، اظهارات دیروز نوبخت، برخی شایعات را تلویحا تایید کرد. بحث جانشینی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم و رفتن نوبخت گویا جدی بوده است. حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که رفتن همتی به بانک مرکزی به توصیه طیب‌نیا بوده تا سفیر شدن همتی ملغی شود و در دقیقه 90 به ساختمان لاجوری میرداماد برود اما طیب‌نیا چرا وارد کابینه نشد؟ همه فعالان اقتصادی می‌دانند که اختلافات کاری طیب‌نیا و نوبخت اساسی است و شاید ماندن نوبخت در بدنه دولت مانع بزرگ آمدن طیب‌نیا بوده باشد. در روزهای آینده باید شاهد اتفاقات بزرگ دیگر در راس مدیریت اقتصادی دولت باشیم تا سرنوشت این شایعات که عمدتا از سوی رسانه‌های حامی دولت منتشر می‌شود مشخص شود.


Page Generated in 0/0061 sec