printlogo


کد خبر: 196019تاریخ: 1397/5/4 00:00
اخبار

توضیحات معاون دادستان تهران درباره اعترافات محمد ثلاث
قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی و معاون دادستان تهران طی یادداشتی درباره اعترافات محمد ثلاث درویش گنابادی که مرتکب قتل 3 تن از مأموران انتظامی شد، مطالبی را عنوان کرد. در بخشی از این یادداشت آمده است: پس از تهاجم عمدی اتوبوس به مأموران پلیس، اینجانب شخصاً ابتدا با حضور پزشک قانونی و تشخیص هویت، اجساد را در سردخانه بیمارستان لبافی‌نژاد معاینه کردم که همگی بر اثر صدمات متعدد (برخورد اتوبوس) به‌شهادت رسیده و عده‌ای از مأموران پلیس نیز مجروح شدند. متهم محمد ثلاث به بیمارستان امام سجاد(ع) منتقل شد و در بیمارستان بستری بود که حدود ساعت 2 الی 3 بامداد وی را در بیمارستان مذکور ملاقات کردیم، قسمت نخست فیلم مربوط به همان شب یعنی به‌ فاصله چند ساعت پس از تهاجم عمدی است، در زمانی که هیچ فردی از محمد ثلاث بازجویی نکرده و وی به آگاهی نیز منتقل نشده بود. محمد ثلاث ضمن اعتراف به تهاجم عمدی به مأموران و زیر گرفتن آنها با اتوبوس، علت آن را «عصبانی بودن» خود اعلام کرد. معاون دادستان تهران در بخش دیگری از این یادداشت پیرامون حقوق دفاعی متهم تصریح کرد: وی در دادسرا وکیل تسخیری داشت، در روانپزشکی، سلامت روانی وی تأیید شد. همان شب از وی آزمایش الکل، اعتیاد و... گرفته شد که جواب آزمایشات منفی بود، صحنه جنایت توسط متهم بازسازی شد که عکس‌ها و فیلم آن موجود است، در دادگاه و اجرای احکام 2 نفر وکیل تعیینی داشت و اعاده دادرسی وی رد شد.

تولید آب سنگین با ظرفیت قبلی در حال انجام است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تولید آب سنگین با ظرفیت قبلی در حال انجام است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز کمالوندی در حاشیه رونمایی از یک فناوری کوانتومی در مرکز ملی لیزر ایران در جمع خبرنگاران گفت: تولید آب سنگین با ظرفیت قبلی در حال انجام است. وی با بیان اینکه دولت جدید آمریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از خرید آب سنگین ایران انجام داد، افزود: همچنین آمریکا بعد از خروج از برجام موانع زیادی ایجاد کرد، با این حال، ایران ارتباطات خودش را دارد و همین حالا به کشورهای مختلف آب سنگین صادر می‌کند. کمالوندی تاکید کرد: اینکه بتوانیم در حجم وسیع صادرات آب سنگین داشته باشیم عملی نشد اما با شرکت‌های کوچک در حال رایزنی و همکاری هستیم.

قاسمی: آمریکا تصور مذاکره در سایه تهدید با ایران را فراموش کند
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات دولت ترامپ توصیه کرد تصور مذاکره یک‌سویه و از سر زیاده‌جویی و در سایه تهدید با ایران را برای همیشه به فراموشی سپرده و در پی تکرار تجارب شکست‌خورده و دیرین خود نباشند. وی اظهار داشت: ملت شجاع، متمدن و تاریخ‌ساز ایران همواره و در طول تاریخ پرافتخار خود با بهره‌مندی از فرهنگ غنی، هوش و خرد بهنگام و در جای خود، تهدید را با تهدید و تکریم را با تکریم پاسخ داده است و هیچگاه در برابر زیاده‌خواهی، سلطه‌جویی و فشار، لحظه‌ای در دفاع و حفاظت از حقوق مردم، تمامیت ارضی و استقلال ایران تعلل نکرده و نخواهد کرد. قاسمی افزود: ایالات متحده باید بیش از پیش بداند جهان کنونی و عصر حاضر، دوران سلطه‌جویی و تحکم و یک‌سویه‌نگری نیست. نگاهی به افکار عمومی جهان و تصویر منفی آنان از عملکرد دولت آمریکا، نشانی از تغییر و تحول عمیق و کلان در عرصه بین‌المللی است. آمریکا باید حد و اندازه خود را نگه دارد و جایگاه خود را در این عصر و زمان بازشناسد و جد و جهد بیشتری برای فهم جایگاه، شأن و نقش ایران بزرگ کند.

تذکر به ظریف برای پیگیری آزادی دیپلمات ایرانی در آلمان
یک نماینده مجلس در تذکر کتبی به وزیر امور خارجه خواستار پیگیری آزادی بی‌قید و شرط دیپلمات ایرانی در آلمان شد. به گزارش مهر، در پایان جلسه علنی دیروز مجلس تذکر کتبی سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به وزیر امور خارجه درباره وضعیت دیپلمات سفارت ایران در اتریش قرائت شد. این نماینده در تذکر به وزیر امور خارجه، خواستار پیگیری برای آزادی بی قید و شرط «اسدالله اسدی» دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان شده است. این دیپلمات اخیرا به دلیل ایراد برخی اتهامات بازداشت شده است.


Page Generated in 0/0050 sec