printlogo


کد خبر: 196018تاریخ: 1397/5/4 00:00
اخبار

معرفی کاندیدا‌های حقوقدان شورای نگهبان به مجلس
3 کاندیدای حقوقدان‌ شورای نگهبان برای انتخاب یک عضو حقوقدان این شورا به مجلس معرفی شدند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه 3 نفر از کاندیداهای اعضای حقوقدان شورای نگهبان برای انتخاب یک عضو حقوقدان این شورا را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. بر این اساس،‌ سیامک ره‌پیک،‌  محمدحسن صادقی‌مقدم و احمد بیگی 3 عضو حقوقدان شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند. پس از درگذشت مرحوم محمدرضا علیزاده، عضو فقید شورای نگهبان، رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی ۳ نفر را برای جایگزینی آن مرحوم به خانه ملت معرفی کرد.

تشریح اقدامات اطلاعات سپاه  در مبارزه با مفاسد اقتصادی
جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ یکی از کارهای مهمی که این سازمان روی آن حساس است موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی است و در این راستا به نتایج ارزشمندی رسیده‌ایم. سردار حسین نجات در گفت‌و‌گو با تسنیم، با بیان اینکه سازمان اطلاعات سپاه به موضوع مفاسد اقتصادی ورود کرده و به نتایج ارزشمندی نیز در این زمینه دست یافته است، گفت: یکی از کارهای مهمی که روی آن حساس هستیم موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی است و بر همین اساس در ماه 2 پرونده مرتبط با این مساله را به نتیجه رسانده و تحویل دادگاه می‌دهیم. وی درباره اظهارات برخی چهره‌ها مبنی بر اینکه باید بین وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تفکیک وظایف انجام شود، اظهار داشت: ما با وزارت اطلاعات در تعامل و هماهنگی هستیم و در موضوعات مختلف نگرانی از این حیث نداریم؛ هماهنگ بوده و هستیم، مشکل هم نداریم.

تهدیدات بی‌اساس حاکمان آمریکا ارزش پاسخ دادن ندارد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تهدیدات پوچ و بی‌پایه و اساس حاکمان آمریکا ارزش پاسخ دادن ندارد، گفت: باید در عمل به آنها پاسخ دهیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام روحانی صبح دیروز در جلسه هیأت دولت، گفت: ملت ایران از ابتدا در مقابل لجاجت و بدرفتاری حاکمان آمریکا و نقض عهد آنها در همه زمینه‌ها ایستادگی و مقابله کرده و همواره راه مقاومت را انتخاب کرده است. امروز هم برخی حاکمان آمریکا حرف‌های زیادی می‌زنند که بی‌پایه و اساس است و تهدیدات پوچ از طرف برخی از این حاکمان، نیازی به پاسخ دادن و دهن به دهن شدن با آنها ندارد و انسجام و انتخاب مسیر وحدت و ایستادگی، محکم‌ترین پاسخ به سخنان سخیف آنها خواهد بود. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: هر چقدر در داخل کشور برای تولید و صادرات تلاش کنیم به معنای پاسخ قاطع به توطئه‌های دشمنان ملت ایران خواهد بود و همان اندازه که مردم با دولت برای ثبات بازار همکاری کنند، پاسخ قاطع ما به سردمداران کاخ سفید خواهد بود.

توصیه بن‌جاسم به عربستان: از دشمنی با ایران اجتناب کنید
نخست‌وزیر سابق قطر از کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بویژه رژیم سعودی خواست برای ایجاد بستری مشترک جهت همزیستی با ایران و اجتناب از دشمنی با این کشور همکاری کنند. به گزارش تسنیم، «حمد بن‌جاسم» وزیر خارجه و نخست‌وزیر سابق قطر در سلسله توئیت‌هایی نوشت: «تا دیروز، ما (کشورهای عربی) روی غرب و آمریکا برای دشمنی با ایران حساب باز کرده بودیم اما با امضای توافق هسته‌ای (میان آنها) کشورهای شورای همکاری نیز آن را پذیرفتند.» حمد بن‌جاسم افزود: «امروز لحن آمریکا علیه ایران شدیدتر شده است و برخی کشورهای این شورا (اشاره به عربستان و امارات) که پیش‌تر این توافق را تایید می‌کردند، اکنون از لغو آن حمایت می‌کنند. اگر در آینده  توافق دیگری حاصل شود آن را هم تایید خواهند کرد». دیپلمات سابق قطر گفت: «باید اذعان کنیم ایران، همسایه‌ای است که با برخی سیاست‌های آن مخالفیم ولی ما نباید به نقطه دشمنی مطلق با این کشور برسیم، بلکه این فرصتی برای شورای همکاری است تا با ایران وارد مذاکره شود و به یک بستر مشترک برای همزیستی با همسایه خود دست یابد».


Page Generated in 0/0055 sec